ادامه دهید ایران وارد جنگ می‌شود!
ادامه دهید ایران وارد جنگ می‌شود!

  به گزارش «اطلاعات آنلاین» تداوم عملیات نظامی در غزه با واکنش گسترده کشورهای مختلف مواجه شده است به طوری که رسانه امریکایی اکسیوس به نقل از دو دیپلمات آگاه به وضعیت کنونی نوشته است: ایران روز شنبه با ارسال پیامی به اسرائیل تاکید کرد که تمایلی به تشدید درگیری‌ها میان حماس و اسرائیل ندارد، […]

- ادامه دهید ایران وارد جنگ می‌شود!

 

به گزارش «اطلاعات آنلاین» تداوم عملیات نظامی در غزه با واکنش گسترده کشورهای مختلف مواجه شده است به طوری که رسانه امریکایی اکسیوس به نقل از دو دیپلمات آگاه به وضعیت کنونی نوشته است: ایران روز شنبه با ارسال پیامی به اسرائیل تاکید کرد که تمایلی به تشدید درگیری‌ها میان حماس و اسرائیل ندارد، اما اگر عملیات اسرائیل در غزه ادامه یابد، در آن مداخله خواهد کرد.

بر همین اساس یورونیوز در گزارشی نوشت: در صورتی که ایران چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم، برای مثال از طریق یک گروه شبه‌نظامی در سوریه و یا حمایت از هرگونه تصمیم حزب‌الله مبنی‌بر ورود کامل به درگیری، وارد جنگ میان حماس و اسرائیل شود، این درگیری به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل می‌شود. 

ایران در حالی این پیام را از طریق سازمان ملل به اسرائیل رساند که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده در هفته جاری با ارسال یک ناو هواپیما‌بر و چند جت جنگنده به منطقه تلاش کرده است تا ایران و حزب‌الله لبنان را از پیوستن به جنگ بازدارد. 

بنابر اظهارات دو منبع دیپلماتیک، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه با تور ونسلند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد براى روند صلح خاورمیانه دیدار کرد. 

ونسلند در این دیدار از وزیر خارجه ایران درخواست کرد تا در جهت جلوگیری از گسترش درگیری در غزه و اسرائیل کمک کند. امیرعبداللهیان در پاسخ به این درخواست گفت که ایران نمی‌خواهد این درگیری به یک جنگ منطقه‌ای بدل شود و قصد دارد به آزادی غیرنظامیانی که در غزه گروگان حماس هستند، کمک کند. 

دفتر هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد با تایید دیدار وی با حسین امیرعبداللهیان در روز شنبه اعلام کرد که این دو حول «تلاش‌های دیپلماتیک در جهت آزادی گروگان‌ها، تنش‌زدایی و جلوگیری از گسترش درگیری به منطقه وسیع‌تر» گفتگو کردند. 

حسین امیرعبداللهیان پیش‌تر با سید‌حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در لبنان دیدار کرد. وی پس از این دیدار در روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت که اسرائیل باید «به جنایات علیه غیرنظامیان در غزه پایان دهد. زیرا ممکن است این موضوع ظرف چند ساعت بسیار دیر شود. من از سناریوهای مدنظر حزب‌الله اطلاع دارم. هر قدمی از جانب مقاومت به زلزله‌ای برای اسرائیل خواهد انجامید.»

 

منبع: اطلاعات انلاین