به گزارش زیرنویس به نقل از تاس، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد پس از نشست شورای امنیت درباره تشدید تنش‌ها و کشتار مردم فلسطین به دست صهیونیست‌ها تاکید کرد که خاورمیانه در آستانه جنگی تمام عیار قرار دارد. نبنزیا پس از این نشست که پشت درهای بسته برگزار شد، گفت: منطقه […]

به گزارش زیرنویس به نقل از تاس، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد پس از نشست شورای امنیت درباره تشدید تنش‌ها و کشتار مردم فلسطین به دست صهیونیست‌ها تاکید کرد که خاورمیانه در آستانه جنگی تمام عیار قرار دارد.

نبنزیا پس از این نشست که پشت درهای بسته برگزار شد، گفت: منطقه (خاورمیانه) در آستانه جنگی تمام‌عیار و یک فاجعه انسانی بی سابقه قرار دارد.

وی تاکید کرد: بگذارید شفاف بگویم؛ مسئولیت این جنگ قریب‌الوقوع در خاورمیانه تا حد زیادی بر عهده آمریکا است.

به گفته نبنزیا «این واشنگتن است که با گستاخی و خودخواهی و در تلاش برای انحصاری کردن فرآیند صلح و محدود ساختن آن به تحمیل صلح اقتصادی با اسرائیل به فلسطینیان و سایر کشورهای عربی آن هم بدون حل مسئله فلسطین، فعالیت «گروه چهارجانبه درباره خاورمیانه» را سد کرده است. ما همواره درباره این مسدودسازی هشدار دادیم و گفتیم که یک روز نتیجه معکوس خواهد داد و این اتفاق هم افتاد.»

نماینده دائم روسیه تصریح کرد: آمریکا سال‌هاست که مانع هر واکنش و بروز هر نوع نشانه‌ی از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد شده و مدعی است که دیپلماسی منطقه‌ای خاموشی که در پیش گرفته، موثرتر است. ما نباید از این موضوع غافل شویم که شعله‌ور شدن خشونت‌ها در پس‌زمینه نقض‌های سیستماتیک تصمیمات شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد از جمله شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رخ می‌دهد؛ مساله‌ای که اکثر کشورهای عضو سازمان ملل متحد، همواره آن را محکوم کرده‌اند.

نبنزیا اضافه کرد: روسیه صراحتاً «شقاوت بی‌انتها، کشتار و حجم تکان‌دهنده خشونت‌ها را محکوم کرده است. هرگونه کشتار و خشونت علیه غیرنظامیان صلح‌جو غیرقابل قبول است.»

منبع: مـهر