واکنش حماس به مواضع روسیه در قبال رژیم صهیونیستی خبرساز شد
واکنش حماس به مواضع روسیه در قبال رژیم صهیونیستی خبرساز شد

جنبش حماس از پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه برای توقف حملات علیه نوار غزه و امدادرسانی به ساکنان این منطقه استقبال کرد.

 

مهر به نقل از صدی البلد نوشت: جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از پیش نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه مبنی بر توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و رساندن کمک‌های بشردوستانه به دست غیرنظامیان استقبال می‌کند.

این جنبش تاکید کرد: ما از مواضع روسیه در قبال مخالفت با حمله به نوار غزه و محاصره این منطقه و تلاش‌های مسکو برای توقف تجاوزات استقبال می‌کنیم.

لازم به ذکر است که روسیه پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه داده است که در چارچوب آن، آتش‌بس فوری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین برقرار شود.

روسیه در این قطعنامه خواهان برقراری این آتش‌بس به صورت طولانی‌مدت و احترام همه طرف‌ها به آن شده است.

در این قطعنامه پیشنهادی روسیه آمده است: تضمین راه حل درازمدت برای مناقشه اسرائیل و فلسطین تنها از کانال‌های مسالمت آمیز امکان پذیر است.

بر اساس پیش‌نویس این قطعنامه پیشنهادی روسیه، شورای امنیت سازمان ملل متحد به شدت تمام خشونت‌ها و خصومت‌هایی که علیه غیرنظامیان انجام می‌شود را محکوم می‌کند.

به گزارش زیرنویس، در این قطعنامه پیشنهادی ضمن آنکه آزادی فوری افراد به اسارت گرفته شده درخواست شده است، بر ارائه و توزیع بلامانع کمک‌های بشردوستانه از جمله غذا، سوخت و درمان پزشکی و همچنین ایجاد شرایط برای تخلیه امن غیرنظامیان نیازمند تاکید شده است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد پس از نشست پشت درهای بسته شورای امنیت سازمان ملل درباره تشدید درگیری بین رژیم صهیونیستی و فلسطین به خبرنگاران گفت: منطقه خاورمیانه در آستانه یک جنگ تمام عیار و یک فاجعه انسانی بی سابقه است.

منبع: اطلاعات انلاین