به گزارش زیرنویس، پاییز فصل زیبایی است اما آمار سرماخوردگی در این فصل بالا می رود. با مصرف این دمنوش ها هم سیستم ایمنی بدن تان را تقویت می کند و هم از مریضی پیشگیری می کنید و یا اگر مریض هستید دوره درمان تان کوتاه تر می شود. دمنوش پاییزی زنجبیل دمنوش زنجبیل به […]

به گزارش زیرنویس، پاییز فصل زیبایی است اما آمار سرماخوردگی در این فصل بالا می رود. با مصرف این دمنوش ها هم سیستم ایمنی بدن تان را تقویت می کند و هم از مریضی پیشگیری می کنید و یا اگر مریض هستید دوره درمان تان کوتاه تر می شود.

دمنوش پاییزی زنجبیل

دمنوش زنجبیل به دلیل اینکه حاوی میزان زیادی مواد مغذی است باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر نفوذ میکروب و ویروس های فصل پاییز می شود. برای از بین بردن انقباضات دردناک و گرفتگی عضلات و همچنین برای درمان سرماخوردگی می توان از دمنوش زنجبیل استفاده کرد.

دمنوش پاییزی پونه

از دمنوش پونه برای درمان سرماخوردگی، زکام، سردردها، مشکلات گوارشی، کم کردن تب خفیف، تسکین گلودرد و برای بهبود نفخ شکم استفاده می شود. این دمنوش برای پاییز مناسب است زیرا هنگام سرماخوردگی این چای به دلیل داشتن مقدار زیادی منتول خاصیت خلط آوری دارد و به تخلیه ارشام انباشته شده در ریه ها کمک می کند و برای کسانی که از مشکلات تنفسی رنج می برند مفید است.

دمنوش پاییزی دارچین

دارچین نیز یک دمنوش برای فصل پاییز است که می تواند در این فصل بسیار کارآمد باشد. دارچین مصونیت بدن را در مقابل امراض بالا می برد. اگر حس می کنید ضعیف شده اید و ممکن است مریض شوید چای دارچین را فراموش نکنید. دمنوش دارچین برای دردهای عضلانی مفید است. به عنوان تب بر از آن استفاده می شود، رگ ها را باز می کند و باعث بهبود گردش خون می شود.

دمنوش پاییزی نعناع

مهم ترین خاصیت این دمنوش در فصل پاییز تاثیر آن بر دردهای دستگاه گوارش شامل درد معده، روده، نفخ، دلپیچه، تهوع و اسهال است. همچنین برای رفع سینه درد و سرفه بسیار موثر است. سوزش، درد، دشواری در تنفس و تولید خلط تنها تعدادی از نشانه های بسیار ناراحت کننده سرماخوردگی است که حتما تجربه کرده اید اما مصرف برگ های نعناع می تواند به تسکین دادن بخش عمده ای از اثرات آزاردهنده ناشی از بیماری کمک می کند.

دمنوش پاییزی آویشن

دمنوش گیاهی آویشن به دلیل اینکه خاصیت ضد عفونی و ضد باکتری دارد از بروز بیماری هایی همچون سرماخوردگی و آرتروز که باعث آسیب وارد شدن به بدن افراد می شود جلوگیری می کند. این دمنوش برای از بین بردن درد مفاصل، نقرس، ورم مفاصل و درد سیاتیک، دردهای عضلانی، مفصلی و روماتیسمی، برونشیت، سیاه سرفه و التهاب دستگاه تنفسی مفید است. همچنین آویشن ضد سرفه و خلط آور است.

منبع خبر: رکنـا