تغذیه رژیم کودک‌کش با مک‌دونالد
تغذیه رژیم کودک‌کش با مک‌دونالد

مک‌دونالد بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای جهان که پیش از این هم از رژیم صهیونیستی حمایت کرده بود، در جنگ این روز‌ها علیه مردم فلسطین هم خودی نشان داده است! به گفته مک دونالد در شبکه اجتماعی ایکس، ۵ شعبه برای کمک به رژیم صهیونیستی افتتاح شده که روزانه حدود ۴۰۰۰ وعده‌غذایی به نیرو‌های اسرائیلی داده می‌شود. […]

- تغذیه رژیم کودک‌کش با مک‌دونالد

مک‌دونالد بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای جهان که پیش از این هم از رژیم صهیونیستی حمایت کرده بود، در جنگ این روز‌ها علیه مردم فلسطین هم خودی نشان داده است! به گفته مک دونالد در شبکه اجتماعی ایکس، ۵ شعبه برای کمک به رژیم صهیونیستی افتتاح شده که روزانه حدود ۴۰۰۰ وعده‌غذایی به نیرو‌های اسرائیلی داده می‌شود.

اولین شعبه مک دونالد در فلسطین اشغالی، سال ۱۹۹۳ در تل‌آویو افتتاح شد. این شرکت در ۸۰ رستوران خود در سرزمین‌های اشغال شده فلسطین، ۳۰۰۰ کارمند اسرائیلی دارد. مک دونالد همانند دیگر شرکت‌های بزرگ آمریکایی یکی از حامیان بزرگ اسرائیل به شمار می‌رود.

اهدای غذای رایگان توسط این رستوران زنجیره‌ای به سربازان ارتش صهیونیست در جنگ ۱۰ روز گذشته، خشم مردم جنوب لبنان را برانگیخت و یکی از شعب مک‌دونالد در شهر صیدا مورد حمله معترضین قرار گرفت.

انتشار تصاویری از اهدای گسترده غذای رایگان به سربازان صهیونیست در جریان جنگ ۱۰ روز گذشته، که در حساب کاربری مک‌دونالد در اینستاگرام منتشر شد، خشم مسلمانان را در پی داشت و برخی مسلمان به شعب مک دونالد در لبنان و فرانسه حمله کردند. این اتفاق، نگرانی شعب مک دونالد در کشور‌های اسلامی را در پی داشت و شعب مک دونالد در ترکیه و مصر با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کردند با شعب مک دونالد در اسرائیل مرتبط نیستند! این در حالی است که مک دونالد یک رستوران زنجیره‌ای است و بی‌ارتباط خواندن شعب آن با هم، معنایی ندارد.

ریچارد و موریس مک‌دونالد در سال ۱۹۴۰ اولین رستوران خود را با نام مک‌دونالد بازگشایی کردند. برادران مک‌دونالد اولین شعبه رستوران‌های زنجیره‌ای خود را با کمک ری کراک در آوریل ۱۹۵۵ در ایالت ایلینویس افتتاح کردند که این آغازی شد بر گسترش رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد در دنیا! مک‌دونالد بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان است که با بیش از ۳۳ هزار شعبه در ۱۱۹ کشور، روزانه به ۶۴ میلیون مشتری سرویس می‌دهد.

توهین مک‌دونالد به مسلمانان

با توسعه مک دونالد در سطح جهانی، رفته‌رفته برخی مسائل و مشکلات اخلاقی شهرت این شرکت را تحت تأثیر قرار داد و هرچه جلوتر رفت به تعداد معترضان ضد مک دونالد اضافه شد. به همین دلیل روز ۱۶ اکتبر روز ضد مک‌دونالد نام‌گذاری شد.

توهین به مسلمانان در این رستوران آمریکایی امری طبیعی است تا جایی که در سال‌های پیش کارمندان مک‌دونالد عمداً بیکن (گوشت خوک) به غذای مشتری مسلمان خود که لباس محجبه بر تن داشت اضافه کردند تا به او توهین کنند، او را تحقیر کنند و باعث ناراحتی وی و فرزندان خردسالش شوند.

ازاین‌قبیل اتفاق‌ها در مک‌دونالد بسیار افتاده است. بسیاری از شعبه‌های مک دونالد وقتی گوشت‌های حلال به پایان می‌رسد از گوشت‌های غیرحلال برای تهیه محصولات خود استفاده می‌کنند که مسلمانان را به تنفر رسانده‌اند؛ و اکنون اقدامات حمایتی آنان از رژیمی که هر روز در حال کشتار دسته‌جمعی مردم غزه است، بار دیگر پرونده سیاه این رستوران آمریکایی را به جهانیان یادآوری کرده است.

منبع: فارس

+