روایت عبری از کمین روز نخست طوفان الاقصی و انهدام بالگرد چتربازان
روایت عبری از کمین روز نخست طوفان الاقصی و انهدام بالگرد چتربازان

گزارش رسانه‌های عبری از روز نخست عملیات خیره کننده طوفان الاقصی و انهدام بالگرد حامل چتربازان صهیونیست در جریان کمین موفق حماس در اراضی اشغالی.

 

به گزارش زیرنویس، به نقل از رسانه‌های عبری، پس از عملیات غافلگیرکننده رزمندگان مقاومت در روز نخست عملیات طوفان الاقصی پشت مرزهای غزه، رسانه‌های صهیونیستی از کمین موفق گردان‌های قسام ضد بالگرد حامل چتربازان و انهدام آن پرده برداشتند.

بر پایه این گزارش، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی به نحوه در دام افتادن بالگرد اسرائیلی حامل چتربازان در کمین نیروهای القسام اشاره و اعلام کرد: صبح روز شنبه (اولین روز آغاز عملیات طوفان الاقصی) بالگرد صهیونیستی «یسعور» که تعدادی از چتربازان ارتش رژیم صهیونیستی سرنشین آن بودند، در مجاورت نوار غزه فرود می‌آید.

و در این اثناء، به علت نقص فنی، این بالگرد مجبور به فرود اضطراری در شهرک «بئیری» می‌شود. رزمندگان «کتائب القسام» وارد منطقه می‌شوند و این بالگرد را با راکت هدایت‌شوند هدف قرار می‌دهند.

در پی این حمله، این بالگرد به طور کامل منهدم می‌شود و نیروهای کتائب القسام و نظامیان صهیونیست در منطقه درگیر می‌شوند.

منابع صهیونیستی جزئیات بیشتری درباره سرنوشت سرنشینان این بالگرد منتشر نکرده‌اند.

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز جمعه اعلام کرد که در نتیجه حملات وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی به غزه تاکنون ۱۷۹۹ نفر از جمله ۵۸۳ کودک فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و ۶۳۸۸ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

طبق آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت فلسطین در نتیجه خیزش مبارزان فلسطینی در کرانه باختری همزمان با عملیات طوفان الاقصی نیز تاکنون دست‌کم ۴۶ فلسطینی ساکن کرانه باختری به دست شهرک‌نشینان و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۷۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

منبع: مـهر