۴ قهرمانی در لیگ برتر، ۳ قهرمانی در سوپرجام، یک قهرمانی جام حذفی و نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا کارنامه هافبک دفاعی بی‌ادعا و مورد علاقه برانکو ایوانکوویچ است. صحبت از محسن ربیع‌خواه است. شماره ۱۸ سابق پرسپولیس که این روزها و پس از دریافت مدرک C مربیگری آسیا منتظر اولین فرصت است تا […]

۴ قهرمانی در لیگ برتر، ۳ قهرمانی در سوپرجام، یک قهرمانی جام حذفی و نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا کارنامه هافبک دفاعی بی‌ادعا و مورد علاقه برانکو ایوانکوویچ است.

صحبت از محسن ربیع‌خواه است. شماره ۱۸ سابق پرسپولیس که این روزها و پس از دریافت مدرک C مربیگری آسیا منتظر اولین فرصت است تا در کلاس‌های B شرکت کند. او در این فاصله به همراه همبازی و دوست قدیمی‌اش محمد انصاری مشغول اداره مدرسه فوتبال شهید ابراهیم هادی است.

در روزهای اخیر تیم پرسپولیس شرایط خاصی را سپری کرد. قهرو آشتی یحیی گل محمدی و اعتصاب بازیکنان پرسپولیس که حسابی هواداران این تیم را نگران کرد.

با محسن ربیع‌خواه تماس گرفتیم و در این خصوص پرسیدیم که به زیرنویس گفت: من این روزها حسابی درگیر زندگی شخصی خودم هستم و دقیق نمی‌دانم دلیل اعتصاب بازیکنان یا مسائل دیگر چیست؟ با این وجود معتقدم بازیکنان فوتبال وقتی قراردادی می‌بندند روی پول آن یا حتی آپشن قرارداد حساب باز می‌کنند. شاید برخی‌ها تصور کنند فوتبالیست‌ها پول زیادی می‌گیرند اما نمی‌دانند در بهترین شرایط یک بازیکن تاپ فوتبال شاید ۱۰ سال پول خوب در بیاورد و در این میان مصدومیت و سایر مسائل وجود دارد که اجازه نمی‌دهد درآمد بالایی داشته باشند.

وی ادامه داد: از آن گذشته یک فوتبالیست نه بیمه است، نه شغل دیگری دارد و این درآمد فوتبال را باید در کل زندگی خودش هزینه کند. به عبارت بهتر درآمد ۱۰ ساله بازی در فوتبال را باید در کل زندگی اش تا آخر عمر تقسیم کند. مورد دیگر که کمتر کسی به آن توجه می‌کند این است که بازیکنان فوتبال اغلب از قشر ضعیف و متوسط رو به پایین جامعه هستند. ۹۰ درصد بازیکنان فوتبال چند خانواده را تأمین کرده و هزینه زندگی خانواده و اقوام خود را می‌دهند. بنابراین نمی‌توان قضاوت کرد و گفت که فوتبالیست‌ها پول زیادی می‌گیرند یا زیاده خواه هستند. بازیکن پرسپولیس فصل گذشته ۳ جام گرفته و همه می‌دانیم قهرمانی در فوتبال یا هرورزشی بسیار سخت است. حالا انتظار دارند خواسته آنها برآورده شود و این موضوع عجیبی نیست.

از ربیع‌خواه پرسیدیم که آیا در دوران شما هم اعتصاب کردید که با خنده عنوان کرد: بله! ما هم در پرسپولیس سابقه اعتصاب داشتیم. به هر حال همان طور که اشاره کردم قراردادی بین شما و باشگاه منعقد می‌شود و شما هم به عنوان بازیکن روی آن حساب می‌کنید. گاهی ممکن است تأخیر در پرداخت خیلی طولانی نباشد و مشکلی ایجاد نکند و گاهی هم احترام متقابل شرط است. ما هم یک زمانی احساس کردیم اگر اعتصاب نکنیم نه تنها به دستمزد خود نمی‌رسیم بلکه یکسری پیامدهای دیگر هم خواهد داشت. برهمین اساس دست به اعتصاب زدیم تا حق خود را بگیریم. من بازیکنان پرسپولیس را درک می‌کنم و باز می‌گویم با وجود آن که نمی‌دانم اصل ماجرا چیست اما امیدوارم باشگاه مشکلات بازیکنان را حل کند تا با آرامش بیشتری بازی کرده و دل مردم را شاد کنند.

پرسپولیس قهرمان شد، برانکو نفری ۱۰۰۰ یورو به بازیکنان پاداش داد/ طرفدار پروپاقرص هافبک استقلالیِ پرسپولیس هستم!

به محسن ربیع‌خواه یادآوری کردیم زمانی برانکو ایوانکوویچ ۶ ماه دستمزد نگرفت اما به کارش ادامه داد و او خاطرنشان کرد: شرایط فرق می‌کند. به هر حال برانکو اخلاق خاصی داشت. فکر می‌کنم اواخر اردیبهشت سال ۱۳۹۸ ما در استان بوشهر با تیم پارس جنوبی جم بازی داشتیم. صبح روز بازی در هتل مشغول به قول معروف گرم کردن و عرق گیری بودیم که برانکو همه ما را جمع کرد. در جمع بازیکنان با لحنی پدرانه گفت که اصلا و ابدا به باشگاه و مدیران آن کاری نداشته باشید. آنها پول دستمزد من را هم نداده اند و می‌دانم شرایط چگونه است. امروز بازی مهم و سرنوشت‌سازی داریم و باید جام قهرمانی را بالای سر ببریم. باشگاه شاید پولی ندهد اما خودم به شما پاداش خواهم داد و همین کار را هم کرد. ما با نتیجه یک بر صفر تیم پارس جنوبی جم را شکست دادیم و با کسب ۶۱ امتیاز به عنوان قهرمانی رسیدیم و برانکو نفری هزار یورو به ما پرداخت کرد! نفری هزار یورو به اصلی‌ها و به بقیه هم نفری ۵۰۰ و ۶۰۰ یورو داد تا روحیه بچه‌ها به هم نریزد. هرگز آن روز و آن خاطره را فراموش نخواهم کرد.

محسن ربیع‌خواه در مورد شرایط کنونی پرسپولیس و دفاع از عنوان قهرمانی این تیم نیزاظهار داشت: اسکلت بازیکنان پرسپولیس در فصل جاری حفظ شده است که این یک موهبت است. نفرات خوبی هم در پرسپولیس توپ می‌زنند و کادرفنی هم کارش را خوب انجام می‌دهد ولی کار واقعا سخت است. در این فصل استقلال با جواد نکونام خیلی خوب کار می‌کند. سپاهان اصفهان تیم پرمهره‌ای است که دغدغه‌های پرسپولیس یا استقلال را ندارد و تراکتور تبریز که من قبل از شروع فصل گفتم تیم فوق العاده خطرناکی است. تراکتور نفرات خوبی خریده و یک سرمربی کاربلد اسپانیایی بالای سر این تیم است. به همین خاطر تکرار قهرمانی برای پرسپولیس شاید سخت تر از گذشته به نظر برسد ولی نکته مثبت این تیم تجربه اش است. شما فصل گذشته هم دیدید چگونه پرسپولیس توانست در آخرین لحظات در لیگ برتر و جام حذفی قهرمانی را از سپاهان و استقلال بگیرد و این به لطف تجربه بالای این تیم بود.

هافبک دفاعی سابق پرسپولیس در پایان این چنین به تعریف و تمجید از مسعود ریگی پرداخت و گفت: من طرفدار پروپاقرص مسعود ریگی هستم. وقتی پرسپولیس اقدام به خرید او کرد، شاهد اعتراض‌هایی بودیم اما من از فجرسپاسی ریگی را می‌شناسم. در پدیده و استقلال هم بازی‌هایش را تعقیب می‌کردم و می‌دانم یک‌هافبک دفاعی مدرن است. ساده بازی می‌کند و کاملا در خدمت تیم است. از آن گذشته از اخلاق بسیار خوبی برخوردار است و به نظرم در فصل جاری خیلی خیلی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند.

منبع: خبـر ورزشی