بازی ایران و اردن را که دیدم به این جمله مجید جلالی بیشتر فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که آری … اگر تیم ملی با این سبک بازی بتواند تا نیمه‌نهایی صعود کند، هنر کرده است. در این بازی چیزی که بیشتر از سایر نکات به چشم آمد اشتباهات مهلک خط دفاع ایران […]

- کلوب| حق با شما بود آقای جلالی

بازی ایران و اردن را که دیدم به این جمله مجید جلالی بیشتر فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که آری … اگر تیم ملی با این سبک بازی بتواند تا نیمه‌نهایی صعود کند، هنر کرده است.

در این بازی چیزی که بیشتر از سایر نکات به چشم آمد اشتباهات مهلک خط دفاع ایران بود.

اگر بازی را با دقت نگاه کرده باشید، متوجه می‌شوید که خط دفاع ایران زمانی که تحت پرس مهاجمان حریف بود بارها و بارها به اشتباه می‌افتاد و با پاس‌های روبه عقب سعی می‌کرد خود را از پرس خارج کند؛ اما این امر کافی نبود و در همان نیمه اول ما نزدیک بود گل دریافت کنیم.

اگر بخواهم دقیق‌تر اشاره کنم منظور لحظه‌ای‌ست که حسین کنعانی‌زادگان با یک پاس روبه عقب نادرست توپ را دودستی به مهاجم اردن تقدیم کرد و شاید اگر چارچوب‌شناسی دیگر مهاجم اردن کمی قوی‌تر بود، وضعیت تیم ما وخیم‌تر میشد. خط دفاع ایران در این بازی بارها و بارها از کورس‌ها عقب می‌ماند و این باعث میشد تا مهاجمان اردن در امر موقعیت‌سازی موفق‌تر عمل کنند.

شاید اگر رامین رضائیان در چند صحنه به موقع موقعیت حریف را خنثی نمی‌کرد، الان اردن به جای ما با قطر بازی می‌کرد.

ناگفته نماند که احسان حاج‌صفی در نیمه اول مانند شجاع خلیل‌زاده و حسین کنعانی‌زادگان بارها و بارها از هافبک‌ها و مهاجمان حریف دریبل خورد و نتوانست خودش را به آنها برساند.

تمامی اینها هم برمی‌گردد به میانگین سنی تیم ما که بسیار زیاد است.

با توجه به بازی تیم ملی برابر اردن می‌توان درباره اظهار نظر مجید جلالی بیشتر تأمل کرد.

آری … اگر با چنین تیمی و چنین سبک بازی‌ای تا نیمه‌نهایی برویم هنر کردیم.

البته اگر بتوانیم تا نیمه‌نهایی برویم.

فرهنگ دانش| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع: خبـر ورزشی