مهدی تاج در دوره جدید مدیریتش بر فدراسیون فوتبال به پایان چهارصدمین روز فعالیت خود رسیده و نگاهی به کارنامه او نشان می‌دهد که نتوانسته بر همه وعده‌های داده شده در انتخابات جامه‌عمل بپوشاند. در این میان، ناکامی بزرگ در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و البته حذف تیم امید از رقابت‌های انتخابی قهرمانی زیر ۲۳ […]

- جنگ تلویزیون و فدراسیون فوتبال ادامه دارد؛ شکاف بیشتر شد!

مهدی تاج در دوره جدید مدیریتش بر فدراسیون فوتبال به پایان چهارصدمین روز فعالیت خود رسیده و نگاهی به کارنامه او نشان می‌دهد که نتوانسته بر همه وعده‌های داده شده در انتخابات جامه‌عمل بپوشاند. در این میان، ناکامی بزرگ در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و البته حذف تیم امید از رقابت‌های انتخابی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و بازی‌های آسیایی باعث شده تا نقدها علیه تاج، بیشتر و بیشتر شود اما آنچه نمایان است اینکه اتحاد ملی لازم میان رسانه ملی و فدراسیون فوتبال هم به حداقل رسیده است.

تاج بارها با ادبیاتی عجیب علیه برنامه‌های تلویزیونی موضع گرفته و در نقطه مقابل، در صداوسیما هم برنامه‌های تندی علیه عملکرد فدراسیون فوتبال ساخته شده است. بحث عدم حق‌پخش تلویزیونی، مهم‌ترین چالش میان فدراسیون فوتبال و رسانه ملی است و در شرایطی‌که گفته می‌شود این ابرپروژه که می‌تواند شرایط مالی باشگاه‌ها را دگرگون کند به سرانجام مطلوبی در حال نزدیک شدن است، اختلافات میان مسئولان فدراسیون و صداوسیما بیشتر و بیشتر شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال که از راه رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال آن است تا بتواند بحث اختصاص حق‌پخش تلویزیونی به تیم‌های فوتبال را در برنامه توسعه هفتم بگنجاند، در دوره جدید مدیریت خود نتوانسته تعاملی با برنامه‌های تلویزیونی داشته باشد. مهدی تاج ۴۸ ساعت بعد از آنکه مجدداً به کرسی ریاست فدراسیون فوتبال رسید، در نامه‌ای تند خطاب به پیمان جبلی رئیس صداوسیما، از او خواست تا «برنامه‌های دادگاه‌گونه و تخریبی» را متوقف کند.

در شرایطی‌که باتوجه به نامه‌نگاری انجام شده از سوی جبلی، به نظر می‌رسید که طرفین به روزهای وفاق نزدیک شوند اما برخلاف آنچه تصور می‌شد، شکاف میان فدراسیون فوتبال و رسانه ملی بیشتر شد.

بیشتر بخوانید: هیچ دلیلی برای بیانیه شبانه وجود ندارد/ چه کسی از موفقیت تیم ملی زانوی غم بغل می‌گیرد؟!

منبع: خبـر ورزشی