تصویر تماشایی ناسا از سحابی ماکیان در فاصله ۱۵۰۰ سال نوری از زمین
تصویر تماشایی ناسا از سحابی ماکیان در فاصله ۱۵۰۰ سال نوری از زمین

این سحابی در فاصله ۱۵۰۰ سال نوری از ما قرار دارد و یک بقایای ابرنو اختری است که از انفجار ستاره‌ای عظیمی که بین ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ سال پیش رخ داده به جای مانده است.   تصویری شگفت انگیز از سحابی حلقه ماکیان (Cygnus Loop Nebula) را مشاهده می کنید. در این تصویر فرابنفش از سحابی […]

این سحابی در فاصله ۱۵۰۰ سال نوری از ما قرار دارد و یک بقایای ابرنو اختری است که از انفجار ستاره‌ای عظیمی که بین ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ سال پیش رخ داده به جای مانده است.

- تصویر تماشایی ناسا از سحابی ماکیان در فاصله ۱۵۰۰ سال نوری از زمین

 

تصویری شگفت انگیز از سحابی حلقه ماکیان (Cygnus Loop Nebula) را مشاهده می کنید. در این تصویر فرابنفش از سحابی حلقه ماکیان که توسط کاوشگر تکامل کهکشان ناسا( NASA’s Galaxy Evolution Explorer)گرفته شده است، غبارهای داغ و گاز به خوبی می‌درخشند.

این سحابی در فاصله ۱۵۰۰ سال نوری از ما قرار دارد و یک بقایای ابرنو اختری است که از انفجار ستاره ای عظیمی که بین ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ سال پیش رخ داده به جای مانده است. حلقه ماکیان بیش از سه برابر اندازه ماه کامل در آسمان شب امتداد دارد و در کنار یکی از “بال‌های قو” در صورت فلکی ماکیان قرار دارد. 

رشته های گاز و غباری که در اینجا در نور ماوراء بنفش قابل مشاهده است توسط موج ضربه ای ابرنواختر گرم شده اند که هنوز از انفجار اصلی به بیرون در حال گسترش است.

ابرنواختر اولیه به اندازه کافی درخشان بود که به وضوح از زمین با چشم غیر مسلح دیده می شد.

منبع: اطلاعات انلاین