اسماعیل حلالی پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، درباره برد تیم ملی ایران برابر تیم اردن در بازی دوستانه اظهار کرد: ما در شرایط تهاجمی خیلی خوب بازی می‌کنیم، اما موقعیت سوزی هم می‌کنیم. البته در قالبی که توپ را از دست می‌دهیم مشکلات عدیده‌ای داریم. تیم ملی فوتبال با […]

- باید مراقب اشتباهاتمان باشیم/ تورنمنت اردن شبیه سازی برای بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا است

اسماعیل حلالی پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، درباره برد تیم ملی ایران برابر تیم اردن در بازی دوستانه اظهار کرد: ما در شرایط تهاجمی خیلی خوب بازی می‌کنیم، اما موقعیت سوزی هم می‌کنیم. البته در قالبی که توپ را از دست می‌دهیم مشکلات عدیده‌ای داریم. تیم ملی فوتبال با سیستم ۴-۴-۲ و با ۲ مهاجم بازی می‌کرد، اما وقتی بازیکنان توپ را از دست می‌دادند باید به عقب برمی گشتند و پوشش می‌دادند، ولی این اتفاق رخ نداد.

وی افزود: ما در عمق دفاعی خود آسیب پذیر هستیم و موقعیت شوت زنی به حریفان خود زیاد می‌دهیم و تیم‌هایی همانند ژاپن، کره جنوبی و عربستان زیاد از این مشکلات ما نمی‌گذرند و استفاده می‌کنند. ما در این زمان کم باید مشکلات را حل کنیم. البته بازی تدارکاتی هست و شاید بازیکنان در بازی‌های رسمی انگیزه بیشتری داشته باشند و روزنه‌ها را پوشش بدهند و مشکل ناهماهنگی شان رفع شود.

حلالی درباره بازی فینال برابر تیم ملی قطر را چطور پیش بینی می‌کند، گفت: شاید سطح تیم ملی قطر یک مقدار از تیم اردن بالاتر باشد، اما بازیکنان قابل توجهی ندارد. کی روش سرمربی قطر هم فوتبال رو به جلو و حفظ توپ را خیلی دوست ندارد و سعی می‌کند توپ را به حریف بدهد و این مربی خیلی نمی‌تواند به این تیم کمک کند. تیم‌های عربی دوست دارند زیاد گل بزنند و به مسائل دفاعی زیاد اهمیت نمی‌دهند در حالی که کی روش به تیم قط رفته تا ساختار دفاعی اش را درست کند، اما زمان می‌برد تا این مشکل را حل کند، چون انگیزه‌ای که بازیکنان ایرانی داشتند قطری‌ها ندارند و ایجاد انگیزه در آن‌ها سخت است.
او افزود: فرق بین بازی با اردن و قطر در این است که کی روش سرمربی قطری هاست و بازیکنان ما به خاطر حضور کی روش در تیم حریف انگیزه زیادی دارند و بهتر هم بازی می‌کنند.

پیشکوت فوتبال درباره اینکه تورنمنت اردن می‌تواند محک جدی ملی پوشان را بزند، گفت: این تورنمنت شبیه سازی برای بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا است و ما هر چه بالاتر برویم، تیم‌ها قوی‌تر هستند. همچنین اگر تیم‌های قویتری در این تورنمنت بودند خیلی بهتر می‌شد. تیم قطر با وجود اینکه سال قبل قهرمان آسیا شده است، اما از زمانی که قهرمان شدند رها کردند و شرایطشان اصلا خوب نیست و تیم‌های عربستان، کره جنوبی و ژاپن در این رقابت‌ها بودند شاید برای تیم ما بهتر می‌شد. در هر صورت برای سرمربی تیم ملی فوتبال هر بازی می‌تواند در رشد و پیشرفت تیمش کمک کند.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا