به گزارش زیرنویس، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال امروز در گزارشی به نقل از مقامات دفاعی آمریکا ادعا کرد که وزارت دفاع آمریکا ۲ هزار نظامی برای حمایت از هر گونه حمله زمینی رژیم اسراییل در غزه اختصاص داده است. در گزارش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در این خصوص آمده است که این […]

 

به گزارش زیرنویس، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال امروز در گزارشی به نقل از مقامات دفاعی آمریکا ادعا کرد که وزارت دفاع آمریکا ۲ هزار نظامی برای حمایت از هر گونه حمله زمینی رژیم اسراییل در غزه اختصاص داده است.

در گزارش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در این خصوص آمده است که این نیروها تنها مشاوره و دیگر خدمات را ارائه می کنند؛ اما هیچ نقش رزمی ندارند.

وال استریت ژورنال در این گزارش اضافه می کند که هیچ نیروی پیاده نظام آمریکایی اکنون نیز دستور آمادگی برای استقرار ندارند.

گزارش مذکور اضافه می کند: مقامات آگاه در این باره گفتند که این نیروها در حال حاضر هم در داخل خاورمیانه (غرب آسیا) و هم در خارج از آن شامل اروپا مستقر هستند. مشخص نیست که ایالات متحده تحت چه شرایطی می‌ تواند نیروها را در کجا مستقر کند، اما تصمیم پنتاگون نشان می‌ دهد که در صورت تهاجم زمینی (رژیم) اسراییل به غزه، این کشور آماده حمایت از نظامیان اسراییلی است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی سه شنبه پیش گزارش داد که نیروی هوایی این رژیم صدها نظامی ارتش صهیونیستی از یهودیان سراسر اروپا را برای مشارکت در جنگ به فلسطین اشغالی منتقل خواهد کرد.

از سوی دیگر، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور امروز دوشنبه دوباره به اراضی اشغالی سفر خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص گفته بود که وزیر امور خارجه این کشور در این سفر با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و دیگر مقامات اشغالگران قدس دیدار خواهد کرد.

بلینکن دیروز در قاهره به سر می‌بُرد.

وی پس از آغاز عملیات غرورآفرین مقاومت فلسطین (طوفان الاقصی) علیه اشغالگران قدس روز شنبه هفته گذشته، در سفری طولانی در غرب آسیا حضور دارد.

آنتونی بلینکن در این مدت به اراضی اشغالی و همچنین اردن، قطر، بحرین، عربستان سعودی و امارات سفر کرد.

منبع: مـهر