جذاب‌ترین هفته آخر: اگر همزمان برگزار نمی‌شد!
جذاب‌ترین هفته آخر: اگر همزمان برگزار نمی‌شد!

گرچه بازی‌های هفته آخر تمام لیگ‌های معتبر همزمان برگزار می‌شود اما جالب می‌شد اگر بازی‌های بدون تاثیر در سرنوشت قهرمانی یا سقوط لیگ در زمانی متفاوت برگزار شود.

جذاب‌ترین هفته آخر: اگر همزمان برگزار نمی‌شد!

به گزارش “ورزش سه”، عصر پنجشنبه هیجان، استرس و تب و تاب در لیگ برتر ایران به اوج خود خواهد رسید و پس از هفته‌های پر فراز نشیب و ماجراهایی طولانی سرنوشت تیم قهرمان و دیگر تیم سقوط کننده به لیگ آزادگان مشخص خواهد شد.

در بین هشت بازی‌ پایانی لیگ، دیدارهای نساجی-پرسپولیس، مس کرمان-سپاهان و گل‌گهر-صنعت نفت آبادان به دلیل تاثیر در قهرمانی و بقا در لیگ باید به طور همزمان برگزار شود؛ همچنین بازی پیکان و مس رفسنجان به دلیل اینکه شاگردان ربیعی در پایان فصل در پی رتبه پنجمی در رقابت با گل‌گهر هستند، به طبع وقتی گل‌گهر تیمی تعیین کننده شده، نیاز به برگزاری بازی همزمان دارد. با این حال اما جا داشت سایر دیدارها در زمانی متفاوت به انجام برسد تا بینندگان در هفته پایانی لیگ بتوانند از دیدن مسابقات بیشتری لذت ببرند.

به طور مثال دیدار همواره جذاب استقلال-تراکتور در شرایطی برگزار می‌شود که دو تیم به ترتیب جایگاه‌های سومی و چهارمی خود در لیگ بیست ودوم را قطعی کرده‌اند و تنها دیدار هفته پایانی می‌تواند منجر به افزایش امتیاز آنها شود. شاید خود هواداران استقلال و تراکتور هم در طول این بازی حواس‌شان به رقابت‌های در حال انجام در کرمان و قائمشهر باشد و نتوانند از تماشای مسابقه پایانی تیم‌شان لذت کامل را ببرند. همینطور اگر این دیدار در زمان دیگری برگزار می‌شد ممکن بود استقبال بیشتری از این بازی که در آزادی انجام می‌شود به عمل بیاید.

1876370

این مسابقه برای سه بازی دیگر لیگ نیز صدق می‌کند و در آن تیم‌ها تنها برای افزایش امتیاز و ارتقای رتبه خود در پایان فصل تلاش می‌کنند و لزوم آنچنانی به همزمانی بازی‌ها نبود.

فولاد و آلومینیوم که هر دو ۳۹ امتیاز دارند در خوزستان به مصاف هم خواهند رفت. این دو تیم برای کسب رتبه هفتمی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

نفت مسجد سلیمان و ملوان که پیش از هفته سی‌ام به ترتیب سقوط و بقای خود را قطعی می‌بینند یک مسابقه تشریفاتی با هم دارند. جالب اینکه ملوان حتی در صورت پیروزی هم نمی‌تواند به رده دهم صعود کند و تنها برای حفظ جایگاه یازدهم با پیکان رقابت دارد. نفت مسجد سلیمان نیز حتی در صورت کسب سه امتیاز نمی‌تواند با رتبه پانزدهم سقوط کند و قعرنشینی آنها تثبیت شده است.

در نهایت ذوب آهن مهدی تارتار میزبان هوادار ساکت الهامی است و این دو تیم برای کسب رتبه تک رقمی (نهم) با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و اگر بازی‌ها همزمان نبود فوتبال دوستان می‌توانستند به تماشای رقابت این دو تیم نیز بنشینند.

در نهایت بازی‌هایی که به دلیل تعیین قهرمان و نایب قهرمان، تیم سقوط کننده در جایگاه پانزدهم و البته کسب رتبه پنجم نیاز به همزمانی داشت عبارتند از:
نساجی-پرسپولیس، مس کرمان-سپاهان، گل‌گهر سیرجان- صنعت نفت آبادان و پیکان-مس رفسنجان.

بازی‌هایی که جنبه تشریفاتی دارد و تاثیر خاصی در جایگاه‌های لیگ نمی‌گذارد و جا داشت در زمان دیگری به انجام برسد به این شرح است:
استقلال-تراکتور، ذوب آهن-هوادار، نفت مسجدسلیمان-ملوان و فولاد-آلومینیوم

  • منبع خبر : ورزش 3