سقف نورگیر حیاط خلوت
سقف نورگیر حیاط خلوت

زیرنویس پلاس: امروزه سقف حیاط خلوت یک بخش مهم و اصلی در طبقات همکف ساختمان ها است. اکثر افراد برای زیبا کردن محل زندگی یا حفظ حریم شخصی و مواردی این چنینی سقف حیاط خلوت را میپوشانند. به منظور پوشش سقف حیاط خلوت و پاسیو از مواد اولیه های گوناگون و با کیفیت مختلف استفاده […]

زیرنویس پلاس: امروزه سقف حیاط خلوت یک بخش مهم و اصلی در طبقات همکف ساختمان ها است. اکثر افراد برای زیبا کردن محل زندگی یا حفظ حریم شخصی و مواردی این چنینی سقف حیاط خلوت را میپوشانند.

به منظور پوشش سقف حیاط خلوت و پاسیو از مواد اولیه های گوناگون و با کیفیت مختلف استفاده میشود.

سقف حیاط خلوت را بیشتر با نورگیر میپوشانند که در جنس های متفاوتی موجود است.

متریال سقف حیاط خلوت با توجه به نیاز مشتری، نوع کاربرد آن و سبک طراحی داخلی ساختمان ها، در طرح های گوناگون تولید میشود.

سقف حیاط خلوت با توجه به نوع آن، نوع مواد اولیه ای که در ساخت آن به کار رفته و متراژ مکان مورد نظر قیمت گذاری میشود.

سقف نورگیر آپارتمان

امروزه در طراحی و ساخت آپارتمان‌ها و یا منازل ویلایی، قسمتی به‌عنوان نورگیر و یا حیاط‌ خلوت در نظر گرفته می‌شود.

این قسمت در زیبایی ساختمان تأثیر داشته و سبب افزایش کارایی منزل می‌شود. مهم‌ترین نقشی که این بخش از ساختمان‌ها دارند، تأمین نور منزل است.

سقف نورگیر حیاط خلوت

اما روباز بودن این حیاط می‌تواند مشکلات زیادی برای ساکنین به وجود بیاورد. ازاین‌رو لازم است با استفاده از پوشش و روکش‌های خاصی، این حیاط مسقف شود.

اغلب مردم دوست دارند که یک نورگیر سقفی برای سقف پاسیو خود بسازند تا به طور کامل حجاب داشته باشد و سایر اهالی ساختمان نتوانند که داخل حیاط را تماشا کنند.

اما این کارمعمولا یا از طرف همسایه ها و اهالی ساختمان دچار مشکل می شود و یا از طرف شهرداری که این کار را تخلف محسوب می کند چرا که اغلب حیاط‌ های خلوت ساختمان ها مشاع می باشد و برای تمامی اهالی ساختمان ساخته شده است.

مزایای پوشاندن سقف حیات خلوت:

  • آب‌بندی مناسب: اگر برای مسقف کردن این بخش، از مصالح باکیفیت استفاده کنید و مجریان آن در کار خود خبره باشند، میتوانید حیاط‌خلوت و پاسیوی ساختمان را آب‌بندی کنید. به‌این‌ترتیب مشکلی از بابت تخلیه آب باران و بارش برف نخواهید داشت.در ضمن با این کار می‌توان از نفوذ گردوغبار به این بخش نیز پیشگیری کرد.
  • نورگیری مناسب: برخی از مخاطبان به دلیل این‌که با پوشاندن سقف حیات خلوت، نورگیری ساختمان کاهش پیدا می‌کند و بخشی از منزل فاقد نور مناسب خواهد بود اقدام به مسقف کردن آن نمی‌کنند. درصورتی‌که اگر متریال مورد استفاده در این کار را به‌صورت صحیح انتخاب کنید می‌توانند نور منزل را نیز به‌صورت یکنواخت و مطلوب، تأمین نمایید. به‌عنوان‌مثال، سقف شیشه‌ای و پلی کربنات حیاط‌خلوت می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای مسقف کردن این بخش باشد.
  • امنیت بیشتر: با استفاده از سقف حیاط ‌خلوت می‌توانید امنیت ساختمان را افزایش داده و حریم شخصی مناسبی ایجاد کنید.

سقف نورگیر حیاط خلوت

  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی: این سقف‌ها باعث می‌شوند تا از هدر رفت انرژی پیشگیری شود. ازاین‌رو انرژی لازم برای تأمین گرما و سرمای ساختمان به حداقل خواهد رسید.
  • در مجتمع‌های مسکونی و اداری باید مسقف کردن پاسیو و حیاط‌خلوت با اجازه تمامی ساکنین انجام شود.
  • استفاده از سقف برای حیاط‌خلوت باید تا ارتفاعی باشد که مزاحم واحدهای دیگر نشود.
  • در آپارتمان‌ها، سقف پاسیو و حیاط‌خلوت باید به صورتی باشد که بتوان آن را باز کرد.
  • اگر ساکنین اجازه پوشاندن این بخش را ندهند می‌توان آن را به‌وسیله متریال شفاف، پوشش داد؛ اما استفاده از مصالحی چون آجر که مانع دید می‌شود، غیرمجاز هست .

سقف نورگیر پلی کربنات

نورگیر پلی کربنات در واقع ورقهای پوششی شفاف یا نیمه شفافی هستند که به دلیل نوردهی خوب امروزه کاربرد گسترده ای برای پوشش دهی سقف سوله های مختلف پیدا کرده اند.

این نوع پوشش نیز همانند ساندویچ پانل ها در واقع متریال جدیدی است که به دلیل داشتن مزایای خود جایگزین مصالح سنتی چون شیشه شده است.

ویژگی‌ها سقف نورگیر پلی کربنات:

  1. دارای خاصیت خاموش شوندگی
  2. امکان کاربرد در محدوده دمایی گسترده از منفی ۴۰ تا۱۲۰ درجه سانتیگراد
  3. مقاوم در برابر ضربه به مقدار ۱۲۰ برابر شیشه معمولی
  4. مقاومت در برابر مواد شیمیایی و حلال ها
  5. وزن سبک در حدود ۱٫۲ شیشه‌ای هم ضخامت آن
  6. حمل و نقل و نصب آسان تر نسبت به شیشه

سقف نورگیر حیاط خلوت

مزایای سقف نورگیر پلی کربنات:

ویژگی اصلی ورقهای پلی کربنات همانطور که گفته شد شفاف و نیمه شفاف بودن آنهاست که با بازی رنگها زیبایی چشمگیری را در فضا ایجاد می‌کند.

همچنین این ورق ها امکان تولید در رنگ های مختلف را دارند که به این ترتیب می‌تواند سلیقه های مختلف را پوشش دهد.

خصوصیت مهم دیگر قوس پذیری بالای این ورقها است که امکان فرم دهی آنها را در هنگام نصب فراهم می آورد.

همچنین از مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردار بوده و نشکن هستند. این ویژگی باعث افزایش دامنه کاربرد آنها می شود.

ویژگی مهم دیگر سبک بودن این ورقه هاست که در معماری ساختمان ها نقطه عطفی محسوب می شود.

علاوه بر آن ورقهای پلی کربنات به دلیل وجود هوا در میان دو لایه خود عایق صوتی و حرارت نیز محسوب می‌شوند.

از این ورق ها به دلیل قابلیت تولید در رنگ های مختلف می‌توان در دکوراسیون داخلی سازه نیز استفاده کرد.

ورق های پلی کربنات مقاوم در برابر اشعه فرابنفش، در عین نوردهی خوب گزینه بسیار مناسبی برای کاربرد در سایبان ها و اتاق های آفتاب نیز می باشند.

مقاومت ورق پلی کربنات در برابر ضربه و شکستن تا اندازه‌ای است که به دلیل ضد گلوله بودن برای ساخت تجهیزات نیروی انتظامی و پلیس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سقف نورگیر حیاط خلوت

سقف نورگیر حبابی

نورگیر حبابی یا سقف کوپل یکی از انواع پرکاربرد نورگیرهای سقفی مورد استفاده در تجهیز ساختمان و سازه می باشد.

نورگیر حبابی به منظور افزایش انعکاس نور و تهویه مناسب در محیط های داخلی مورد استفاده قرار گرفته و دارای تنوع بسیار زیادی می باشند.

نورگیرهای حبابی طراحی بسیار ویژه ای نسبت به سایر نورگیر سقفی داشته و از قابلیت بازتاب مضاعف نور در مقایسه با سایر نورگیرهای سقفی برخوردار هستند.

شکل ظاهری و ساختار نورگیرهای حبابی با توجه به معماری سازه و فضای پروژه، انتخاب و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برای استفاده ی بهینه از فضای پاسیو و استفاده از نور مناسب می توان سقف آن را پوشاند در سال های اخیر استفاده از شیشه به عنوان پوشش سقف نورگیر دیگر منسوخ شده است.

امروزه به کار بردن نورگیر حبابی و نورگیر سقفی از جنس فایبر گلاس و ورقه های پلی کربنات و… رواج یافته است.

نورگیر های حبابی به طور کلی از سه قسمت اصلی پایه، حباب ها و وسایل مورد نیاز برای اتصال آن ها تشکیل شده است.

پس طبیعی است که قیمت سقف نورگیر حبابی بر اساس هزینه ای که برای هر یک از اجزا آن باید پرداخت کرد محاسبه شود.

این قیمت ها براساس نوع متریال به کار رفته، متراژ محدوده ای که میخواهیم آن را مسقف کنیم و اینکه طراحی سقف به چه صورت است محاسبه می شود.

این حباب ها در رنگ های متنوعی موجود است که تفاوت رنگ در آن ها منجر به هزینه ی متفاوتی نمی شود.

سقف نورگیر حیاط خلوت

مزایای نورگیر حبابی:

امروزه از نورگیر های حبابی برای پوشاندن سقف قسمتی از ساختمان که نورگیر است مثل حیات خلوت و پاسیو استفاده می شود.

این نوع پوشش ها نورگیر بودن محیط را حفظ می کنند و باعث می شوند تا در عین مسقف کردن محل مورد نظر از نور طبیعی بتوان استفاده کرد.

نورگیر حبابی محیط را در برابر گرد و خاک و باد و باران محفوظ نگه می دارد و به این شیوه می توان مثلا فضای پاسیو را به طور مفید مورد استفاده قرار داد و به یک اتاق تبدیل کرد.

این پوشش ها سبک و ساده بوده و در مقابل ضربه و حرارت مقاومت بالایی دارند. شفافیت زیادی دارند که همین امر سبب می شود که محیطی که در آن از نورگیر حبابی استفاده می کنیم تاریک نشود.

در نورگیر حبابی می توان قسمتی را به صورت بازشو طراحی کرد تا در مواقع لزوم مانند پنجره آن را باز کنید تا هوای محیط تهویه شود.

این نورگیر ها را باید از جای معتبر تهیه کرد و توسط افراد متخصص نصب شوند تا کار بر اساس اصول ساختمان سازی انجام شود.

در این صورت سقف به درستی آببندی شده و استحکام و مقاومت لازم در مقابل فشار هایی که به آن وارد می شود مثل ضربه یا تردد از روی سطح آن را خواهد داشت.

سقف نورگیر متحرک

سقف های متحرک ورق هایی هستند از جنس پلی کربنات که در شکل ها و انواع مختلفی همچون شفاف و غیرشفاف ساخته میشوند.

و با زدن یک دکمه سقف های متحرک اتوماتیک بالای سر شما به یک باره باز میشود . این صحنه تا چند سال پیش شاید یک رویا بود که به یک باره سقف بالای سر شما باز شود و آسمان بالای سرتان را ببیند و لذت ببرید .

سقف نورگیر حیاط خلوت

اما از جمله این تغییرات تغییر شکل سقف ها بوده است که امروزه در انواع و اقسام و در شکل ها و جنس های مختلف به چشم میخورند، سقف های متحرک نمونه ای از این تغییرات است که تحولی جدید را به وجود آورده است این پوشش با شکل و ظاهری متفاوت و جنس خاصی که دارد ظاهری زیبا به محیط می بخشد و در ادامه خواهید دید که با توجه به مزییت هایی که دارد میتواند انتخابی مناسب در بسیاری از امور ساخت و سازباشد.

این سقف ها از امنیت بسیار بالایی در برابر بسیاری از خطرهایی همچون سقوط اشیا سنگین ، بلایای طبیعی ، شکستگی دارند و این مناسب برای مکان هایی هستند که آسیب پذیری بلایی دارند همچون مکان های زلزله خیز.

شکل ظاهری این سقف ها بسیار متفاوت از سقف های آجری هست که در اطراف به وفور میبینیم، این پوشش از زیبایی چشم نوازی برخوردار است که باعث استفاده آن در صنعت معماری جدید شده است و فضای مدرنی را در صنعت معمار به وجود آورده است، همچنین کیفیت بالای این محصول ناشی از بهره گیری مواد پلی کربنات در ساخت این ورق ها می باشد.

اگر نورگیر سقفی پاسیو یا حیاط خلوت منزلتان را به صورت ریلی و متحرک سفارش دهید از مزایای بسیاری بهره مند می شوید.

در این صورت می توانید سقف محیط مسقف شده را در فصول گرم سال و در صورت نیاز تنها با زدن دکمه ریموت کنترل آن باز کنید و از هوای آزاد لذت ببرید.

یا حتی در روزها و شب های سرد زمستانی محیط را به همان شکل سرپوشیده درآورید و از نفوذ سرما به محیط جلوگیری کنید.

همچنین با بستن سقف از گزند حشرات و جانوران موزی در امان خواهید بود. تیم پوشش ساز برترین و با کیفیت ترین انواع مختلف نورگیر سقفی و نورگیر حبابی را تولید می کند.

مزایای استفاده از نورگیر متحرک:

نورگیر سقف متحرک شیشه ای به دلیل تجهیز به سیستمی مدرن و پیشرفته، قادر است به صورت اتوماتیک و بدون دخالت انسان بروز شود؛ از این رو دارای انواع مختلفی است.

سقف نورگیر حیاط خلوت

برای نمونه می توان به اجرای نورگیر سقف متحرک شیشه ای در محل کار، سقف پاسیو، سقف حیات خلوت، تراس و .. اشاره داشت که سبب بهره مندی از مزایای زیر خواهد شد:

  • رفاه بیشتر
  • قابلیت جا به جایی نورگیر سقف متحرک شیشه ای
  • ظاهر زیبا به همراه انعطاف پذیری بالای محصول
  • نورگیر سقفی متحرک شیشه ای در تنوع بالایی از طرح ها و رنگ ها عرضه شده و استفاده از آن راحت و مناسب است.
  • صرفه اقتصادی در مقابل عملکردی که این نوع سازه مدرن ارائه می دهد.
  • امکان صرفه جویی و تنظیم خودکار باز و بسته شدن نورگیر سقف متحرک شیشه ای.