به گزارش زیرنویس، این گونه حیوانات هر چه قدر در محیط خانه و به دور از طبیعت قرار گیرند، نمی‌توانند خیلی از غریضه خود دور شوند. در ادامه ویدئویی می‌بینیم که در آن یک مار آناکوندا تصمیم می‌گیرد صاحبش را بخورد. نحوه شکار آناکوندای سبز در دهان آناکوندای سبز ۱۰۰ دندان متمایل به عقب وجود […]

به گزارش زیرنویس، این گونه حیوانات هر چه قدر در محیط خانه و به دور از طبیعت قرار گیرند، نمی‌توانند خیلی از غریضه خود دور شوند.

در ادامه ویدئویی می‌بینیم که در آن یک مار آناکوندا تصمیم می‌گیرد صاحبش را بخورد.

نحوه شکار آناکوندای سبز

در دهان آناکوندای سبز ۱۰۰ دندان متمایل به عقب وجود دارد. این مار به‌دلیل تغذیه از آهو، خوک، پرنده، لاکپشت، سوسمار، پلنگ و جوندگان جثه بزرگی دارد و بسیار رشد می‌کند.

این رشد تا زمان مرگ ادامه دارد و هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود. آناکوندا با وجود غیرسمی بودن، می‌تواند به کمک ماهیچه‌های قدرتمند بدن خود، شکار را اسیر و خفه کند.

قدرت عضلات ماهیچه آناکوندای سبز به حدی است که اگر دور یک انسان بالغ بپیچد، او را در عرض چند ثانیه می‌کشد.

اندازه بزرگ آناکوندا سبب شده تا در آب، بسیار سریع‌تر از خشکی حرکت کند. سوراخ‌های چشم و بینی این حیوان بالای سر او قرار دارند تا به‌راحتی بتواند در آب ببیند و نفس بکشد.

آناکوندا حس بینایی و بویایی خوبی دارد؛ اما برای شکار بیشتر به گرمای منتشر شده از طعمه توجه می‌کند.

این مار با احساس گرما، موقعیت شکار را تشخیص می‌دهد. با دیدن شکار به‌سمت او می‌جهد، حیوان را با دهان می‌گیرد. به سرعت به دور آن می‌پیچد و به حدی فشار می‌دهد تا شکار خرد شده و بمیرد؛ سپس آن را می‌بلعد.

دو ویژگی مهم مارها

آناکوندا بعد از مرگ شکار خود، بلعیدن آن را از سر آغار می‌کند. دو ویژگی مهم مارهای دنیا سبب می‌شود تا طعمه‌هایی را که حتی گاهی بزرگ‌تر از جثه خود آن‌ها هستند، یک‌جا ببلعند.

اول اینکه می‌توانند آرواره‌های خود را تا هراندازه که نیاز است از هم باز کنند و شکار را یک‌جا وارد دهان کنند.

دوم پوست کشسان آن‌هاست که می‌تواند تا چندین برابر قطر بدن کش بیاید.

آناکوندا بعد از یک بار شکار می‌تواند برای هفته‌ها و گاهی ماه‌ها بدون غذای دیگری به زندگی ادامه دهد.

آناکوندای سبز می‌تواند تا ۱۰ سال در طبیعت و تا ۳۰ سال در اسارت زندگی کند. شکار این حیوان دشوار است و کمتر اتفاق می‌افتد؛ اما تخریب زیستگاه، تهدیدی بزرگ برای او محسوب می‌شود.

بزرگ‌ترین شکارچی این خزنده غول‌پیکر، خود او است؛ حتی گاهی نرها خوراک ماده‌ها می‌شود و علت این موضوع مشخص نیست.

منبع خبر: رکنـا