گران‌ترین ورزشگاه ایالات متحده با ارزش حدود ۵ میلیارد دلار، در حال خارج شدن از رقابت برای میزبانی بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۶ است. استادیوم «سوفی» یکی از جذاب‌ترین استادیوم‌ها برای کسانی است که نه تنها NFL، بلکه به طور کلی ورزش را دوست دارند، زیرا مکانی فوق مدرن با سرمایه‌گذاری پنج میلیارد دلاری و انواع […]

- اتفاق عجیب برای جام‌جهانی ۲۰۲۶؛ نام گران‌ترین ورزشگاه آمریکا از میزبانی جام‌جهانی خط خورد

گران‌ترین ورزشگاه ایالات متحده با ارزش حدود ۵ میلیارد دلار، در حال خارج شدن از رقابت برای میزبانی بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۶ است.

استادیوم «سوفی» یکی از جذاب‌ترین استادیوم‌ها برای کسانی است که نه تنها NFL، بلکه به طور کلی ورزش را دوست دارند، زیرا مکانی فوق مدرن با سرمایه‌گذاری پنج میلیارد دلاری و انواع فناوری‌ها برای لذت بردن از تماشای بازی‌هاست. اما به گفته روزنامه‌نگار ESPN، خانواده کرونکه، مالکان ورزشگاه سوفی لس‌آنجلس با فیفا بر سر شرایط میزبانی اختلاف نظر پیدا کرد و در نتیجه فیفا نام این ورزشگاه را از فهرست میزبانان جام‌جهانی ۲۰۲۶ خط زد.

این ورزشگاه قبلا در رقابت برای میزبانی فینال جام‌جهانی ۲۰۲۶ بود و با اختلاف پیش آمده دو نامزد اصلی برای مسابقه فینال معرفی شدند: استادیوم AT&T در دالاس تگزاس، و استادیوم مت‌لایف در نیوجرسی.

ورزشگاه آستکا از قبل به دنبال میزبانی بازی افتتاحیه جام‌جهانی ۲۰۲۶ بود

کنار رفتن ورزشگاه سوفی به نفع استادیوم آستکا خواهد بود و این استادیوم قصد دارد اولین ورزشگاه در جهان باشد که میزبان سه بازی افتتاحیه جام جهانی است. چند هفته پیش نیز رئیس فدراسیون فوتبال مکزیک، ایوار سیسنیگا، تأیید کرد که مذاکراتی در جهت تلاش برای برگزاری بازی افتتاحیه در مکزیک انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی