زیرنویس، گروه استان‌ها – تینا نجفی: سفرهای شهرستانی استاندار کرمانشاه برای حل مشکلات اصلی هر شهرستان با حضور مسئولان استانی و صاحب نظران آن حوزه انجام می‌شود و پیش از سفر هم با بازدیدهای تیم‌های اعزامی استاندار و کارشناسی مسائل در روزها و هفته‌های گذشته مشکلات شناسایی می‌شوند. اسلام آبادغرب دومین شهرستان استان کرمانشاه از […]

زیرنویس، گروه استان‌ها – تینا نجفی: سفرهای شهرستانی استاندار کرمانشاه برای حل مشکلات اصلی هر شهرستان با حضور مسئولان استانی و صاحب نظران آن حوزه انجام می‌شود و پیش از سفر هم با بازدیدهای تیم‌های اعزامی استاندار و کارشناسی مسائل در روزها و هفته‌های گذشته مشکلات شناسایی می‌شوند.

اسلام آبادغرب دومین شهرستان استان کرمانشاه از لحاظ جمعیت است که مقصد دهمین سفر شهرستانی استاندار کرمانشاه بود و استاندار کرمانشاه در روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه همراه با جمعی از مسئولین استانی به این شهرستان سفر کردند.

اشتغال اصلی ترین دغدغه مردم اسلام آبادغرب

اصلی‌ترین دغدغه و مشکل مردم اسلام آبادغرب بحث بیکاری و اشتغال است و طبق آخرین اعلام نرخ بیکاری این شهرستان در سال ۹۵ حدود ۳۸ درصد جمعیت آماده به کار آن بیکار بودند و بیکاری باعث به وجود آمدن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود و حتی طی سال‌ها مهاجرت تعداد زیادی از شهروندان این شهر به استان‌های دیگر صورت گرفته که کارشناسان علت اصلی آن را بیکاری می‌دانند و این در حالی است که پروژه‌های اشتغال زای فراوانی در اسلام آبادغرب همچون، گلخانه کوثر، افزایش ظرفیت ۲ شهرک صنعتی، پتروشیمی، منطقه ویژه اقتصادی و صنایع خورد دیگر وجود دارد که با راه اندازی و کمک به بهبود این پروژه‌ها مشکل بیکاری اسلام آبادغرب رفع و به اقتصاد استان کمک به سزایی می‌شود.

استاندار کرمانشاه در ساعات اولیه سفر خود و پس از افتتاح مجتمع آبرسانی تراب از گلخانه کوثر و شهرک صنعتی اسلام آبادغرب بازدید کرد و مسئولین اسلام آبادغرب در بازدید استاندار از گلخانه کوثر وضعیت آن را شرح دادند و گفتند که مردم پس از سال‌ها بدقولی دیگر از این گلخانه ناامید شده‌اند و تجهیزات مورد استفاده در اینجا بدون استفاده به پایان عمر مفید خود نزدیک می‌شوند و همچنین گله‌مند بودند از اینکه این گلخانه و گلخانه شهرستان هلیلان استان ایلام همزمان کار ساخت را شروع کرده‌اند اما وضعیت گلخانه اسلام آبادغرب اینگونه است و گلخانه دیگر در حال بهره‌برداری است که پس از این توصیف‌ها استاندار کرمانشاه در تماس با رئیس بنیاد شهید کشور نتیجه این شد که پروژه به مزایده گذاشته می‌شود و سرمایه‌گذار جدیدی برای آن تعیین شود.

در سفر استاندار کرمانشاه به اسلام آبادغرب چه گذشت؟

مسکن دغدغه مهم مردم اسلام آبادغرب

مسکن از دغدغه‌های دیگر و اصلی مردم اسلام آبادغرب است و تنها در طرح نهضت ملی مسکن حدود ۱۹ هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند که ثبت نام حدود پنج هزار نفر از آن‌ها تأیید شده و حدود ۴۰۰ واحد مسکن مهر از دهه هشتاد و دولت دهم باقی‌مانده است که آن زمان مبالغی هم از مردم دریافت شده اما واحدها تحویل نشده‌اند و با توجه به اهتمام ویژه دولت بر تکمیل این واحدها مردم منتظرند تا پس از حدود ۱۶ سال انتظار بالاخره خانه خود را تحویل بگیرند.

تکمیل پروژه راه آهن اسلام آبادغرب نیز خواسته دیگر مردم است که از سالیان گذشته نمیه کاره مانده است و رسیدگی به آثار تاریخی و گردشگری اسلام آبادغرب همچون سراب شرف آباد یا تپه تاریخی چغاگاوانه که قدمت آن به حدود ۱۰ هزار سال پیش و دوران پیش از تاریخ برمیگردد هم مطالبه دیگر مردم است و تکمیل بازارچه هنرمندان، تکمیل شبکه آبرسانی، ایجاد اِلمان شهری و فضای سبز مناسب، رسیدگی به چم ارمنی، تجهیز بیمارستان، رسیدگی به جنگل‌های بلوط و تجهیز کشاورزان از دیگر خواسته‌های مردم اسلام آبادغرب است.

مجتبی بخشی پور نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان اسلام آبادغرب که در پایان سفر شهرستانی برگزار شد اظهار کرد: اجرای طرح‌های هادی روستایی و بازنگری آن‌ها از خواسته‌های مردم است که حدود ۳۲ روستا در اسلام آباد غرب مقصد اجرای این طرح هستند.

در سفر استاندار کرمانشاه به اسلام آبادغرب چه گذشت؟

گله مندی مردم اسلام آبادغرب از پتروشیمی اسلام آبادغرب

وی گفت: به گفته معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه پتروشیمی اسلام آبادغرب بدون مدیرعامل است و مردم به شدت از پتروشیمی گله‌مند هستند و اگر میزان آبی که قرار است به پتروشیمی داده شود به بخش کشاورزی اختصاص بیابد اشتغال و اقتصاد بهتری را خواهد داشت و از نیروی غیر بومی حتی در نگهبانی این شرکت استفاده می‌شود.

بخشی‌پور مطرح کرد: گلخانه اسلام آبادغرب هم باید تعیین تکلیف شود و بحث راه آهن از دغدغه‌های دیگر و اصلی مردم است که باید پیگیری شود و این طرح ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با اعتبار جدید دریافت شده به این طرح امیدواریم.

حمیدرضا کرمی فرماندار اسلام آبادغرب هم در این جلسه مطرح کرد: راه آهن اسلام آبادغرب، پروژه آبرسانی به اسلام آبادغرب از سد آزادی، تکمیل پتروشیمی اسلام آبادغرب احداث پردیس سینمایی شهرستان، فعال کردن واحدهای راکد شهرستان، تخصیص حق آبه از سد چناره، اعتبار لازم برای پل روگذر ورودی اسلام آبادغرب، ساماندهی تپه چغاگاوانه از پروژه‌های پیشنهادی فرمانداری اسلام آبادغرب برای رسیدگی است.

تشکیل شورای اداری برای حل مشکلات اسلام آبادغرب

آماده سازی ۴۹ هکتار زمین برای ساخت ۲ هزار واحد مسکن ملی تا دهه فجر، احیای واحدهای نیمه فعال و راکد اقتصادی از محل تسهیلات تبصره ۱۸ تا پایان دهه فجر، تأمین آب شرب ۲۰ روستا تا پایان سال جاری، اجرای زیرساخت شهرک صنعتی مرصاد، اجرای طرح هادی ۴۳ روستا و بازنگری طرح هادی ۲۳ روستا تا پایان سال جاری، راه‌اندازی چیلر و دستگاه ام. آر. آی بیمارستان تا پایان سال جاری، تکمیل زیرساخت‌های سد گردشگری شیان و سراب هرسم و ساماندهی یادمان شهدای گمنام از اهم مصوبات سفر شهرستانی به اسلام آبادغرب است و ساماندهی تپه تاریخی چغاگاوانه و سراب شرف آباد به تصویب نرسید و مقرر شد که شهرداری اسلام آبادغرب، میراث فرهنگی و گردشگری و شرکت توسعه گردشگری طی جلسه‌ای در این خصوص تصمیم بگیرند.

در سفر استاندار کرمانشاه به اسلام آبادغرب چه گذشت؟

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در پایان جلسه شورای اداری اظهار کرد: گرامیداشت برای اسلام آبادغرب شهر شهیدان مرصاد کافی نیست و باید اقدامات دیگری انجام شود که نکات خوبی بین صحبت‌ها بود و مصوب شد و در سفر بعدی با توجه به انجام این مصوبات سراغ کارها و گام‌های بعدی می‌رویم و افق بسیاری از این مصوبات حداکثر به دهه فجر موکول شد.

افق اجرایی مصوبات دهمین سفر استاندار کرمانشاه تا دهه فجر است

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در ماه‌های آینده در نظام جمهوری اسلامی کاری مهم‌تر از برگزاری شکوهمند انتخابات وجود ندارد و با چهار شاخصه گفته شده توسط مقام معظم رهبری کار بسیار مشخص و روشن است و این چهار ویژگی مشارکت حداکثری، سلامت انتخابات، انتخابات ایمن و با نهایت امنیت و انتخابات رقابتی است که توقع می‌رود مسئولین با نگاه به انتخابات تلاش مضاعفی داشته باشند و کارها را دقیق‌تر و بهتر انجام دهند.

وی گفت: اولویت اجرایی در استان کرمانشاه کماکان بحث اشتغال است و عصاره صحبت‌ها و کارها باید به یک اشتغال پایدار تبدیل شود و به مسائل آموزش و پرورش، مسائل فرهنگی و مسائل اعتقادی هم باید توجه شود.

در پایان این جلسه «احمد بهشتی» به عنوان بخشدار بخش مرکزی، «داریوش تیموری» به عنوان بخشدار حمیل و «مهدی پرویزی» به عنوان معاونت عمرانی فرمانداری اسلام آبادغرب معرفی شدند.

معاونت عمرانی اسلام آبادغرب به مدت بیش از ۲ سال بدون متولی بود که با حکم استاندار مهدی پرویزی بخشدار اسلام آبادغرب به این سمت منصوب و احمد بهشتی مسئولیت بخشداری اسلام آبادغرب را بر عهده گرفت.

انتصاب معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری اسلام آبادغرب ظرف ۱۰ روز آینده معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری اسلام آبادغرب که یکی از مسئولیت‌های مهم در برگزاری انتخابات است از اسفند ماه سال گذشته بدون متولی است و استاندار کرمانشاه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد انتصاب این پست گفت: حداکثر ظرف ۱۰ روز آینده معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری اسلام آبادغرب منصوب می‌شود.

منبع: مـهر