حمید استیلی پیشکسوت پرسپولیس گفت: ما باید از قبل این مسئله را پیش بینی می‌کردیم از قبل می‌دانستند که لیگ برتر برگزار می‌شود و کیفیت زمین‌ها باید بالا باشد.

پرسپولیس, پرسپولیس, یحیی گل محمدی - کم شدن امتیاز از پرسپولیس به خاطر قوانین من‌درآوردی است

حمید استیلی قاطعانه می‌گوید مدیریت ضعیف به ورزش کشور و همچنین استقلال و پرسپولیس لطمه زده است. دیروز پیرامون شرایط پرسپولیس و سایر موارد مرتبط با فوتبال کشورمان با سرمربی اسبق پرسپولیس همکلام شدیم:

به نظر می‌رسد قضیه یحیی گل محمدی با پرسپولیس حل شده و تیم به آرامش رسیده است.
وقتی فوتبال ما اقتصادی نباشد مشکلاتی مانند این به وجود می‌آید. باید از قبل پیش بینی مشکلات را کرد و البته آستانه تحمل را هم بالا برد چون واقعیت امر این است که در فوتبال ما مشکلات اقتصادی وجود دارد. باور کنید هر کجا که می‌رویم هواداران پرسپولیس در مورد یحیی گل محمدی و پرسپولیس سوال می‌کنند. همه این موارد هم به مسائل اقتصادی برمی‌گردد وقتی پول باشد قطعاً چنین مشکلاتی در تیم به وجود نخواهد آمد.

علی پروین چند روزی را در بیمارستان سپری کرد و شما هم از جمله کسانی بودید که مرتب به عیادتش می‌رفتید ولی بعضی از چهره‌های بزرگ پرسپولیس این کار را نکردند و بازیکنان هم حضوری فوق العاده کمرنگ داشتند به همین خاطر پیشکسوتان پرسپولیس از این مسئله ناراحت شدند و مصاحبه‌های تندی علیه آنها انجام دادند.
پیشکسوتان همه گردن ما حق دارند. علی آقا که اصلاً شناسنامه پرسپولیس است. یادم نمی‌رود یک زمان می‌گفتند باشگاه پرسپولیس در صندوق عقب ماشین علی آقا است. بازیکنان پرسپولیس به این نکته توجه داشته باشند که خود آنها هم یک روز پیشکسوت می‌شوند. در مورد اینکه چرا یک عده به ملاقات پروین نیامدند باید از خودشان بپرسید چون هر کسی اختیار زندگی خودش را دارد. من به سهم خودم وظیفه می‌دانستم و به عیادت ایشان رفتم اما در مورد دیگران خود آنها باید حرف بزنند.

مسئله دیگری که این روزها در فوتبال ما مطرح شده بحث برگزاری احتمالی دیدارهای خانگی استقلال و پرسپولیس در خارج از تهران یا انجام مسابقات آنها در داخل پایتخت بدون حضور تماشاگران است.
ما باید از قبل این مسئله را پیش بینی می‌کردیم  از قبل می‌دانستند که لیگ برتر برگزار می‌شود و کیفیت زمین‌ها باید بالا باشد. رسیدگی به امور زمین‌های چمن نیازمند تخصص است و ما در داخل کشور مهندسان کشاورزی بسیار خوبی داریم که می‌توانند این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهند اما وقتی گروهی از مدیران فعال در عرصه ورزش کشور ضعیف هستند و چنین مسائلی را بلد نیستند، طبیعی است که به ورزش لطمه می‌خورد. قطعاً به استقلال و پرسپولیس هم لطمه می زنند کجای دنیا فوتبال را بدون تماشاگر برگزار می‌کنند؟ مگر می‌شود حق هواداران را نادیده بگیریم؟ این همه داد می‌زنیم که آقا چنین مشکلاتی وجود دارد اما هیچکس حرفمان را گوش نمی‌کند. اصلاً شما مدیری دیده‌اید که در ورزش ما فعال باشد و بیاید و عذرخواهی کند؟ من فقط در این مدت آقای داورزنی را دیدم که بابت نتایج تیم ملی والیبال در پیکارهای انتخابی المپیک عذرخواهی کرد. تازه این بنده خدا در حالی چنین کاری انجام داد که تیم ملی والیبال کشورمان در بازی‌های آسیایی بهترین نتایج را میان ‌تیمهای ایرانی حاضر در ورزش‌های گروهی گرفت و آقای داورزنی با این وجود به خاطر پیکارهای انتخابی المپیک عذرخواهی کرد اما سایر مدیران ما اصلاً با این مقوله رابطه‌ای ندارند.

هواداران پرسپولیس از ماجرای کسر یک امتیاز به شدت ناراحت هستند.
این اتفاق هم به خاطر قوانین بد موجود در ورزش و بلاتکلیفی است. کسی نمی‌داند تخلفات چه جرایمی دارد. کمیته  انضباطی یک حکم می‌دهد و کمیته استینافان را رد می‌کند قوانین باید شفاف باشد و کدخدامنشی در کار نباشد. قوانین نباید من درآوردی باشد. الان صحبت از قرارداد ۲۰۰ میلیونی و ۱۰۰ میلیونی بازیکنان است. خوب همه می‌دانیم که چنین ارقام و قراردادهایی با عقل جور در نمی‌آید و رقم‌هایی که پرداخت می‌شوند خیلی بیشتر از این است.

انتقادات شما از شرایط مدیریت فوتبال کشور سر و صدای زیادی به راه انداخته است.
امثال من دلمان برای این فوتبال می‌سوزد چون خودمان بازیکن تیم ملی بوده‌ایم. هروقت حرف می‌زنیم و ایراد مدیریتی می‌گیریم، می‌گویند الان موقع انتقاد نیست! پس چه زمانی زمان انتقاد فرا می‌رسد؟ حرف‌هایی که من می‌زنم کاملاً مدیریتی است چون آسیب‌ها را می‌بینم اما  مسئله ارتباطی به تیم ملی ندارد. حمید استیلی و حمید استیلی‌ها همیشه دلشان می‌خواهد تیم ملی موفق باشد. الان هم آقای قلعه نویی و دستیارانش در تیم ایران نهایت زحمت را می‌کشند اما فراموش نکنیم که شرایط فوتبال کشورمان با مربیان و بازیکنان بهبود پیدا نمی‌کند بلکه باید مدیران قدرتمندی باشند که زیرساخت‌ها را درست کنند. زیرساخت یعنی کمک داور ویدیویی زیرساخت یعنی همین بحث استادیوم‌ها که گفتیم. برنامه‌ریزی هم یعنی همین بحث دیدارهای تدارکاتی. چطور می‌شود که ژاپن می‌تواند با آلمان ترکیه و کانادا بازی کند اما ما نمی‌توانیم؟ تاریخ‌های فیفا از قبل مشخص است و باید از همین حالا به فکر آن باشیم. یکی از دلایل اینکه ژاپن و کره جنوبی همیشه بازی‌های تدارکاتی خوبی دارند اما ما نداریم این است که آنها از همین حالا به فکر مسابقات ۲ سال بعد خودشان هستند ولی ما یک ماه قبل از فیفا دی تازه دنبال حریف می‌گردیم.

منبع: خبـر ورزشی