انفجار مرگبار در غزه با بمب هدایت‌شونده امریکایی
انفجار مرگبار در غزه با بمب هدایت‌شونده امریکایی

همشهری آنلاین نوشت: پس از ۱۲ روز از عملیات موفق طوفان الاقصی؛ رژیم صهیونیستی در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود در برابر نیروهای فلسطینی دست به یک جنایت تمام عیار در نوار غزه زد و بیمارستان المعمدانی در جنوب نوار غزه را بمباران  کرد. بمباران این بیمارستان هولناک ترین اتفاق طی روزهای اخیر […]

- انفجار مرگبار در غزه با بمب هدایت‌شونده امریکایی

همشهری آنلاین نوشت: پس از ۱۲ روز از عملیات موفق طوفان الاقصی؛ رژیم صهیونیستی در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود در برابر نیروهای فلسطینی دست به یک جنایت تمام عیار در نوار غزه زد و بیمارستان المعمدانی در جنوب نوار غزه را بمباران  کرد. بمباران این بیمارستان هولناک ترین اتفاق طی روزهای اخیر در غزه بود و طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین در این اتفاق ناگوار بیش از هزار نفر به شهادت رسیده یا زخمی شده اند.

در همین ارتباط «سید رضا میرطاهر»، کارشناس مسائل بین‌المللی با اشاره به اهمیت عملیات طوفان الاقصی معتقد است: «عملیات نیروهای فلسطینی با نام طوفان الاقصی علیه اشغالگران صهیونیستی در نوع خود یک عملیات بی سابقه بود. این علیات موفق چنان ضربه وجودی به ارتش و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی وارد کرد که تاثیرات آن تا مدت‌ها دامن گیر رژیم صهیونیستی خواهد بود. پس از این عملیات نیز رژیم صهیونیستی تصور کرد که با اخراج جمعی ساکنان شمال نوار غزه خواهد توانست مسئله مقاومت را برای همیشه حل کند، از این رو ما در ۱۲ روز گذشته شاهد بی‌سابقه‌ترین بمباران ها علیه نوار غزه بودیم. اسرائیل در طول بمباران غزه از بمب‌های JDAM برای تخریب نوار غزه استفاده کرد. این بمب‌ها ۲۰۰ پوندی هستند که قابلیت تخریب بسیاری گسترده‌ای دارند.»

آمریکا پشت جنایت رژیم صهیونیستی

وی درباره همکاری و حمایت آمریکا از جنایت رژیم صهیونیستی در نوار غزه، میرطاهر گفت: «آمریکا به عنوان متحد اسرائیل در این مدت بیکار نبوده و پل هوایی برای انتقال تسلیحات به اسرائیل را ایجاد کرد. بمب هدایت ماهواره ای JDAM هم از طریق پل هوایی انتقال تسلیحات توسط آمریکا بدست اسرائیل رسید. در کنار این پل هوایی، رژیم صهیونیستی از جمهوری آذربایجان نیز که یکی از خریداران اصلی مهمات اسرائیل در چند سال گذشته بوده، کمک خواست و پروازهای زیادی برای بازتحویل سلاح هایی که اخیر جمهوری آدربلایجان از اسرائیل خریداری کرده بود، به سوی تل آویو صورت گرفت. این وضعیت نشان می دهد که رژیم صهیونیستی مهمات زیادی ظرف مدت زمان کوتاهی بدست آورده و بسیاری از آنان را روی سر مردم غزه ریخته است. حداقل شاید ۴ تا ۵ هزار تن بمب تا کنون بر فراز نوار غزه تخلیه شده و موجب تخریب گسترده در این منطقه گردیده است، به نحوی که برخی مناطق به طور کامل محو شده‌اند. طی چند روز گذشته هم وزرای دفاع و خارجه آمریکا به اسرائیل رفته‌اند و روز گذشته نیز که بایدن وارد تل آویو شد تا حمایت همه جانبه خود از اسرائیل را اعلام کند.»

چرایی تعویق تجاوز زمینی به غزه

تعویق تجاوز زمینی به غزه توسط صهیونیست‌ها از دیگر مسائل مورد توجه میرطاهر بود. میرطاهر در این ارتباط اظهار داشت: «در ابتدای شروع جنگ، رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرد که قصد علمیات زمینی در غزه دارد اما در چند روز گذشته این عملیات به بهانه اوضاع آب و هوایی به تاخیر افتاده، اگرچه عوامل دیگری باعث تاخیر و تعویق عملیات زمینی در غزه شد. شدت گرفتن تنش‌ها در مرز لبنان در نتیجه درگیری با حزب‌الله یکی از عوامل تردید تل آویو در ورود زمینی به غزه است. در عین حال هشدار صریح ایران درباره باز بودن دست گروه‌های مقاومت علیه صهیونیست‌ها شاید یکی از مهمترین دلایل تردید صهیونیست‌ها برای ورود زمینی به غزه طی چند روز گذشته بوده است.»

تبعاتی که دامن گیر صهیونیستها خواهد شد

میرطاهر درباره تبعات بمباران بیمارستان المعمدانی توسط رژیم صهیونیستی نیز گفت: «جنایت اخیر بمباران بیمارستان المعمدانی توسط اسرائیل نقطه عطفی در تقابل با رژیم صهیونییستی است. این جنایت باعث واکنش گسترده جهانی علیه تل آویو شد و قطعا به ضرر رژیم صهیونیستی خواهد بود. این جنایت موجب خواهد شد که صهیونیست ها با فشار بی سابقه برای توقف عملیات نظامی علیه نوار غزه مواجه شوند. اگرچه صهیونیست‌ها با ادعای نسبت دادن بمباران بیمارستان المعمدانی به گروه های جهادی و فلسطینی تلاش دارند از خود رفع مسئولیت کنند، اما میزان و نحوه و شدت بمب اصابت کرده به بیمارستان نشان می دهد این بمب بسیار پرقدرت بوده و احتمالا تا ۲ هزار پوند وزن داشته که باعث تخریب و تلفات بسیار زیادی شده است. بمباران بیمارستان مذکور همچنین نشان داد که رژیم صهیونیستی در مسیر مقابله با فلسطینی‌ها حاضر به انجام هر کاری است.»

منبع: اطلاعات انلاین