مردم میائو در چین دست به تأسیس مدرسه ‌ای ابتدایی در غار ژانگ دانگ زده و برایش نام مدرسه ابتدایی میان غاری را انتخاب کردند. این مدرسه در سال ۱۹۸۴ با ۶ کلاس درس تاسیس شد که زمانی ۸ معلم در آن تدریس و ۱۸۶ دانش آموز تحصیل می نمودند. دانش آموزانی که تا به […]

مردم میائو در چین دست به تأسیس مدرسه ‌ای ابتدایی در غار ژانگ دانگ زده و برایش نام مدرسه ابتدایی میان غاری را انتخاب کردند. این مدرسه در سال ۱۹۸۴ با ۶ کلاس درس تاسیس شد که زمانی ۸ معلم در آن تدریس و ۱۸۶ دانش آموز تحصیل می نمودند. دانش آموزانی که تا به آن زمان هیچ گونه آموزشی ندیده بودند. نکته شگفت انگیزتر این است که بسیاری از آن دانش آموزان از روستاهای نزدیک و همجوار به این غار می آمدند و به صورت شبانه روزی در آن مدرسه درس می خواندند.

تصاویری از تنها مدرسه دنیا که در غار تأسیس شد

امکانات و مزیت های مدرسه ژانگ دانگ 

علاوه بر آن که مدرسه روال آموزشی ساده ای داشت، ساختار و طراحی درون آن نیز بسیار ساده بود. این مدرسه شامل چندین کلاس چوبی و یک زمین موقت چند منظوره برای بازی می شد. این مدرسه تنها مدرسه دنیاست که در غار تأسیس شد ه است.

برخلاف آن که جمعیت دانش آموزان این مدرسه زیاد نبود و کمبود مواد غذایی این خانواده ها به چشم می‌آمد، اما این روستا از یک مدرسه فوق العاده برخوردار بود.

جدای از هوای فوق العاده تمیز غار، به سبب اکو و پیچیدن صدا در درون غار، معلمان این مکان را برای تمرین گروه سرود و کُر مناسب دیدند. همچنین به سبب محیط و فضای طبیعی درون غار و وجود حیواناتی چون مارمولک و خفاش، دانش آموزان امکان این را داشتند تا از نزدیک با طبیعت در تماس بوده و موقعیت فوق العاده ای برای یادگیری درس علوم تجربی در اختیار داشته باشند. به جهت فضای طبیعی غار، یکی از معلمان این مدرسه بر این باور بود که این محیط برای یادگیری جغرافی فوق العاده است.

تعطیلی مدرسه ژانگ دانگ

مدرسه ژانگ دانگ در سال ۲۰۱۱ از طرف دولت چین، با این بهانه که چین جایی برای جامعه غارنشینی ندارد، تعطیل شد! سپس تمام دانش آموزان مدرسه غار برای تحصیل و زندگی به مکانی دورتر فرستاده شدند. البته اغلب بچه ها آخر هفته ها و تعطیلات برای بازدید از خانواده هایشان به روستای ژانگ باز می گشتند.

مدرسه آنلاین

+