به گزارش زیرنویس، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در سخنانی در همایش روز جهانی استاندارد گفت : بسیاری از مصوبات شورای عالی استاندارد، الزام‌آور است و در صورت  رعایت نکردن، در مواردی جرم تلقی شده و قابلیت تعقیب کیفری را دارد. رئیس قوه قضائیه افزود: با توجه به پیشرفت‌های فناورانه در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف، […]

به گزارش زیرنویس، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در سخنانی در همایش روز جهانی استاندارد گفت : بسیاری از مصوبات شورای عالی استاندارد، الزام‌آور است و در صورت  رعایت نکردن، در مواردی جرم تلقی شده و قابلیت تعقیب کیفری را دارد.

رئیس قوه قضائیه افزود: با توجه به پیشرفت‌های فناورانه در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف، ساختار، امکانات و تجهیزات سازمان ملی استاندارد نیز باید مستمراً روزآمد شود.

سازمان ملی استاندارد باید میان خدمت‌دهنده و خدمت‌گیرنده و تولیدکننده و مصرف‌کننده، توازن و تعادل برقرار سازد و برای آن‌ها اطمینان‌بخش باشد.

حجت‌الاسلام اژه ای افزود: کیفیت و استاندارد محصولات داخلی را باید به حدی بالا ببریم که برای مردم و مصرف‌کنندگان، اطمینان کامل حاصل شود و آنان خرید کالای داخلی را به مشابه خارجی‌اش ترجیح دهند.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد ایران با توجه به شرایط تحریمی که در آن قرار داریم، باید نیازمندی‌های فوری کشور را برطرف سازد. امروز واردات و صادرات ما بعضاً منطبق با شرایط تحریمی صورت می‌گیرد، بر همین اساس سازمان ملی استاندارد ایران باید نظارت‌ها و کنترل‌های خود را علاوه بر دقت همه‌جانبه، با سرعت توأمان سازد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه ای افزود: امروز بعضاً با تبلیغات فریبنده‌ای در خصوص برخی محصولات مواجهیم؛ در بسته‌بندی برخی محصولات نیز مؤلفه‌های مربوطه اعم از وزن و خلوص و ترکیب، لحاظ نمی‌شود؛ اگرچه برای کاهش کم‌فروشی‌ها تلاش‌های مجدانه‌ای صورت گرفته است، اما ضرورت دارد که بر دامنه این تلاش‌ها در راستای منافع مردم و مصرف‌کنندگان، افزوده شود.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: سازمان ملی استاندارد باید آموزش‌های مقتضی را باهدف معیار‌های ناظر بر استاندارد‌های محصولات، به تولیدکنندگان ارائه دهد .

به گفته رییس دستگاه قضا، در مواردی که مربوط به سلامت مردم است، سازمان ملی استاندارد نباید هیچگونه اغماضی به خرج دهد و باید با اِعمال نهایت دقت، تمام مسیر‌های منتهی به فساد و تقلب در فرآیند تولید یک محصول را مسدود سازد و چنانچه در مواردی این فساد و تقلب به وقوع پیوست باید با شدت و منطبق با موازین قانونی، برخورد صورت گیرد.

منبع خبر: رکنـا