رییس‌ جمهور ترکیه امروز تصریح کرد: قتل‌عام در نوار غزه پس از حمله به «معمدانی»،بعد جدیدی به خود گرفت.

 

به گزارش زیرنویس، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رییس‌ جمهور ترکیه امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: ابتدا برای دستیابی به آتش بس انسانی (در نوار غزه) و سپس برای تضمین ثبات دائمی به کار خود ادامه خواهیم داد.

رییس جمهور ترکیه در این ارتباط اضافه کرد: شورای امنیت سازمان ملل متحد ناکارآمد بوده و بار دیگر در انجام مسئولیت های خود ناکام مانده است.

رجب طیب اردوغان در ادامه افزود: رسانه های بین المللی با انتشارات مغرضانه و ریاکارانه خود وارد کارزاری شده اند تا کشتارهای انسانی (از سوی رژیم صهیونیستی) را سفیدنمایی کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: کشورهای غربی که در زمینه حقوق و آزادی‌ های بشر پر ادعا هستند، به غیر از تشدید وضعیت گامی برنداشتند. قتل‌عام در نوار غزه پس از حمله دیشب به بیمارستان «معمدانی»، بعد جدیدی به خود گرفت. از عوامل این حمله (بمباران بیمارستان «معمدانی» غزه) که جنایت علیه بشریت و نسل کشی علیه مردم غزه به شمار می‌رود، اعلام انزجار می‌ کنم.

«می کیله» وزیر بهداشت فلسطین امروز تاکید کرد: در بمباران روز گذشته بیمارستان معمدانی ۵۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند. تاکنون ۳۴۷۸ فلسطینی از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه شهید شدند. غزه با کمبود شدید دارو، قطعی آب و فروپاشی سیستم بهداشتی مواجه است و این موجب انتشار گسترده بیماری‌ها خواهد شد. بیمارستان معمدانی قبل از تأسیس رژیم صهیونیستی احداث شده و آنچه رژیم صهیونیستی انجام داد، یک جنایت و نقض قوانین بین‌المللی است. اوضاع بهداشتی در غزه فاجعه‌بار است و ۴۸۰۰ بیمار در نوار غزه وجود دارد که ۱۴۰۰ نفر از آنان به دیالیز نیاز دارند.

منبع: مـهر