نکونام: ۳ امتیاز کم کنید اما بازیکنان‌مان را بدهید
نکونام: ۳ امتیاز کم کنید اما بازیکنان‌مان را بدهید

جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال استقلال می‌گوید به هواداران استقلال مدیون است، چون همیشه به او لطف داشتند.

 

به گزارش زیرنویس، جواد نکونام در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل هوادار اظهار کرد: در بازی فردا مثل همه بازی‌ها باید با تمام تمرکز و وجودمان به میدان برویم. بازی سختی خواهد بود و باید بهترین عملکردمان را داشته باشیم تا به موفقیت برسیم. خوشحالم که فردا هوادارانمان را در ورزشگاه داریم و از آن‌ها ممنونم. به آن‌ها مدیونم، چون همیشه به من و استقلال لطف داشتند. تا آخر عمر مدیون هواداران استقلال هستم و امیدوارم در بازی فردا نتیجه بگیریم.

او درباره بازی نکردن بلانکو، مهاجم آرژانتینی استقلال گفت: بلانکو بازیکن قابلی است و ما نیاز داریم از این بازیکن استفاده کنیم. در شرایط فعلی کمبود بازیکن داریم و حضور او به ما کمک می‌کند. ما در حال حاضر ۱۷ نفریم و اگر قرارداد امید حامدی‌فر ثبت شود، ۱۸ نفر می‌شویم. امسال سال سختی است و پیش بینی چنین روز‌هایی را داشتیم. کمبود بازیکن داریم و با وجود بازی‌های تیم ملی و وقفه‌های لیگ برای همه تیم‌ها لیگ سختی خواهد شد.

سرمربی استقلال اضافه کرد: هنوز نتوانسته‌ایم قرارداد بلانکو را ثبت کنیم و درباره قرارداد‌ها هم خود بازیکنان تصمیم گیرنده هستند. مدیریت باشگاه با بازیکنان صحبت کرده و شرایط برایشان تشریح شده است که بازیکن با چه شرایطی می‌تواند بازی کند. باید شرایطی فراهم شود که به استقلال کمک شود. من مشکلی ندارم که یک یا دو امتیاز از ما کم شود، اما مسائل حل شوند. تمام بازیکنانی که می‌خواهیم را بدهند، اما امتیاز کم کنند. حتی سه امتیاز هم مشکلی نیست. در طول فصل می‌شود جبران کرد، اما به هر حال دیر شده است. با این حال باید بجنگیم و کارمان را در هر بازی با بهترین عملکرد ارائه دهیم.

او درباره به ثبت نرسیدن قرارداد بازیکنان استقلال بیان کرد: ما به خاطر اشتباه داوری که صورت گرفت یک باخت دادیم. با این حال وقتی بازیکن داشته باشیم به راحتی می‌توانیم امتیازات را جبران کنیم، اما بسیار ضرر کردیم. دیگر زمانی هم برای جذب بازیکن نداریم. قرار بر این شد که تا نیم فصل ادامه دهیم و نیم فصل تیم را تقویت کنیم. امیدوارم شرایطی فراهم شود که سه، چهار بازیکن باکیفیت جذب کنیم تا از این شرایط جدا شویم. باشگاه و فدراسیون فوتبال باید به این مسائل رسیدگی کنند. امیدوارم بتوانیم تیم و هوادارانمان را شاد کنیم.

سرمربی درباره بیانیه پیشکسوتان استقلال در رابطه با اشتباهات داوری گفت: از بزرگان باشگاه استقلال آقایان روشن، جباری، بیانی و همه دوستان و بزرگان تشکر می‌کنم. شرایط استقلال همیشه برایشان مهم است. اگر دو امتیاز به ما بدهند یا بگیرند مهم نیست. قهرمان روز آخر مشخص شود. دوست ندارم صحبتی کنم و مشکلی پیش بیاید، اما ببینید از بازی اول تا آخرمان چه شرایطی داشتیم و بقیه تیم‌ها در چه وضعیتی بودند. باخت ما روی اشتباه داوری بود. همیشه ضررش برای ما و سودش برای رقباست. امتیازات تاثیرگذار برای تیم‌های دیگر است و به هر حال امیدوارم دیگر این اتفاقات رخ ندهد و هر تیمی که لیاقتش را دارد بازی را ببرد.

او درباره حضور هواداران در ورزشگاه بیان کرد: از صمیم قلب خوشحالم که هوادارانمان می‌آیند. امیدوارم حضور و انرژی مثبتشان به ما کمک کند. ما به حضورشان نیاز داریم، چون بازی‌های سختی تا نیم فصل خواهیم داشت. باید با حضور این بازیکنان قدرتمان را بیشتر کنیم تا تیم به موفقیت برسد. دوست دارم به آن‌ها بگویم که با لباس آبی در ورزشگاه حاضر شوند و جوی درست کنند که بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

نکونام درباره انتقال بازی‌های تیمش به جزیره کیش عنوان کرد: با آقای خطیر جلسه داشتیم و صحبت کردیم. می‌خواهم حرف دلم را بزنم. واقعا برای فوتبال ما بد نیست که تهران یک ورزشگاه ندارد تا استقلال در آن بازی کند؟ این واقعا برای ما بد است. جای دیگر بازی کنیم راحت‌تر است. برای استقلال زشت است که برود یک شهر دیگر بازی کند. برای ما بسیار بد است. اینکه استقلال بخواهد از تهران بیرون برود، برای فوتبالمان بد است. شرایط جوری نیست که در کیش میزبانی کنیم. تمام برنامه‌هایمان این است که دو ورزشگاه را ببینیم و مسئولان آماده کنند. اگر بخواهیم جایی برویم، بهتر است در تهران باشد.

او ادامه داد: خواهشم این است که در نیم فصل بتوانیم در ورزشگاه آزادی بازی کنیم و بعد مسئولان به این ورزشگاه رسیدگی کنند. اینکه مدام به شهر‌های مختلف برویم، فوتبالمان آسیب می‌بیند. اینگونه در زمین خودم هم میزبان نیستم و این برای ما خوب نیست.

سرمربی استقلال درباره وضعیت زمین تمرین کمپ حجازی و پژوهشکده نفت گفت: یکی از مشکلات فوتبال ما زمین تمرین است. شرایط در فوتبال کشور خوب نیست، اما خداراشکر زمین‌های ما خوب هستند. برخی روز‌ها کمپ حجازی و برخی روز‌ها در زمین دیگر تمرین می‌کنیم. به فصل سرما رسیدیم و باید بیشتر از زمین تمرین‌ها مراقبت شود.

او در پاسخ به این سوال که این تعطیلات برای استقلال بهتر است یا خیر، بیان کرد: اینکه در شرایط مسابقه باشیم بهتر است. شاید در ابتدای فصل این تعطیلات به نفع ما بود، اما حالا نه.

سرمربی استقلال در پایان درباره تعاملش با مدیریت باشگاه گفت: اول از همه از پیشکسوتان عزیزمان تشکر می‌کنم. همه فکرشان این است که شرایط برای استقلال بهتر شود. خود من هم به فکر شرایط بهتر هستم تا هواداران خوشحال‌تر شوند. باشگاه مشکلاتی از قبل داشت، اما مهم این است که در حال حاضر شرایط خوبی داریم و با توجه به جلساتمان به این نتیجه رسیدیم که در نیم فصل وضعیت تیم را بهتر کنیم. مدیریت هم تلاشش را می‌کند که از همه نظر تیم را در وضعیت بهتری قرار دهیم.

منبع: اطلاعات انلاین