آخرین آمار تلفات «اسرائیل» در طوفان الاقصی
آخرین آمار تلفات «اسرائیل» در طوفان الاقصی

رسانه‌های صهیونیستی آخرین آمار تلفات اسرائیل از زمان آغاز نبرد «طوفان الاقصی» را اعلام کردند.

 

به گزارش زیرنویس، به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، ارتش رژیم صهیونیستی در گزارشی از تعداد تلفات نیروهای نظامی خود مدعی شد که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، ۲۶۵ نظامی کشته شده‌اند.

بر پایه این گزارش، سخنگوی ارتش اسرائیل به نقل از وزارت بهداشت این رژیم از تداوم تشخیص و تفحص هویت نظامیان جان باخته خبر داد و اذعان کرد که شمار تلفات نظامیان ممکن است تا ۵۰۰ نفر نیز افزایش یابد.

این در حالیست که برخی دیگر از رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۱۵۰۰ نفر از صهیونیست‌ها کشته و ۳۴۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر، در شرایطی که مقامات تل آویو در انجام حمله زمینی به غزه و عواقب ناشی از آن از جمله واکنش نیروهای مقاومت در منطقه و آغاز موج محکومیت جهانی تردید دارند، کارشناسان نظامی و جناح مخالفان در اسرائیل به کابینه نتانیاهو نسبت به عواقب شکست لشکرکشی زمینی به غزه هشدار دادند.

در شرایطی که نگرانی‌ها در محافل غربی و عبری از احتمال شکست عملیات زمینی ارتش اسرائیل به غزه مطرح است، دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو ۵ بار از آغاز عملیات طوفان الاقصی با جو بایدن تماس تلفنی داشته و آخرین جزئیات جنگ در اطراف غزه با وی رایزنی کرده است.

از سوی دیگر، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که مقامات کاخ سفید با هشدار به نتانیاهو اعلام کردند که نسبت به عواقب حمله زمینی اسرائیل به غزه چندان خوشبین نیستند.

در همین راستا، ایهود اولمرت، نخست وزیر اسبق این رژیم در سخنانی با هشدار به کابینه نتانیاهو اعلام کرد حمله زمینی به غزه پیچیده و آسان نخواهد بود.

وی که در کارنامه نظامی خود سابقه شکست حمله زمینی به غزه را در سال ۲۰۰۸ با اسم رمز گلوله‌های ریزان دارد، به کابینه نتانیاهو هشدار داد.

در خبری مرتبط، یک ژنرال ارشد نظامی ارتش به رسانه انگلیسی میدل ایست آی اذعان کرد که ارتش با کمبود نیروی رزمی ورزیده مواجهه است و نیروهای ذخیره نیز تجربه جنگ زمینی را ندارند.

فرمانده نظامی ارتش که نخواست نامش فاش شود، گفت: در صورت عملیات زمینی به غزه، نظامیان جهنمی واقعی را تجربه خواهند کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد طوفان الاقصی به طور قطره چکانی هر روز اسامی شماری از کشته‌های نظامی خود را اعلام می‌کند که به نظر می‌رسد این کار را به علت شمار بالای تلفات نظامیان خود و ترس از واکنش‌ها در سطح داخلی در سرزمین‌های اشغالی انجام می‌دهند.

منبع: مـهر