به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان بازدید از نیروهای احتیاط با اعتراض گسترده و شعار نظامیان مواجه شد و ناچار به لغو سخنرانی از پیش برنامه ریزی شده خود شد. بر پایه این گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون عبری فاش کرد که بنیامین نتانیاهو چند روز پیش در […]

به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان بازدید از نیروهای احتیاط با اعتراض گسترده و شعار نظامیان مواجه شد و ناچار به لغو سخنرانی از پیش برنامه ریزی شده خود شد.

بر پایه این گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون عبری فاش کرد که بنیامین نتانیاهو چند روز پیش در هنگام بازدید از نیروهای احتیاط تیپ چتربازان و ماگلان پیش از آنکه سخنرانی خود را آغاز کند، سربازان با سر دادن شعارهای دروغگو و مدیریت پوچ و … ناچار به لغو سخنرانی و ترک فوری مراسم شد.

پیش از این، «نوعام تیبون» ژنرال نیروهای ذخیره ارتش و فرمانده سابق لشکر منطقه شمالی در سخنانی با اذعان به اینکه عملیات طوفان الاقصی بزرگ‌ترین ناکامی در تاریخ نظامی‌گری اسرائیل است، گفته بود که نتانیاهو به خاطر ناتوانی در مدیریت نبرد در برابر عملیات فلسطینیان (طوفان الاقصی) فردی تهی از مدیریت و رهبری است.

از سوی دیگر، همزمان با اعتراضات گسترده در میان نیروهای ذخیره و ارتش به علت اصلاحات جنجالی قضائی نتانیاهو و فساد مالی وی که به نافرمانی و شورش نظامیان و چند دستگی در ارتش انجامیده، به گواه کارشناسان در اراضی اشغالی ارتش هم اینک فاقد کفایت و صلاحیت لازم است و با عملیات غافلگیرکننده طوفان الاقصی به اعتبار نتانیاهو بیش از پیش خدشه وارد کرده است.

پیشتر نیز نظرسنجی روزنامه عبری «معاریو» پس از آغاز عمیات طوفان الاقصی نشان داد که اقبال شهرک نشینان به حزب لیکود به رهبری نتانیاهو با کاهش شدید مواجه گشته است.

منبع: مـهر