در هفته‌ای که سپاهان بنابه دلایلی که هیچ‌کس نمی‌داند بازی ندارد! پرسپولیس و استقلال حداقل روی کاغذ بازی‌های ساده‌ای دارند و می‌گویند برنده می‌شویم. استقلال فصل گذشته ۲ بار هوادار را برد و تازه در بازی برگشت این تیم را با ۶ گل گلباران کرد. پرسپولیس هم که قاعدتاً نباید مشکلی برای بردن پیکان داشته […]

- بازگشت دوباره هیجان به فوتبال ایران/ جنگ صدرنشینی پرسپولیس و استقلال در جاده تهران

در هفته‌ای که سپاهان بنابه دلایلی که هیچ‌کس نمی‌داند بازی ندارد! پرسپولیس و استقلال حداقل روی کاغذ بازی‌های ساده‌ای دارند و می‌گویند برنده می‌شویم. استقلال فصل گذشته ۲ بار هوادار را برد و تازه در بازی برگشت این تیم را با ۶ گل گلباران کرد. پرسپولیس هم که قاعدتاً نباید مشکلی برای بردن پیکان داشته باشد مگر آنکه اصطلاحاً بازی قفل شود و پیکان بتواند از حملات پرسپولیس جان سالم به‌در ببرد که خب احتمالش کم است.

پرسپولیس کلی مصدوم دارد اما آنقدر پرمهره هست که حداقل برای بردن تیم رسول خطیبی مشکلی نداشته باشد. پرسپولیسی‌ها منتظرند شهاب زاهدی برای دومین بازی پیاپی گلزنی کند اما قرار نیست در این تیم فقط زاهدی گل بزند و امید یحیی به هافبک‌ها و حتی مدافعان گلزن است. کنعانی‌زادگان در تیم ملی نشان داد گاهی اوقات حتی از مهاجمان هم بیشتر و بهتر گل می‌زند و گولسیانی هم که فصل گذشته گل‌های زیادی برای پرسپولیس زد و اگر مشکل قراردادش حل شود احتمالاً دوباره به ترکیب اصلی برمی‌گردد. پرسپولیس که هنوز چشم به بازگشت یک امتیاز کسر شده دارد، فقط برای برد راهی میدان می‌شود و می‌خواهد در همان نیمه اول کار تیم خطیبی را تمام کند. در آن‌سو استقلال هم با همین تفکر به مصاف هوادار می‌رود. نکونام با محمود فکری کرکری دارد و قطعاً دنبال پیروزی است. او از دو مهاجم استفاده می‌کند تا هوادار را هم مثل مس رفسنجان ببرد. جواد کاملاً رقیب را آنالیز کرده و می‌خواهد بارش را مقابل این تیم ببندد و استقلال را در صدر نگه دارد. ترکیب آبی‌ها تقریباً مشخص است و در نهایت جواد یک تغییر را در آخرین دقایق انجام خواهد داد. نکونام مثل گل‌محمدی می‌داند در چنین بازی‌هایی بزرگ‌ترین خطر، دست‌کم گرفتن رقیب است و اینکه بازیکنان فکر کنند راحت چند گل می‌زنند. به خصوص استقلالی‌ها که آخرین بار ۶ گل به هوادار زده‌اند و تصور بازی راحت دیگری را مقابل این تیم دارند.

این هفته، هفته‌ای است که می‌تواند فاصله مدعیان با بقیه بیشتر شود. البته سپاهان بازی ندارد و تکلیف امتیازهای کسر شده هم مشخص نیست اما پرسپولیس و استقلال باید ببرند که با همین هدف هم بازی می‌کنند. پیکان و هوادار برای خلق شگفتی ناامید نیستند اما به هر حال کار چندان راحتی درپیش ندارند و بضاعت انسانی آنها به مراتب کمتر از قرمز و آبی است.

منبع: خبـر ورزشی