ایران و طالبان برای احداث راه آهن تفاهم کردند
ایران و طالبان برای احداث راه آهن تفاهم کردند

  به گزارش اطلاعات آنلاین، یکصد و هفتمین جلسه شورای گفت‌و‌گوی  دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد. در این نشست در خصوص حصول توافق با مقامات کشور افغانستان در زمینه تسهیل ترانزیت کالا، کشاورزی، تعاملات گمرکی با مقامات طالبان و موافقت هایی انجام گرفته، گفتگو شد.  محمدرضا توکلی‌زاده، […]

 

به گزارش اطلاعات آنلاین، یکصد و هفتمین جلسه شورای گفت‌و‌گوی  دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد.

در این نشست در خصوص حصول توافق با مقامات کشور افغانستان در زمینه تسهیل ترانزیت کالا، کشاورزی، تعاملات گمرکی با مقامات طالبان و موافقت هایی انجام گرفته، گفتگو شد. 

محمدرضا توکلی‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، به سفر اخیر هیات اقتصادی خراسان رضوی به کشور افغانستان اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیکی دو کشور همسایه از جهت مشترکات فرهنگی و زبانی و نیز روابط اقتصادی و تجاری که از گذشته داشته‌اند، این سفرها و تبادل هیات‌های تجاری و اقتصادی می‌تواند اثر مثبت بر فعالیت بخش خصوصی دو کشور داشته باشد. 

به گفته وی، ظرفیت های بسیاری برای همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور وجود دارد و حضور این هیات مقدمه خوبی برای تقویت روابط دو همسایه در این حوزه بود. 

وی ابراز امیدواری کرد؛ تعاملات در چهارچوب همکاری‌های بخش خصوصی دو طرف، توسعه یابد.

طالبان پای کار احداث راه آهن خواف_هرات آمد! 

استاندار خراسان رضوی نیز با اشاره به لزوم افزایش مراودات اقتصادی با کشور افغانستان، گفت: کشور ما پیوند اقتصادی دیرینه با افغانستان دارد و ظرفیت‌های فرهنگی و زبانی هم بر غنای آن افزوده است.

 وی رویکرد دولت سیزدهم در تعاملات اقتصادی خارجی را تعامل با همسایگان دانست و افزود: ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان خالی است و در خلا فعالیت فعالان اقتصادی ایران، رقبای خارجی این پتانسیل‌ها را به کار خواهند گرفت.

 وی از انجام تفاهم پیرامون نگهداری و بهره‌برداری راه آهن خواف-هرات در یک بازه ۱٠ ساله خبر داد.

 در این جلسه، دغدغه فعالان اقتصادی در رابطه با مسائل مرتبط با حوزه ارزی و بانکی، دستورالعمل تامین اجتماعی و موانع اجرا آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش بنیان مطرح شد.

طالبان پای کار احداث راه آهن خواف_هرات آمد! 

منبع: اطلاعات انلاین