زیرنویس، گروه بین الملل: حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه باعث افزایش تعداد شهدای فلسطینی و آواره شدن تعداد بیشتری از خانواده‌ها می‌شود. ارتش رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با یورش به کرانه باختری مانع هرگونه اقدامی از سوی نیروهای فلسطینی در این منطقه شود. نخست‌وزیر انگلیس وارد اراضی اشغالی شد رادیو ارتش رژیم […]

زیرنویس، گروه بین الملل: حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه باعث افزایش تعداد شهدای فلسطینی و آواره شدن تعداد بیشتری از خانواده‌ها می‌شود. ارتش رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با یورش به کرانه باختری مانع هرگونه اقدامی از سوی نیروهای فلسطینی در این منطقه شود.

نخست‌وزیر انگلیس وارد اراضی اشغالی شد

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که دقایقی قبل «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس وارد فلسطین اشغالی شد. بر اساس این گزارش، سفر سوناک به اراضی اشغالی با هدف اعلام حمایت از رژیم خون‌ریز صهیونیستی صورت می گیرد.

ساعاتی قبل رسانه‌های انگلیسی گزارش داده بودند که «ریشی سوناک» نخست‌وزیر این کشور روز پنجشنبه برای اعلام حمایت لندن از رژیم موقت صهیونیستی راهی فلسطین اشغالی می‌شود.

در خبری مرتبط، همزمان وزارت خارجه انگلیس نیز اعلام کرد که «جیمز کلورلی» وزیر خارجه این کشور به مصر، ترکیه و قطر می‌رود تا درباره جلوگیری از گسترش جنگ غزه به منطقه غرب آسیا گفت‌وگو کند.

علاوه بر نخست وزیر انگلیس، مقامات آمریکا از جمله جو بایدن رییس جمهور این کشور چندین نوبت به اراضی اشغالی رفته و حمایت تمام قد خود را از جنایات تل آویو علیه فلسطینی ها اعلام کرده اند.

روز گذشته پایگاه آمریکایی «آکسیوس» در گزارشی با اشاره به چکیده پیام نشست محرمانه یک ساعته جو بایدن، با بنیامین نتانیاهو پیش از ترک اراضی اشغالی فاش ساخت: بایدن از تل آیو دو حرف شنید؛ جنگ غزه زمان‌بر است و نگران کاهش حمایت متحدان خود در برابر نیروهای مقاومت هستیم.

فایننشال تایمز: نخست وزیر انگلیس به فلسطین اشغالی سفر می‌کند

رییس جمهور چین با نخست‌وزیر مصر دیدار و گفت‌وگو کرد

شی جین پینگ رییس جمهور چین در دیدار با مصطفی مدبولی نخست‌وزیر مصر در پکن برقراری آتش‌بس در غزه در زودترین زمان ممکن برای جلوگیری از گسترش درگیری را ضروری‌ترین موضوع دانست.

وی در ادامه افزود: باید تمام تلاش برای از کنترل خارج‌نشدن اوضاع و جلوگیری از وقوع بحران انسانی خطرناک به انجام برسد.

رییس جمهور چین گفت: از تلاش‌های مصر برای گشایش گذرگاه انسانی حمایت می‌کنیم و مایل هستیم که همکاری و هماهنگی با این کشور و دیگر کشورهای عربی را با هدف دستیابی به راه‌حل فوری، فراگیر و دائم افزایش بدهیم.

گفتنی است امروز سیزدهمین روز درگیری میان فلسطینیان غزه و رژیم صهیونیستی است. این نبرد هفتم اکتبر با اقدام پیش‌دستانه جنبش اسلامی فلسطین حماس و تحت عنوان نبرد طوفان الاقصی آغاز شد، اما در ادامه با جنایات وحشیانه ارتش رژیم غاصب صهیونیستی در حق فلسطینیان همراه شد.

در نتیجه حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بیش از ۳۴۷۸ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۱۲۰۶۵ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. ۷۰ درصد از قربانیان تجاوز اسرائیل به غزه را کودکان، بانوان و افراد سالمند تشکیل می‌دهند.

رییس جمهور چین با نخست‌وزیر مصر دیدار و گفت‌وگو کرد

بمباران خانه‌های مسکونی در سراسر نوار غزه

شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی از آپارتمان‌ها و خانه‌های مسکونی در منطقه الزهرا واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، در جریان حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به منازل مسکونی و مناطق پرجمعیت در مرکز خانیونس تعداد زیادی از فلسطینی‌ها به شهادت رسیده و جمع زیادی نیز زخمی شدند.

بمباران منازل مسکونی در سراسر غزه

خبرنگار المیادین تاکید کرد که تنها در یک مورد بمباران خانه مسکونی در محله المجایده واقع در مرکز خانیونس در جنوب نوار غزه ۱۱ فلسطینی به شهادت رسیدند. جمیله الشنطی عضو شورای قانون گذاری فلسطین نیز در جریان حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به شهادت رسید.

اشغالگران صهیونیست طی ساعات گذشته باعث آواره شدن تعداد بیشتری از خانواده‌های فلسطینی شده اند.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که به دلیل کمبود امکانات، یخچال‌های مخصوص نگه داری بستنی به محلی برای نگه داری پیکرهای شهدای فلسطینی تبدیل شده اند.

از سوی دیگر نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی تجهیزات نظامی بیشتری به سمت اردوگاه نور شمس واقع در شرق طولکرم در کرانه باختری ارسال کردند.

این نظامیان به اردوگاه نور شمس یورش برده و یک کمربند نظامی در اطراف آن ایجاد کردند.

افزایش آمار نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده

المیادین به نقل از رسانه‌های عبری زبان گزارش داد که با اعلام اسامی جدید از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، تعداد نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده در جریان عملیات طوفان الاقصی به ۳۰۶ نفر افزایش یافت.

بمباران منازل مسکونی در سراسر غزه

نگرانی صهیونیست‌ها از اعلام بسیج عمومی در یمن

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند: ما شاهد تهدیدات جدیدی علیه اسراییل هستیم. نیروهای حوثی در یمن بسیج جهادی عمومی اعلام کرده اند.

این رسانه‌ها در ادامه تاکید کردند: نیروهای حوثی قصد دارند در نبرد جاری در فلسطین شرکت کنند.

روز گذشته راهپیمایی گسترده‌ای ازسوی مردم یمن در صنعا پایتخت این کشور در حمایت از ملت فلسطین برگزار شد.

همچنین وزارت خارجه دولت پیشبرد امور یمن در بیانیه‌ای جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی را بشدت محکوم کرد.

در بیانیه مذکور آمده است که تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه، تاثیرات منفی بر امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت.

بمباران منازل مسکونی در سراسر غزه

روسیه: آمریکا مسئول شکست تحقق آتش بس در غزه است

از سوی دیگر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: خطر گسترش دامنه درگیری میان فلسطینی‌ها و اسراییل و تبدیل شدن آن به یک جنگ منطقه‌ای مساله‌ای بسیار جدی است.

لاوروف تصریح کرد: تلاش‌ها برای انداختن مسئولیت بحران غزه بر گردن ایران یک اقدام تحریک آمیز به شمار می‌رود.

الجزیره نیز به نقل از معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه نوشت: درگیری‌ها میان طرف‌های فلسطینی و اسراییلی ممکن است به یک جنگ گسترده واقعی تبدیل شود.

وی افزود: حل این درگیری‌ها تنها با تشکیل کشور فلسطین صورت می‌گیرد. آمریکا مسئول ناکام گذاشتن تلاش‌های شورای امنیت برای آتش بس در غزه است.

در حال تکمیل

منبع: مـهر