در یک سال گذشته و از زمانی که خبر واردات خودروهای لاکچری ملی‌پوشان به ایران بابت پاداش صعود به جام جهانی منتشر شد واکنش‌های زیادی صورت گرفته است.   در این بین پنهان‌کاری فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش در انتشار لیست نفراتی که حواله خودرو دریافت کرده‌اند سهم قابل توجهی از انتقادات را به خودش […]

در یک سال گذشته و از زمانی که خبر واردات خودروهای لاکچری ملی‌پوشان به ایران بابت پاداش صعود به جام جهانی منتشر شد واکنش‌های زیادی صورت گرفته است.

 

در این بین پنهان‌کاری فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش در انتشار لیست نفراتی که حواله خودرو دریافت کرده‌اند سهم قابل توجهی از انتقادات را به خودش اختصاص داده است. در لیست ابتدایی منتشرشده مشخص شد تعدادی از نفراتی که در صعود تیم ملی به جام جهانی نقش داشته‌اند از لیست پاداش حذف شده‌اند. از جمله رئیس قبلی فدراسیون فوتبال شهاب‌الدین عزیزی خادم که تیم ملی در زمان او به جام جهانی رفت به اضافه دراگان اسکوچیچ سرمربی وقت تیم ملی، وحید هاشمیان و کریم باقری مربیان وقت تیم ملی و مجتبی خورشیدی سرپرست وقت تیم ملی. همچنین مشخص شد چند بازیکن که در مقدماتی جام جهانی اصلاً به تیم ملی دعوت نمی‌شدند در لیست پاداش‌بگیران گنجانده شده‌اند.

 

14 خودروی لاکچری در فدراسیون فوتبال بالا کشیده شد

 

با این حال طبق اطلاعاتی که در یکی دو روز گذشته به خبرنگار ما رسیده، وضعیت لیست کسانی که حواله خودرو دریافت و ثبت سفارش کرده‌اند بسیار پیچیده‌تر است. طبق این اطلاعات، نام حدود ۱۴ نفر بدون ضابطه به لیست پاداش‌بگیران صعود به جام جهانی اضافه شده و این مساله مشکلاتی پدید آورده است. در همین رابطه شنیده شده دلیل منتشر نشدن نام افرادی که خودرو وارد کرده‌اند همین حضور افراد غیره در لیست است.

 

گویا بین کسانی که نام‌شان به لیست واردکنندگان خودرو اضافه شده اسامی افرادی دیده می‌شود که در زمان صعود تیم ملی به جام جهانی فرسنگ‌ها از فدراسیون و فوتبال ملی دور بودند! البته این مساله در تیرماه از قول جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس نیز به صورت ضمنی مطرح شده بود که «در کنار فوتبالیست‌ها برخی از مدیران فوتبالی هم از فرصت استفاده کردند آنها هم در این میان چند ماشین برای خودشان ثبت سفارش کردند»؛ اما این مساله هرگز با واکنش مشخصی از سوی نهادهای مربوطه مواجه نشد.  

 

انتظار می‌رود طی روزهای آینده یا وزارت ورزش یا فدراسیون فوتبال به‌سرعت در این زمینه شفاف‌سازی کنند و اسامی کسانی را که خودرو وارد کرده‌اند به سمع و نظر مردم برسانند. در غیر این صورت لازم است معاون رئیس‌جمهور که از زمان صعود تیم ملی به جام جهانی پیگیر اختصاص پاداش به ملی‌پوشان بود یا گمرک در این زمینه ورود کنند. بدون شک اگر شنیده‌ها مبنی بر اینکه ۱۴ نفر خارج از ضابطه خودرو وارد کرده‌اند کذب باشد، به‌سادگی و با انتشار لیست نفرات دریافت‌کننده برملا خواهد شد.

 

به هر حال وقتی پای خودروهایی که هر کدام چند ده میلیارد تومان سود برای واردکننده اش به ارمغان می آورد وسط باشد حساسیت ها بالا می رود!

اعتمادآنلاین

+