بسیاری از اقتصاددانان، موافق هستند که اثرات بلندمدت تورم به عرضه پول وابسته است؛ به‌عبارت‌دیگر، عرضه پول، رابطه مستقیم و متناسبی با سطح قیمت‌ها در بلندمدت دارد. برای مثال، تصور کنید که همین فردا، پس‌انداز بانکی و حقوق هر فرد، دو برابر شود. در ابتدا، ممکن است این افزایش سرمایه به مذاقمان خوش بیاید؛ […]

 

بسیاری از اقتصاددانان، موافق هستند که اثرات بلندمدت تورم به عرضه پول وابسته است؛ به‌عبارت‌دیگر، عرضه پول، رابطه مستقیم و متناسبی با سطح قیمت‌ها در بلندمدت دارد. برای مثال، تصور کنید که همین فردا، پس‌انداز بانکی و حقوق هر فرد، دو برابر شود. در ابتدا، ممکن است این افزایش سرمایه به مذاقمان خوش بیاید؛ اما، قیمت کالاها و خدمات تا زمانی که به نرخ دستمزد جدید برسد، به‌سرعت افزایش خواهد یافت.

تورم، باعث می‌شود تا ارزش واقعی پول ما به سطوح قبلی خود بازگردد؛ بنابراین، افزایش عرضه پول موجب افزایش سطح قیمت‌ها می‌شود. تورم بسته به شرایط می‌تواند به‌نفع وام‌دهنده یا وام‌گیرنده باشد.

خرید اقساطی، شرایط پرداخت انعطاف‌پذیری را در زمان تورم، ارائه کرده و می‌تواند به نفع شما باشد؛ چرا که شما پس از اخذ وام بدون ضامن، پول نقدی که اکنون دریافت می‌کنید را با پول نقدی که بعداً به‌دست می‌آورید، بازپرداخت خواهید کرد.

یک قانون اساسی تورم، این است که باعث کاهش ارزش یک ارز در طول زمان می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، ارزش پول نقد درحال حاضر، بیشتر از آینده است؛ بنابراین، وام خرید اقساطی با نرخ بهره پایین، به شما اجازه می‌دهد تا کالای مورد نظر خود را خریداری کرده و با پولی که به‌مرور زمان، ارزش کمتری پیدا خواهد کرد، نسبت به پرداخت اقساط آن، اقدام نمایید.

سازوکار پرداخت اقساطی

خرید اقساطی کالا، نوعی تامین مالی کوتاه‌مدت است که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا اقلام مورد نیاز خود را خریداری کرده و به‌مرور زمان، هزینه آن را پرداخت نمایند.

سایت‌های اعطاکننده وام فوری، شرایط و ضوابط متفاوتی دارند؛ اما، همه، وام‌های کوتاه‌مدت با پرداخت‌های ثابت و بهره پایین را ارائه می‌دهند. درصورتی که بودجه کافی برای خرید کالاهای مورد نیاز خود را در اختیار ندارید، می‌توانید نسبت به اخذ وام بدون ضامن به‌عنوان راهی جهت تامین بودجه، اقدام نمایید.

اغلب پلتفرم‌های ارائه‌دهنده وام خرید اقساطی، هیچ پیش‌پرداختی از شما طلب نمی‌کنند؛ اما، برخی دیگر، شما را ملزم به پرداخت مبلغ کوچکی به‌عنوان پیش‌پرداخت نموده و سپس، قادر خواهید بود تا مبلغ باقیمانده را طی یک سری اقساط بدون بهره، معمولاً درعرض چند هفته یا چند ماه، تسویه کنید.

پرداخت‌ها را می‌توان به‌گونه‌ای تنظیم کرد تا به‌طور خودکار از حساب بانکی، کارت اعتباری و یا از حساب حقوقی شما کسر شود؛ همچنین، ممکن است در برخی موارد بتوانید از طریق چک یا حواله بانکی نسبت به پرداخت اقساط خود، اقدام نمایید.

نرخ بهره وام‌های خرید اقساطی، معمولاً بسیار کم بوده و برنامه بازپرداخت ثابتی دارند؛ بنابراین، شما قادر خواهید بود تا بودجه دردسترس و حقوق ماهیانه خود را مدیریت کرده و برای پرداخت های خود، برنامه‌ریزی کنید.

خرید اقساطی کالا،

پرداخت اقساطی، یکی از اقتصادی‌ترین راه‌های خرید کالا

وام‌های خرید اقساطی، درمیان مصرف‌کنندگانی که به‌دنبال سرشکن کردن هزینه‌های بزرگ هستند، بسیار محبوب شده است.

بسیاری از مردم با افزایش قیمت‌ها و بالا رفتن نرخ تورم در سال‌های اخیر، با کمبود نقدینگی مواجه شده و سراغ روش‌های پرداخت جایگزین برای تهیه اقلام روزمره و یا خریداری کالاهای اساسی رفته‌اند.

نحوه مقابله خرید اقساطی با تورم

افزایش نرخ بهره پایه در بسیاری از بازارها و بحران‌های مالی ناشی از تورم، مشکلات عدیده‌ای را برای بسیاری از مردم به‌وجود آورده است؛ درچنین شرایطی، قدرت خرید افراد کاهش یافته و امکان خرید نقدی کالا، عملاً از آن‌ها سلب می‌شود.

در شرایط اقصادی توضیح‌داده‌شده، گزینه‌های پرداخت اقساطی به‌عنوان راهی جهت تامین بودجه مورد نیاز برای خرید انواع کالاها دردسترس خواهد بود. شما قادر هستید تا نسبت به اخذ وام بدون ضامن، اقدام نموده و پس از دریافت وام فوری، خرید موتور اقساطی فوری را در برنامه‌های خود، قرار دهید.

جمع‌بندی

دریافت وام آنلاین، به شما این امکان را می‌‌دهد تا بتوانید اقلام مورد نیاز خود را فوراً خریداری کرده و هزینه آن را طی ماه‌های آتی، پرداخت نمایید؛ برای مثال، شما قادر خواهید بود تا نسبت به خرید اعتباری گوشی موبایل قسطی اقدام نموده و طی یک برنامه زمان‌بندی‌شده، مبلغ کامل آن را تسویه کنید.

اگر قصد خرید اعتباری را دارید، مطمئن شوید که شرایط و ضوابط را به‌خوبی درک کرده‌ و قادر هستید تا تمام پرداخت‌ها را به‌موقع انجام دهید؛ بنابراین، علاوه‌بر درنظر گرفتن جریمه دیرکرد که ممکن است متحمل شوید، باید توجه داشته باشید که پرداخت‌ها متناسب با درآمد ماهیانه شما باشد.

با توجه به موارد گفته شده، می‌توان گفت که خرید اقساطی، یک راه‌حل مناسب برای مقابله با تورم است که به‌عنوان یکی از اقتصادی‌ترین گزینه‌های موجود برای خرید کالا پیش روی شماست.

 

منبع خبر: رکنـا