بی‌بی‌سی ۶ خبرنگارش را نقره داغ کرد
بی‌بی‌سی ۶ خبرنگارش را نقره داغ کرد

ایرنا نوشت: بی‌بی‌سی به‌ عنوان رسانه دولت انگلیس ۶ تن از خبرنگاران خود را به دلیل انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی در حمایت از فلسطین، تعلیق کرد. بی‌بی‌سی در بیانیه‌ای اعلام کرده «ما در حال بررسی فوری این موضوع هستیم. ما اتهامات مربوط به نقض دستورالعمل‌های خبری و انتشار پیام در شبکه‌های اجتماعی را جدی […]

- بی‌بی‌سی ۶ خبرنگارش را نقره داغ کرد

ایرنا نوشت: بی‌بی‌سی به‌ عنوان رسانه دولت انگلیس ۶ تن از خبرنگاران خود را به دلیل انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی در حمایت از فلسطین، تعلیق کرد.

بی‌بی‌سی در بیانیه‌ای اعلام کرده «ما در حال بررسی فوری این موضوع هستیم. ما اتهامات مربوط به نقض دستورالعمل‌های خبری و انتشار پیام در شبکه‌های اجتماعی را جدی می‌گیریم. اگر زمانی که تخلفی را مشاهده کنیم، اقدام خواهیم کرد.»

بر اساس گزارش‌ها همه پیام‌های این خبرنگاران در حمایت از فلسطین حذف شده‌ است. البته گفته می‌شود که یکی از خبرنگاران پیامی را لایک کرده که در آن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بعنوان «مبارزان آزادی» توصیف شده است.

بی‌بی‌سی نام این ۶ خبرنگار را به دلیل مسائل امنیتی افشا نکرده است. این شبکه از آغاز دور جدید درگیری‌ها در فلسطین، به دلیل انتشار اخبار جانبدارانه، بار دیگر مورد اعتراض گروه‌های ضد صهیونیستی قرار گرفته است.

شنبه گذشته ده‌ها هزار نفر از هواداران فلسطین مقابل ساختمان این شبکه در لندن تجمع کرده و ضمن سردادن شعارهای اعتراضی، از سیاست‌های خبری آن انتقاد کردند.

البته تعلیق کارکنان حامی فلسطین محدود به بی‌بی‌سی نیست و دیروز هم گاردین کاریکاتوریست کهنه‌کار خود را به دلیل کشیدن کاریکاتور بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخراج کرد.

بر اساس گزارش‌ها استیو بل کاریکاتور خود را برای کارفرمایانش در روزنامه گاردین فرستاد اما آنها با متهم کردن وی به یهودستیزی، با این کاریکاتوریست با سابقه قطع همکاری کردند.

یکی از سخنگویان روزنامه گاردین گفت: کاریکاتورهای استیو بل در ۴۰ سال گذشته بخش مهمی از روزنامه گاردین بوده است. ما از وی تشکر می‌کنیم و بهترین‌ها را برای او آرزو می‌کنیم.

به نوشته نیویورک پست، بل در نهایت این کاریکاتور را با عنوان «ساکنان غزه، اکنون بیرون بروید» در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرد.

 با ورود عملیات طوفان الاقصی به یازدهمین روز خود و ادامه کسب پیروزی‌های کم‌نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، ارتش اسرائیل که از مقابله با رزمندگان فلسطینی مستاصل شده با بمباران جنون آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه، تاکنون ۲ هزار و ۸۰۸ فلسطینی که بیشتر آنها کودک و زن هستند را به شهادت رسانده است.

رژیم جعلی صهیونیستی که تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می‌برند، همچنان غیر نظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته می‌گردند.

دولت‌های غربی از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌اند و چشمان خود را به روی هزاران کشته و زخمی در نوار غزه بسته‌اند.

منبع: اطلاعات انلاین