به گزارش زیرنویس از لرستان ؛ داریوش موسیوند اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، ۲میلیون و ۴۷۰ هزار و  ۷۱۱ تن کالا  از مبادی استان به سایر نقاط کشور با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای لرستان جابجا شده است، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲ میلیون ۳۸۳ هزار […]

به گزارش زیرنویس از لرستان ؛ داریوش موسیوند اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، ۲میلیون و ۴۷۰ هزار و  ۷۱۱ تن کالا  از مبادی استان به سایر نقاط کشور با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای لرستان جابجا شده است، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲ میلیون ۳۸۳ هزار و ۸۸۹ تن ، ۴ درصد رشد نشان می دهد.

وی ادامه داد: این میزان کالا در قالب ۱۸۹ هزار و ۵۳۶ فقره بارنامه جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۸۵ هزار و ۶۲۴ فقره ۲ درصد  افزایش را نشان می دهد.

رئیس اداره کالا اداره کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان بیان کرد: عمده بار جابجا شده در استان شامل گندم، سنگ، سیمان، پلی اتیلن و فرآورده های نفتی می باشد.

موسیوند تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال جاری، تخلفات ارجاع شده به کمیسیون ماده ۱۱، ماده ۱۲ و ماده ۱۴ جمعا ۵۲۱ مورد می باشد ، و برای اولین بار در طرح ابتکاری توسط اداره حمل و نقل کالا استان ۷۱ مورد دعاوی رانندگان با شرکتهای حمل و نقل کالا درمحل اداره کل حل و فصل شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر  ۱۰۴ شرکت حمل و نقل کالا با ۱۱هزار و ۸۵۳ دستگاه ناوگان و ۱۹ هزار و ۷۶۵ راننده در ۳ پایانه بار دولتی و ۲ پایانه بار اختصاصی استان فعالیت دارند.

رئیس اداره کالا اداره کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان در پایان یادآورشد: هم استانی های گرامی و صاحبان کالا می توانند هرگونه شکایات خود در حوزه حمل ونقل را جهت رسیدگی  بصورت شبانه روزی از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان اطلاع دهند.

مهدی زکی پور / لرستان

منبع خبر: رکنـا