بازیکنانی که«امید» قلعه‌نویی شدند/ خیال راحت تیم ملی با زوج طلایی
بازیکنانی که«امید» قلعه‌نویی شدند/ خیال راحت تیم ملی با زوج طلایی

خط حمله فعلی تیم ملی ایران نقطه قوت بزرگی برای پیاده سازی تفکرات تهاجمی امیر قلعه‌نویی در جام ملت های آسیاست. هر چند که ضعف ها پررنگ تر از نقاط قوت هستند.

 

به گزارش زیرنویس، تورنمنت چهارجانبه اردن با صعود تیم‌های ملی ایران و قطر به فینال پیگیری شد تا اولین نبرد امیر قلعه‌نویی با کارلوس کی روش شکل بگیرد.

ملی‌پوشان فوتبال ایران در حالی به فینال راه پیدا کردند که موفق شدند سه بر یک میزبان را در ورزشگاه بین‌المللی شهر امان شکست دهند.

سردار آزمون (۶)، مهدی طارمی (۳۷) و مهرداد محمدی (۴+۹۰) گل‌های ایران را به ثمر رساندن تا امیر قلعه نویی با وجود عملکرد ضعیف خط دفاع و هافبک به مهاجمان خود ببالد. هر سه مهاجم تیم ملی ایران در این بازی توانستند گلزنی کنند تا در غیاب شهریار مغانلو و نیمکت نشینی کریم انصاریفرد خیال کادر فنی را راحت کنند.

بازیکنانی که«امید»قلعه‌نویی شدند/ خیال راحت تیم ملی با زوج طلایی

طارمی با عملکرد ایده آل خود در پورتو پرتغال نامزد دریافت جایزه بهترین لژیونر قاره آسیا در ۲۰۲۳ شده است. آزمون نیز با وجود حضور کم رنگ در بازی‌های آ. اس رم ایتالیا شرایط جسمانی بهتری نسبت به جام جهانی ۲۰۲۲ دارد تا چشم امید ایران برای جام ملت‌های آسیا باشد. مهرداد محمدی هم در استقلال ایده‌های فنی جواد نکونام را به خوبی پیاده می‌کند تا با حضور در اردوی تیم ملی ایران نشان دهد همچنان سودای بازی با پیراهن این تیم را دارد.

کادر فنی تیم ملی ایران در حالی گلزنان مورد اعتمادی را در اختیار دارد که نفراتی همچون مهدی قایدی، الهیار صیادمنش و شهریار مغانلو در لیست انتظار برای حضور در خط حمله هستند.

بازیکنانی که«امید»قلعه‌نویی شدند/ خیال راحت تیم ملی با زوج طلایی

باید دید خط حمله‌ای که قرار است اندیشه‌های تهاجمی قلعه نویی را در جام ملت‌های آسیا با خود حمل کند در دیدار با قطر چه عملکردی خواهد داشت تا همچنان طرفداران تیم ملی ایران را خوشبین به درخشش در تورنمنت مهم قاره کهن نگه دارد.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر ساعت ۲۱:۳۰ سه شنبه ۲۵ مهرماه در فینال تورنمنت چهار جانبه اردن در شهر امان برگزار می‌شود.

منبع: مـهر