به گزارش زیرنویس به نقل از خبرگزاری آناتولی، شهروندان افغانستان با سردادن شعارهایی در دفاع از مردم فلسطین و لزوم جلوگیری از حملات اشغالگران صهیونیست از جامعه جهانی و کشورهای اسلامی خواستند تا برای توقف حملات به نوار غزه هرچه سریع‌ تر اقدام کنند. به گزارش شبکه تلویزیونی «طلوع‌» افغانستان، ساکنان شهرستان خروار ولایت […]

 

به گزارش زیرنویس به نقل از خبرگزاری آناتولی، شهروندان افغانستان با سردادن شعارهایی در دفاع از مردم فلسطین و لزوم جلوگیری از حملات اشغالگران صهیونیست از جامعه جهانی و کشورهای اسلامی خواستند تا برای توقف حملات به نوار غزه هرچه سریع‌ تر اقدام کنند.

به گزارش شبکه تلویزیونی «طلوع‌» افغانستان، ساکنان شهرستان خروار ولایت لوگر در واکنش به حملات صهیونیست ها به نوار غزه تظاهراتی برگزار کرده و از جامعه جهانی خواستند تا رژیم اسرائیل را برای توقف حملاتش به نوار غزه تحت فشار قرار دهد.

برخی از شهروندان افغانستان در این تظاهرات گفتند که «اگر اسرائیل به این حملات ادامه دهد، حاضرند با حماس متحد شوند و در مقابل اسرائیل بایستند. اسرائیل از کشتار مسلمانان دست بردارد، ما حاضریم به هر نحوی با فلسطینیان همکاری کنیم».

عبدالسلام حنفی، معاون اداری دفتر نخست‌ وزیر دولت موقت طالبان در افغانستان نیز تاکید کرد: در قرن بیست و یکم، هیچ جایی برای مجبور کردن ۱.۲ میلیون نفر به مهاجرت دسته جمعی از کشورشان وجود ندارد. همه کشورهای جهان باید صدای خود را در این باره بلند کنند.

وی در مراسمی به مناسبت هفته جهانی تغییر اقلیم، حمله اشغالگران قدس به غزه را نقض هنجارهای زیست محیطی و اصول حقوق بشر دانست و از سازمان‌ همکاری اسلامی و سازمان ملل متحد خواست تا این جنایات را محکوم کرده و برای توقف آن اقداماتی را انجام دهند.

منبع: مـهر