به گزارش زیرنویس از لرستان؛ سید عماد شاهرخی در اینباره اظهار داشت: بخش کشاورزی ۲۵ درصد اقتصاد و ۲۸ درصد اشتغال استان را تشکیل میدهد. وی با بیان اینکه صادرات بخش کشاورزی در لرستان  ۴۲ میلیون دلار است، افزود: ما استانی با محوریت بخش کشاورزی هستیم و نیاز داریم از تجهیزات به‌روز و اطلاعات فنی استفاده […]

به گزارش زیرنویس از لرستان؛ سید عماد شاهرخی در اینباره اظهار داشت: بخش کشاورزی ۲۵ درصد اقتصاد و ۲۸ درصد اشتغال استان را تشکیل میدهد.

وی با بیان اینکه صادرات بخش کشاورزی در لرستان  ۴۲ میلیون دلار است، افزود: ما استانی با محوریت بخش کشاورزی هستیم و نیاز داریم از تجهیزات به‌روز و اطلاعات فنی استفاده کنیم تا شاهد جهش تولید در بخش کشاورزی باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به رشد ۸۴ درصدی خرید گندم در این استان، عنوان کرد: این رقم در سال گذشته ۱۲۱ درصد بود و مشکلی در خرید محصولات کشاورزی به‌وجود نیامده‌ است.

وی با بیان اینکه خرید کلزا در لرستان از افزایش ۶۳ درصدی برخوردار است، بیان کرد: خرید کامیلنا از افزایش ۱۱ درصدی و خرید گلرنگ نیز از افزایش شش‌ درصدی برخوردار است.

شاهرخی با تأکید به اینکه خرید بذر گندم از افزایش ۱۴ درصدی و خرید بذر جو نیز از افزایش ۳۱ درصدی در لرستان برخوردار است، گفت: پرداخت مطالبات گندم‌کاران به‌عهده دولت است و تمام این مطالبات تا پایان مهر پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه میانگین عملکرد گندم دیم در مناطق سردسیر و نیمه‌سردسیر این استان در سال گذشته ۱۷۰۰ کیلوگرم در هکتار بوده‌ است، ابراز کرد: این رقم در میانگین کشوری حدود ۱۴۰۰ کیلوگرم است.

شاهرخی بیان کرد: عملکرد گندم دیم در مناطق گرمسیر لرستان ۲ تن و ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار است و میانگین عملکرد گندم آبی در این استان نیز ۵.۵ تن در هکتار است.

وی با بیان اینکه میانگین عملکرد دانه‌های روغنی و به‌ویژه کلزا در لرستان ۲۶۰۰ کیلوگرم در هکتار است، افزود: این میانگین از عملکرد کشوری بالاتر است و درصدد هستیم که سیر صعودی تولید محصولات کشاورزی در این استان را ادامه دهیم.

مهدی زکی پور/ لرستان

منبع خبر: رکنـا