پدیده‌ای که تنها در ایران رخ می‌دهد؛ نابودی یک‌شبه قهرمان و نایب‌قهرمان!
پدیده‌ای که تنها در ایران رخ می‌دهد؛ نابودی یک‌شبه قهرمان و نایب‌قهرمان!

فوتبال ۳۶۰ نوشت: دومین دوره سوپرلیگ فوتسال زنان ایران روز چهاردهم تیرماه قرعه‌کشی شد؛ آن‌هم در شرایطی‌که در آن مقطع بحث حضور ۱۰ تیم در در دومین دوره سوپرلیگ مطرح بود و مسئولان سازمان لیگ پیش‌بینی انصراف تیمی را نداشتند و همین مسئله باعث شد تا ۳۱ شهریورماه به عنوان موعد شروع فصل جدید سوپرلیگ […]

- پدیده‌ای که تنها در ایران رخ می‌دهد؛ نابودی یک‌شبه قهرمان و نایب‌قهرمان!

فوتبال ۳۶۰ نوشت: دومین دوره سوپرلیگ فوتسال زنان ایران روز چهاردهم تیرماه قرعه‌کشی شد؛ آن‌هم در شرایطی‌که در آن مقطع بحث حضور ۱۰ تیم در در دومین دوره سوپرلیگ مطرح بود و مسئولان سازمان لیگ پیش‌بینی انصراف تیمی را نداشتند و همین مسئله باعث شد تا ۳۱ شهریورماه به عنوان موعد شروع فصل جدید سوپرلیگ فوتسال زنان اعلام شود. بعد از آن، به‌‍واسطه مشکلات تیم‌ها در مسیر آماده‌سازی، تاریخ شروع رقابت‌ها به تعویق افتاد.

شهرزاد نصیری که مسئولیت برگزاری مسابقات فوتسال زنان را برعهده داشت، با حکم کمیته اخلاق به دلیل تخلفات اداری که در هیات فوتبال استان تهران انجام داده بود، از سمتش کنار رفت و همین مسئله باعث شد تا مسئولان سازمان لیگ فوتسال به دنبال انتخاب جانشین برای او باشند. در شرایطی‌که احسان کامیانی به عنوان دبیر سازمان لیگ فوتسال، در غیاب مسئول برگزاری رقابت‌ها، مسائل مرتبط با مسابقات سوپرلیگ فوتسال زنان را مدیریت کند، اعلام کرد که به دلیل عدم آمادگی تیم‌ها مسابقات فصل جدید پنجشنبه بیستم مهرماه برگزار نخواهد شد.

پیکان برای صرفه‌جویی نیامد، نصر پول نداشت!

مسئولان سازمان لیگ بعد از تغییر دوباره زمان برگزاری رقابت‌ها، حالا با یک چالش بزرگ مواجه شده‌اند. براساس قوانین در صورتی‌که بیش از یک تیم بعد از انجام مراسم قرعه‌کشی انصراف بدهند، باید قرعه‌کشی رقابت‌ها مجدد انجام شود و این اتفاق در سوپرلیگ فوتسال زنان رخ داد؛ به‌طوری‌که مدیران باشگاه پیکان بعد از طرح زمزمه‌های پرشمار، تصمیم نهایی خود را نهایی کردند و با انتشار بیانیه‌ای، ضمن اعلام کناره‌گیری از مسابقات سوپرلیگ توضیح دادند که در فوتسال زنان به خواسته‌های خود رسیده و دیگر برنامه‌ای برای تیم‌داری ندارند!

مدیران باشگاه نصر امید کرج هم به دلیل مسائل مالی تصمیم به کناره‌گیری گرفتند؛ جالب آنکه از فصل گذشته هم گفته می‌شود حدود ۲۵ درصد قرارداد بازیکنان و اعضای کادرفنی پرداخت نشده و عملاً با توجه به تصمیم گرفته برای انحلال تیم، مشخص نیست سرنوشت مطالبات اعضای تیم در فصل گذشته چه خواهد شد! در ۲ سال گذشته در لیگ برتر و سوپرلیگ فوتسال زنان، پیکان توانست ۲ بار پیاپی قهرمان شود و در ۲ فصل متوالی هم عنوان نایب‌قهرمانی به نصر امید کرج رسید اما حالا در فصل جدید رقابت‌ها، نه خبری از تیم قهرمان فصل گذشته است و نه تیمِ نایب‌قهرمان!

در انتظار قرعه‌کشی دوباره

پیکان تهران و نصر امید کرج در حالی انصراف خود از حضور در فصل جدید سوپرلیگ فوتسال زنان را اعلام کرد‌ه‌اند که ۸ تیم دیگر برای حضور در این رقابت‌ها آماده‌اند. با توجه به انصراف دو تیم، حالا مسئولان سازمان لیگ رسماً خبر از برگزاری مجدد مراسم قرعه‌کشی دادند و قرار است این مراسم به صورت آنلاین فردا (سه‌شنبه) ۲۵ مهرماه برگزار شود. هنوز زمان برگزاری هفته نخست فصل جدید سوپرلیگ فوتسال زنان ایران رسماً اعلام نشده اما گفته می‌شود اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، بعد از دو نوبت تغییر موعد افتتاحیه، قرار است رقابت‌ها از روز پنجشنبه ۴ آبان‌ماه فعالیت خود را آغاز کند.

تیم ملی فوتسال زنان ایران قرار است در مسابقات داخل سالن آسیا که اسفندماه سال جاری به میزبانی کشور تایلند برگزار می‌شود، شرکت کند و مسلماً تاخیر در آغاز فصل جدید سوپرلیگ فوتسال زنان می‌تواند اردوهای ملی را هم تحت‌تاثیر قرار بدهد؛ آن‌هم در حالی‌که در ماه‌های گذشته خبری از برگزاری اردوهای ملی نبوده و هنوز هم به صورت دقیق برنامه اردوهای تیم ملی فوتسال زنان برای حضور در مسابقات آسیایی مشخص نشده است. به نظر می‌رسد در صورتی‌که اردوهای ملی بخواهد در خلال رقابت‌های سوپرلیگ برگزار شود، احتمالاً رقابت‌ها در سال ۱۴۰۲ به پایان نرسیده و در سال آینده ادامه آن به انجام خواهد رسید.

منبع: اطلاعات انلاین

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]

25 اردیبهشت 1403

ماجرای پست جنجالی ایلان ماسک درباره بمباران تهران!

ایلان ماسک، به‌عنوان مدیرعامل چندین شرکت و سومین فرد ثروتمند جهان در برنامه ایکس(توییتر) تصویری عجیب که بمباران در تهران را نشان می‌دهد منتشر کرد.