مسکن مدتی است در کما بسر می برد و کمتر خرید و فروش در آن جریان دارد و به همین دلیل افراد فکر می کنند که این رکود به معنی کاهش قیمت است در صورتی که این‌گونه نیست.

بازارمسکن, مسکن, وزیر راه و شهرسازی - مسکن به کما رفت؟/ جرات نمی‌کنیم خانه را برای خرید و رهن پیگیری کنیم

 وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است قیمت مسکن کاهش یافته و این روند ادامه دارد.

هر چند مهرداد بذرپاش رسما اعلام کرده است قیمت مسکن کاهش یافته اما از اذرماه سال گذشته تا کنون آمار قیمت مسکن اعلام نشده است.

در همین رابطه در نظرسنجی‌ای که تحت عنوان شما از کاهش قیمت مسکن در بازار چیست؟ آیا چنین مشاهده‌ای دارید و با توجه به اعلام وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه این روند ادامه‌دار است، سیگنالی دال بر کاهش قیمت مسکن مشاهده می‌کنید ؟، کاربران زیرنویس دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

یکی از کاربران زیرنویس نوشت: ایجاد رکود در تمام بخش ها با کاهش شدید قدرت خرید مردم و گسترش فقر بزرگترین اتفاق است.

کاربر دیگری عنوان کرد: مسکن هم مثل بقیه بازارها در رکود به سر می بره. لطفا از دولتمردان بپرسید در حال حاضر کدوم بازار تو ایران رونق داره؟ بازار خودرو، مسکن، طلا، پوشک و حتی مواد غذایی در رکود به سر میبرند. این رکورد عمومی یعنی ضرر و زیان صنوف. یعنی تعطیلی و بیکاری بیشتر مردم.

کاربری متذکر شد: رکود قیمت ها را کاهش نمی دهد فقط تولید را کاهش و متوقف می کند. بیکاری را افزایش می دهد و عامل جهش قیمت ها در آینده است.

یکی از کاربران زیرنویس متذکر شد: هیچی ارزون نمیشه.

کاربر دیگری تصریح کرد: والا تجربه‌ای وجود نداره پارسال افسارگسیخته رفت بالا امسال دیگه کسی پول نداره و بازار دیگه تقاضا نداره. قیمت‌ها تا حد کمی افزایش پیدا کرده. حالا آقای بذرپاش میخواد دستاوردسازی کنه.

کاربری نوشت: از فشار روانی قیمت ها به انواع مرض ها دچار شده ایم. ما جرات نمی کنیم قیمت ماشین و خانه برای خرید و رهن و …. را پیگیری کنیم. همین استرس تمدید سال به سال از سر ما زیاد است.

کاربر دیگری عنوان کرد: با توجه به رکود حاکم بر بازار مسکن و قیمت بالای ساخت و ساز به نظر می رسد کمتر سرمایه در این بازار وارد می شود و لذا رکود باعث کاهش خرید شده و برخی افراد ناچار به کاهش قیمت شدند ولی این کل بازار مسکن نیست اشتباه نکنید.

یکی از کاربران زیرنویس متذکر شد: مسکن مدتی است در کما بسر می برد و کمتر خرید و فروش در آن جریان دارد و لذا افراد فکر می کنند که این رکود به معنی کاهش قیمت است در صورتی که اینگونه نیست.

کاربری یادآور شد: در محله ما که قیمت بالاتر رفته و هر ماه به صورت مداوم بالاتر میرود.

یکی از کاربران عنوان کرد: رکود خرید و فروش هست ولی قیمت‌ها بالا میرود. به قول اقتصاددان ها رکود تورمی داریم.

 

منبع: خبـرآنلاین