به گزارش زیرنویس به نقل از روسیا الیوم، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن تاکید کرد که حمله به غزه رو به وخامت نهاده و احتمال گسترش آن وجود دارد. الصفدی در ادامه با اشاره به موضع اردن در قبال طرح شوم کوچاندن فلسطینیان افزود: ما به هرگونه اقدامی برای کوچاندن فلسطینیان به عنوان اعلان جنگ […]

به گزارش زیرنویس به نقل از روسیا الیوم، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن تاکید کرد که حمله به غزه رو به وخامت نهاده و احتمال گسترش آن وجود دارد.

الصفدی در ادامه با اشاره به موضع اردن در قبال طرح شوم کوچاندن فلسطینیان افزود: ما به هرگونه اقدامی برای کوچاندن فلسطینیان به عنوان اعلان جنگ نگاه می‌کنیم.

وزیر خارجه اردن با اشاره به لزوم تأمین امنیت فلسطینیان تاکید کرد: اگر فلسطینیان امنیت نداشته باشند هیچکس در منطقه امنیت نخواهد داشت.

الصفدی در ادامه با اشاره به غیرقانونی‌بودن کوچاندن فلسطینیان از سرزمینشان افزود: کوچاندن غیرنظامیان از اراضی آنها جنایت جنگی است و بر اساس قوانین بین‌المللی غزه اراضی اشغالی به حساب می‌آید.

گفتنی است امروز دوازدهمین روز درگیری میان فلسطینیان غزه و رژیم صهیونیستی است. این نبرد هفتم اکتبر با اقدام پیش‌دستانه جنبش اسلامی فلسطین حماس و تحت عنوان نبرد طوفان الاقصی آغاز شد، اما در ادامه با جنایات وحشیانه ارتش رژیم غاصب صهیونیستی در حق فلسطینیان همراه شد.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در نتیجه حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۳۴۷۸ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و ۱۲۰۶۵ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. وی تاکید کرد: ۷۰ درصد از قربانیان تجاوز اسرائیل به غزه را کودکان، بانوان و افراد سالمند تشکیل می‌دهند.

منبع: مـهر