کارلوس کی روش سرمربی تیم قطر با شناخت کاملا مناسب و با یک فوتبال منطقی در نیمه اول مقابل ایران به میدان رفت. قطر با یارگیری نفر به نفر و پرسینگ شدید، تیم ملی ایران را از مدار تاکتیکی خارج کرد اما در نیمه دومِ این بازی دوستانه، کی روش بود که از قلعه نویی […]

- زخم کاری قلعه نویی به کیروش؛ فقط به خاطر موفقیت ایران در جام ملت ها...

کارلوس کی روش سرمربی تیم قطر با شناخت کاملا مناسب و با یک فوتبال منطقی در نیمه اول مقابل ایران به میدان رفت. قطر با یارگیری نفر به نفر و پرسینگ شدید، تیم ملی ایران را از مدار تاکتیکی خارج کرد اما در نیمه دومِ این بازی دوستانه، کی روش بود که از قلعه نویی رکب خورد.

کارشناسان وقتی روی کرنرها تاکید دارند و هر بار تکرار کرنرهای هر تیم را در طول بازی ها شمارش می کنند بی دلیل نیست. ایران ۲ بار از نقطه کرنر به قطر ضربه زد؛ چقدر هم کار کنعانی زادگان در این دو صحنه بی نقص بود. از جناح چپ هم کی روش، اسیر کارهای تاکتیکی شاگردان سابقش شد؛ یک بار جهانبخش دروازه قطر را باز کرد و سردار آزمون هم آخرین گل تیم ملی را در این بازی به ثمر رساند. طوفان تیم ملی در نیمه دوم باعث شد تا بهترین دیدار تدارکاتی ما تا این لحظه رقم بخورد؛ مسابقه ای که می تواند در جام ملت های آسیا تاثیرش را نشان بدهد.

تجربه نشان داده که تیم ملی ایران در مرحله گروهی جام ملت ها، مشکل خاصی ندارد اما در بازی های حذفی، هر تیمی زیر تیغ قرار می گیرد. البته تفاوتش در این است که حریفان ایران، فشارهای سنگین را در دیدارهای تدارکاتی تجربه کرده اند و کاملا آماده اند. می دانیم که همه مربیان دوست دارند با تیم های بهتر و قوی تر بازی کنند. ای کاش چنین مسئله ای برای تیم ملی ایران هم وجود داشت و همان طور که ژاپن، کره جنوبی، عربستان و استرالیا در معرض بازی های سخت قرار گرفتند، ایران نیز می توانست چنین تجربه ای را پشت سر بگذارد.

با این همه، امکان بازی های دستگرمی بهتر برای ما فراهم نیست و باید به همین مقدار اندک بسنده کنیم. همان طور که از صحبت های قلعه نویی پیداست، او هم در بازی های حذفیِ جام ملت ها (به شرط صعود ایران) همه چیز را به قضا و قدر می سپارد. قلعه نویی چاره ای هم جز این ندارد؛ او می داند هر چقدر در جام ملت ها به مراحل بالاتر برود، حریفان ایران سخت تر و دندان گرد تر می شوند. بنابراین هر چه پیش آید خوشاید! یا می بریم و خوشبخت می شویم، یا می بازیم و کارمان تمام می شود؛ درست مثل تکرار تجربه تلخ فوتبال ایران در تمام سال های گذشته…

بیشتر بخوانید: جدیدترین جایگاه ایران در رده‌بندی فیفا مشخص شد

منبع: خبـر ورزشی