امیر خوش خبر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط والیبال گفت: متأسفانه چند وقتی است که اخبار خوبی از تیم ملی که ویترین والیبال کشور است شنیده نمی‌شود. تمامی رفتارها و نتایج به شدت در معرض توجه عموم مردم است، ما خبرهای خوبی از این تیم نمی‌شنویم. در گذشته هم تیم ملی بدون حاشیه […]

امیر خوش خبر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط والیبال گفت: متأسفانه چند وقتی است که اخبار خوبی از تیم ملی که ویترین والیبال کشور است شنیده نمی‌شود. تمامی رفتارها و نتایج به شدت در معرض توجه عموم مردم است، ما خبرهای خوبی از این تیم نمی‌شنویم. در گذشته هم تیم ملی بدون حاشیه نبود، ممکن بود بازیکن با بازیکن درگیر شود یا بحران‌های مقطعی در تیم به وجود می‌آمد.

وی افزود: به هر حال گروهی از بازیکنان برای مدت طولانی در اردو بودند و ممکن بود اختلاف به وجود بیاید، اما آن چیزی که برای همه ما اهمیت داشت این بود که چارچوب‌های تیم ملی حفظ شود. خط قرمزها رعایت شود وگرنه هر تیمی ممکن است با بحران روبه رو شود اما مهم این بود که این بحران‌ها حل شود.

تیم ملی در حل و فصل بحران‌ها ضعف داشت

سرپرست سابق تیم ملی والیبال عنوان کرد: به نظرم تیم ملی در حل و فصل بحران‌ها ضعف داشت. نمونه آن هم میلاد عبادی پور بود. اولین تصمیم که در مورد این بازیکن گرفتند باید آخرین راه حل بود، اما متأسفانه دیدیم که خیلی راحت از بازیکن بزرگی مثل میلاد عبور کردند و او را کنار گذاشتند. در واقع زحمتی به خودشان ندادند که بحران به وجود آمده را حل کنند. به نظرم تیم ملی از این مسائل ضربه خورد. چارچوب تیم ملی استحکام نداشت. در حالی که در گذشته تیم ملی چارچوبی داشت که غیرقابل نفوذ بود.

چارچوب و خط قرمز تیم ملی مستحکم نبود

خوش‌خبر عنوان کرد: چارچوب و خط قرمز تیم ملی در این دو سال خیلی مستحکم نبود. جاهایی که فرومی‌ریخت دوباره از نو می‌ساختند اما ناموزون بود و دردی از والیبال دوا نکرد. تیم ملی قداست دارد به این خاطر که مورد توجه قشر بزرگی از مردم و رسانه‌های خارج از کشور قرار می‌گیرد و ما نمی‌توانیم به راحتی مسائل آن را به حراج بگذاریم و شاهد فروریختنش باشیم. چون در نهایت باعث شد تا تیم امتیازهای زیادی از دست بدهد و در این برهه زمانی در رنکینگ سقوط کنیم. در شرایطی که تیم‌های دیگر ذره ذره امتیاز جمع می‌کنند تا شانس خودشان را برای المپیک داشته باشند.

قمار و ویپ بازیکنان در اردو را باور ندارم

وی در مورد قمار بازیکنان و حضور بازیکن با ویپ در اردوی تیم ملی خاطرنشان کرد: در گذشته این مسائل به این شکل رسانه‌ای نمی‌شد. من صحت و سقم این موضوع را واقعاً نمی‌دانم، اما بعید می‌دانم بازیکن بزرگی که زحمت کشیده خودش را به تیم ملی رسانده این رفتارها را در اردو داشته باشد. من این مسائل را خیلی باور ندارم، چون ندیدم. در ادوار گذشته این مسائل خط قرمز ما بود.

در گذشته حریم بین بازیکن و کادرفنی خدشه‌دار نمی‌شد

خوش خبر گفت: حتی در گذشته اگر کدورتی پیش می‌آید برای اینکه حریم بین بازیکنان و کادرفنی خدشه دار نشود از طریق کاپیتان تیم مسائل را حل و فصل کنیم. به هیچ عنوان چنین مسائلی به تیم ورود نمی‌کرد و بازیکنان هم به خودشان اجازه نمی‌دادند این رفتارها را داشته باشند. مسائلی مثل قمار یا حضور در تمرین تیم ملی با ویپ، برای من قابل باور نیست. به نظرم هیچ وقت یک بازیکن این رفتارها را انجام نمی‌دهد که لباس غیرمتعارف بپوشد یا ویپ در جمع دستش باشد. من این مسائل را باور نمی‌کنم.

شرایط تیم ملی برای فدراسیون والیبال تجربه بزرگ شد

وی در مورد آینده والیبال ایران خاطرنشان کرد: من آینده والیبال را روشن می‌بینم. فکر می‌کنم شرایط تیم ملی تجربه بزرگی برای فدراسیون والیبال شد. داورزنی مدیر کاربلدی است و قطعاً والیبال ایران می‌تواند در آینده به آن قدرت همیشگی‌اش برگردد. موفقیت‌های اخیر تیم‌های پایه هم نشان داد که نسل خوبی در حال رشد است. اما آن چیزی که همه انتظار دارند این است که در کوتاه مدت شرایط تیم ملی تغییر کند و به همین خاطر است که داورزنی و تیمش به دنبال جذب سرمربی خارجی هستند. فدراسیون هنوز نیم نگاهی به شانس کم تیم ملی برای حضور در المپیک دارد و به همین خاطر در حال برنامه‌ریزی است.

توهم دشمن سازی کادرفنی شرایط را سخت کرد

سرپرست سابق تیم ملی گفت: داورزنی در مسائل فنی تیم‌ها به هیچ عنوان دخالت نمی‌کرد و تنها شرایط را برای آن‌ها فراهم می‌کرد. البته شاید بهتر باشد در برخی مواقع به مسائل ورود می‌کرد. اعضای کمیته فنی و هیأت رئیسه هم به تیم ملی نزدیک می‌شدند و کمک فکری بیشتری کنند. در این دو سال که هدایت تیم برعهده عطایی بود، فدراسیون همه شرایط را برای تیم ملی فراهم کرد اما متأسفانه برخی توهم برخی مسائل اجازه نداد سرمربی تیم کارش را انجام دهد. همه ارکان فدراسیون در خدمت تیم ملی بودند و تمام خواسته‌های عطایی را اجرا می‌کردند. اما توهم دشمن سازی و صحبت‌هایی مبنی بر اینکه کسانی اجازه نمی‌دادند کار کنم درست نیست.

منبع: مـهر