افزایش دوباره قیمت طلا و سکه در بازار / هر گرم طلای ۱۸ عیار چقدر گران شد؟
افزایش دوباره قیمت طلا و سکه در بازار / هر گرم طلای ۱۸ عیار چقدر گران شد؟

به گزارش زیرنویس به نقل از تجارت‌نیوز، امروز قیمت طلا و سکه با رشد ۵۰۰ تومانی قیمت دلار در روند افزایشی قرار گرفت. در حالی که از ابتدای هفته بازار طلا کاهشی بوده،‌ این نخستین روز در هفته پایانی مهر است که روند قیمت طلا و سکه به صورت یکدست افزایش داشته است. گفتنی است […]

به گزارش زیرنویس به نقل از تجارت‌نیوز، امروز قیمت طلا و سکه با رشد ۵۰۰ تومانی قیمت دلار در روند افزایشی قرار گرفت. در حالی که از ابتدای هفته بازار طلا کاهشی بوده،‌ این نخستین روز در هفته پایانی مهر است که روند قیمت طلا و سکه به صورت یکدست افزایش داشته است.

قیمت سکه و حباب 25 مهر 1402

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش، انس جهانی طلا نیز با رشد نزدیک به سه دلاری با قیمت ۱۹۲۲ دلار در حال معامله است و این افزایش محدود، به روند افزایشی بازار طلا در داخل کشور کمک کرده است.

همچنین با وجود اینکه امروز قیمت‌ها در بازار فلز زرد افزایشی بوده اما فعالان بازار از روند رکودی گلایه دارند. به اعتقاد آنها با توجه به شرایط اقتصادی مردم، خرید طلا همچنان در اولویت خانواده‌ها نیست.

روند رکودی بازار طلا پابرجاست

در همین راستا نادر بذرافشان فعال بازار طلا و جواهر و رئیس اتحادیه طلافروشان تهران با تاکید بر روند با ثبات قیمت در بازار طلای داخلی به تجارت‌نیوز گفت: «علی‌رغم اثر افزایشی جنگ خاورمیانه بر بازار داخلی طلا، اما هم‌اکنون بازار به ثبات رسیده است. به نظر می‌رسد اگر رخداد خاصی روانه بازارها نشود روند قیمت‌ها در روزهای باقیمانده از هفته جاری در محدوده‌های فعلی نوسان داشته باشد.»

وی روند تقاضا در بازار طلا را رکودی عنوان کرد و گفت: «تحت تاثیر شرایط اقتصادی، قدرت خرید مردم کم شده است. این در حالی است که روند تقاضا و قیمت در بازار فلز زرد رابطه‌ای در راستای یکدیگر دارند؛ یعنی زمان‌هایی که قیمت‌ پایین است مردم در انتظار کاهش‌های بیشتر هستند و تقاضا پایین است. وقتی هم که قیمت‌ها افزایشی است، تقاضا نیز بیشتر می‌یابد.»

این مسئول صنفی با اشاره به اینکه از ابتدای سال، تولید طلا ۳۰ درصد کاهش داشته خاطرنشان کرد: «رکورد و افت تقاضا تشدید شده و شرایط برای تولیدکنندگان طلا خوب نیست. افت تقاضا باعث آسیب به بخش تولید طلا شده است.»

سکه گرمی از رشد قیمت جا ماند

امروز سه‌شنبه ۲۵ مهر، قیمت سکه امامی افزایش ۴۴۹ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۸ میلیون و ۸۳۴ هزار تومان معامله شد. در روز جاری سکه‌ بهار نیز با رشد ۴۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم‌سکه رشد ۱۰۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.‌ ربع سکه نیز با افزایش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله‌ شد. ارقام افزایشی این قطعات روز جاری درست مشابه کاهش قیمت‌های روز گذشته است.

در روز جاری سکه گرمی تنها قطعه کاهشی بازار بود. این قطعه با افت ۵۰ هزار تومانی روی رقم پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومانی ایستاد.

افت حباب نیم‌سکه در رشد قیمت

سه‌شنبه ۲۵ مهر قیمت طلا به نسبت قیمت سکه رشد بیشتری داشت. در لحظه نگارش این گزارش هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۲۰۷ هزار تومان افزایش با رقم ۱۰ میلیون و ۳۷۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۵۰ هزار تومان گران شد و به رقم دو میلیون و ۳۹۶ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۳۹۴ هزار تومان معامله شد.

در بیست و پنجمین روز مهر، حباب برخی قطعات سکه در توازن با قیمت سکه قرار نداشت. امروز حباب نیم‌سکه و سکه‌گرمی افت‌های ۸۴ و ۹۵ هزار تومانی داشتند. در روز جاری حباب سکه امامی ۱۱۸ هزار تومان، سکه بهار ۵۸ هزار تومان و ربع‌ سکه ۱۱۳ هزار تومان رشد داشتند.