Farrokh Hesabi – رودری، ستاره تیم ملی اسپانیا و منچسترسیتی، بهترین سال دوران حرفه‌ای خود را سپری می‌کند. او موفق شد با منچسترسیتی با قهرمانی در لیگ قهرمانان فاتح سه گانه شود و همراه لاروخا نیز جام قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا را بالای سر ببرد. این هافبک ۲۷ ساله یکی از مهره‌های غیرقابل جایگزین منچسترسیتی […]

- توپ طلا نیاز به تبلیغات و بازاریابی دارد/ من هم مثل ژاوی و اینیستا توپ طلا نمی‌برم

Farrokh Hesabi – رودری، ستاره تیم ملی اسپانیا و منچسترسیتی، بهترین سال دوران حرفه‌ای خود را سپری می‌کند. او موفق شد با منچسترسیتی با قهرمانی در لیگ قهرمانان فاتح سه گانه شود و همراه لاروخا نیز جام قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا را بالای سر ببرد.

این هافبک ۲۷ ساله یکی از مهره‌های غیرقابل جایگزین منچسترسیتی محسوب می‌شود و هر بار که در زمین حضور دارد تاثیر زیاد او روی بازی تیم خود مشهود است. بخش اعظم پیشرفت رودری را باید مدیون پپ گواردیولا دانست. او در مصاحبه با کادنا کوپه از گواردیولا به عنوان تاثیرگذارترین مربی دوران حرفه‌ای خود نام برد و گفت:

«او تاثیرگذارترین مربی دوران حرفه‌ای من است و من را به سطحی رساند که نمی‌دانستم که می‌توانم به آن برسم. وقتی به بودن با او عادت می‌کنید، همه چیز را راحت‌تر می‌بینید. او باعث می‌شود ابزارهای بیشتری نسبت به بقیه داشته باشید. اگر بخواهم یکی از توانایی‌های او را برجسته کنم، این است که به بازیکنانش آموزش می‌دهد تا با حرکت کمتر، استفاده بهتری از فضاها داشته باشند.»

شما تنها بازیکن اسپانیایی هستید که نامزد دریافت توپ طلا شده اید؟

می‌دانم که این یک جایزه فردی است که نیاز به بازاریابی زیاد دارد. در میان هیولاهایی که با آنها رقیب هستم، البته من فاقد بازاریابی بودم، درست مانند ژاوی و اینیستا . من نگران چیزهایی هستم که می‌توانم کنترل کنم، که جوایز جمعی است. فکر می‌کنم توپ طلا را لئو مسی می‌گیرد. هالند نیز نامزد بسیار مهمی است و شایستگی‌های خود را دارد.

آیا به اسپانیا برمی‌گردی؟

من سعی می‌کنم از لحظه لذت ببرم، همانطور که هرگز تصور نمی‌کردم در لیگ برتر بازی کنم، اما پس از ورودم به این لیگ همه چیز بسیار مثبت بوده است. اسپانیا کشور من است و خواهیم دید چه می‌شود. من برای چالش‌های جدید زندگی می‌کنم. می‌خواهم برنده شوم و برای این به اینجا آمدم و بسیار خوشحالم.

آیا می‌توانیم تو را در عربستان سعودی ببینیم؟

برای من بسیار سخت است که جذب چالشی مانند عربستان شوم زیرا جاه طلبی‌های ورزشی دارم.

تیم زنان اسپانیا می‌گوید که نسبت به تیم مردان حمایت کمتری دارد، این حرف را قبول داری؟

از دیدگاه من، اظهار نظر در مورد چیزی که نمی‌دانم دشوار است. من مشکلات را نمی‌دانم. آن بازیکنان فعال هستند و دغدغه‌های خود را دارند و زمانی که آنها راضی نیستند ما همدردی می‌کنیم. ما ادعای آنها را شنیده ایم، اما نمی‌دانیم که چگونه برخی چیزها جعل شده است.

می‌خواهی مربی شوی؟

وقتی در زمین بازی می‌کنم بیشتر دوست دارم فوتبال را بفهمم. من تمام روز گواردیولا را دیوانه و درگیر جزئیات می‌بینم و بعد بیگیریستاین (مدیر فنی تیم) را همیشه در تلفنش می‌بینم.

تو جایگزین بوسکتس می‌شوی؟

من می‌خواستم از او بهتر باشم اما شما در مورد بهترین بهترین‌هافبک دفاعی تمام دوران صحبت می‌کنید. همین مقایسه خوب است، همین که به او نزدیک شوم هم خوب است.

رودری که پیش از انتقال به منچسترسیتی، تحت هدایت دیگو سیمئونه در اتلتیکو مادرید بازی می‌کرد، همچنین درباره نقش این سرمربی آرژانتینی در پیشرفت خود گفت: «سیمئونه نیز فوتبال من را ارتقا داد. او به من رقابت کردن و عطش داشتن را یاد داد و در کنار او رشد زیادی کردم.»

مطمئناً این بازیکن ۲۷ ساله در میان بهترین‌ها قرار دارد و اگر سطح خود را حفظ کند، احتمالاً به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ تیم ملی اسپانیا شناخته خواهد شد. با این حال، تکرار موفقیت‌های بوسکتس، از جمله سه قهرمانی در لیگ قهرمانان، یک جام جهانی و یک یورو برای رودری دشوار خواهد بود و این در حالی است که نه تنها هواداران بلکه بسیاری از مربیان نیز بوسکتس را بهترین بازیکن در پست خود می‌دانند.

منبع: خبـر ورزشی