به گزارش اِی‌بی‌سی نیوز، به گفته مقامات آمریکایی، پنتاگون به دومین ناوگروه خود با محوریت ناو هواپیمابر آیزنهاور دستور داده تا در شرق مدیترانه و در نزدیکی فلسطین اشغالی مستقر شود و طرف‌های ثالث را از پیوستن به درگیری (رژیم) اسرائیل و حماس بازدارد. لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای با تائید این خبر، […]

به گزارش اِی‌بی‌سی نیوز، به گفته مقامات آمریکایی، پنتاگون به دومین ناوگروه خود با محوریت ناو هواپیمابر آیزنهاور دستور داده تا در شرق مدیترانه و در نزدیکی فلسطین اشغالی مستقر شود و طرف‌های ثالث را از پیوستن به درگیری (رژیم) اسرائیل و حماس بازدارد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای با تائید این خبر، گفت: من به ناوگروه ضربتی ناو یو اس اس دوایت دی. آیزنهاور (CSG) دستور داده‌ام تا به عنوان بخشی از تلاش ما برای جلوگیری از اقدامات خصمانه علیه اسرائیل یا هرگونه تلاش برای گسترش این جنگ میان (رژیم) اسرائیل و حماس، حرکت خود را به سمت شرق مدیترانه آغاز کند.

مقامات ارشد آمریکایی این هفته به طور علنی اعلام کردند که حضور ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد فورد در شرق دریای مدیترانه و افزودن جنگنده‌های بیشتر نیروی هوایی آمریکا به این منطقه به منظور نشان دادن تعهد آمریکا به اسرائیل و ایفای نقش بازدارنده بوده است.

گفتنی است ، با ورود عملیات « طوفان الاقصی » به نهمین روز خود و کسب پیروزی‌های کم‌نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، بمب افکن‌های رژیم اسرائیل به طور جنون‌آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه را به دستور سران تل آویو بمباران می‌کنند.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می‌برند، همچنان غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته می‌گردند.

طبق آخرین آمار اعلامی توسط وزارت بهداشت غزه، حملات رژیم صهیونیستی به مناطق پرجمعیت نوار غزه تاکنون ۲۲۱۵ شهید و ۸۷۱۴ مجروح برجای گذاشته است.

وزارت بهداشت غزه در این باره اعلام کرد که در میان شهدا ۷۲۴ کودک و ۴۵۸ زن وجود دارد.

منبع : ایرنا

 

منبع خبر: رکنـا