دو برادر که به قتل متهم شده‌اند مدعی هستند مقتول زورگیر بود و به همین دلیل با او درگیر شدند.   دو برادر که متهم هستند جوانی را کتک زده و او را به قتل رسانده‌اند برای بار دوم پای میز محاکمه رفتند. آنها پیشتر از قتل عمد تبرئه شده بودند.   این متهمان پیشتر […]

دو برادر که به قتل متهم شده‌اند مدعی هستند مقتول زورگیر بود و به همین دلیل با او درگیر شدند.

 

دو برادر که متهم هستند جوانی را کتک زده و او را به قتل رسانده‌اند برای بار دوم پای میز محاکمه رفتند. آنها پیشتر از قتل عمد تبرئه شده بودند.

 

این متهمان پیشتر نیز در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شده بودند اما چون از قتل عمد تبرئه شدند اولیای دم به رأی صادره اعتراض کردند و دیوان عالی کشور اعتراض آنها را درست تشخیص داد.

 

این پرونده با گزارش یک بیمارستان به پلیس به جریان افتاد. حراست بیمارستان اعلام کرد جوانی بر اثر ضربه قمه به سرش زخمی شده و در بیمارستان بستری است. وقتی ماموران در بیمارستان حاضر شدند مشخص شد مرد جوان به نام ابراهیم جان باخته است.

 

بازجویی از شاهدان عینی نشان داد ابراهیم با دو برادر به نام‌های نادر و نریمان درگیر شده بود. به این ترتیب ماموران تحقیقات خود را برای دستیگری دو برادر آغاز و آنها را بازداشت کردند. این در حالی بود که پزشکی قانونی اعلام کرد علت مرگ ۷۰ درصد ضربه وارده به سر و ۳۰ درصد به دلیل اعتیاد مقتول بوده است. به این ترتیب پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد.

 

در جلسه رسیدگی، پدر مقتول اعلام کرد درخواست قصاص دارد. او گفت پسرش برای کار به تهران آمده بود و دو برادر او را به قتل رساندند.

 

وقتی نوبت به نریمان، متهم ردیف اول، رسید اتهام را رد کرد و گفت: قصد قتل نداشتم. من و برادرم در محل موادفروش بودیم و متوجه شده بودیم که ابراهیم هم مواد می‌کشد ضمن اینکه او به‌تازگی وارد یک باند زورگیری شده بود. روز حادثه داشت از یک مرد زورگیری می‌کرد که من جلو رفتم و گفتم این کار را نکن. چون این کار او کاسبی ما را خراب می‌کرد. سر این موضوع با هم درگیر شدیم.

 

متهم گفت: برادرم به حمایت من آمد و او را زد اما ضربه‌ای که زد کشنده نبود.

 

در ادامه نادر در جایگاه حاضر شد. او گفت: من قصد کشتن نداشتم. روز حادثه دیدم ابراهیم با برادرم درگیر است و در حمایت از برادرم با پخی قمه یک ضربه به او زدم تا برادرم را رها کند. اگر این کار را نمی‌کردم برادرم فوت می‌کرد.

 

در پایان هیات قضات وارد شور شدند و قتل را غیرعمد تشخیص دادند و نادر را به پرداخت دیه محکوم کردند.

 

رأی صادره با اعتراض اولیای دم مواجه شد و دیوان عالی کشور هم اعتراض را قبول کرد و پرونده دوباره به دادگاه بازگشت.

 

یک بار دیگر جلسه برای متهمان برگزار شد. در جلسه رسیدگی یک بار دیگر پدر مقتول درخواست قصاص کرد و گفت به پسرش تهمت زده‌اند.

 

سپس دو برادر در جایگاه قرار گرفتند و یک بار دیگر تکرار کردند که قصد قتل نداشتند و ضربه کشنده نزده‌اند فقط با پخی قمه به او زده‌اند.

 

در پایان هیات قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

اعتمادآنلاین

+