بعد از سانسور قیمت اجاره بها و رهن یک خانه در بازپخش سریال پدر سالار، رسانه‌ ها به سراغ قیمت خانه در شهر تهران در سال ۷۲ و مقایسه آن با قیمت امروز رفتند. قیمت خانه در تهران تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۲، به‌ طور متوسط متری ۶۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. […]

بعد از سانسور قیمت اجاره بها و رهن یک خانه در بازپخش سریال پدر سالار، رسانه‌ ها به سراغ قیمت خانه در شهر تهران در سال ۷۲ و مقایسه آن با قیمت امروز رفتند.

قیمت خانه در تهران تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۲، به‌ طور متوسط متری ۶۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. سریال پدرسالار سال ۱۳۷۲ پخش شده، یعنی تقریبا ۳۰ سال پیش.

بررسی بولتن وزارت مسکن‌ و شهرسازی که الان اسمش به وزارت راه‌ و‌ شهرسازی تغییر کرده، نشان می‌ دهد در آن سال قیمت خانه در تهران متری ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان ارزش داشته. پس خرید خانه ۱۰۰ متری، آن سال تقریبا برایتان تقریبا پنج میلیون و ۱۶۰ هزار تومان آب می‌خورد.

قیمت خانه در تهران، ۳۰ سال پیش هم از منطقه‌ای به منطقه دیگر تفاوت داشت. می‌ گویند گران‌ ترین خانه‌ های تهران را سال ۱۳۷۲ در منطقه سه تهران با قیمت متری ۸۹ هزار و ۱۰۰ تومان می‌ فروختند.

پس ۳۰ سال پیش هنگام پخش سریال پدرسالار می‌ توانستید با پرداخت نهایتا ۹ میلیون تومان یک خانه ۱۰۰ متری در منطقه سه تهران بخرید. متوسط قیمت خانه در منطقه سه الان وسط سال ۱۴۰۲، به متری ۱۰۸ میلیون تومان رسیده و همان خانه ۱۰۰ متری دست‌ کم ۱۰ تا ۱۱ میلیارد تومان ارزش پیدا کرده است.

منبع: چندثانیه

منبع خبر: رکنـا