به گزارش زیرنویس به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت نفت در بازار جهانی امروز با کاهش همراه شد و برخلاف روز گذشته که قیمت نفت جهش پیدا کرد، روند کاهشی را دنبال کرد، به‌طوری که بهای معاملات آتی برنت در ماه دسامبر با ۷۴ سنت کاهش به ۹۰.۷۶ دلار در هر بشکه رسید. علاوه بر این […]

به گزارش زیرنویس به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت نفت در بازار جهانی امروز با کاهش همراه شد و برخلاف روز گذشته که قیمت نفت جهش پیدا کرد، روند کاهشی را دنبال کرد، به‌طوری که بهای معاملات آتی برنت در ماه دسامبر با ۷۴ سنت کاهش به ۹۰.۷۶ دلار در هر بشکه رسید.

علاوه بر این بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) برای ماه نوامبر که روز جمعه به پایان می‌رسد با ۵۷ سنت کاهش به ۸۷.۷۵ دلار در هر بشکه معامله شد. این کاهش قیمت نفت در بازار امروز در حالی اتفاق افتاده که روز گذشته قیمت نفت برنت در آمریکا به ۹۱.۵۷ دلار رسیده بود.

علاوه بر این، رویترز در گزارش امروز خود اعلام کرد که بر اساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت خام و سوخت این کشور در هفته گذشته به دلیل افزایش تقاضا برای گازوئیل و نفت گرمایشی کاهش یافته است. درواقع داده‌های EIA نشان داد که ذخایر سوخت تقطیر در هفته منتهی به سیزدهم اکتبر با کاهش ۳.۲ میلیون بشکه‌ای به ۱۱۳.۸ میلیون بشکه رسید.

ذخایر نفت خام نیز با ۴.۵ میلیون بشکه کاهش به ۴۱۹.۷ میلیون بشکه رسید، در حالی که بنزین با ۲.۴ میلیون بشکه کاهش به ۲۲۳.۳ میلیون بشکه رسید. همچنین این رسانه گفت: منابع به رویترز گفته‌اند صادرات نفت روسیه از طریق بنادر دریایی غربی این کشور در ماه نوامبر حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد، زیرا انتظار می‌رود پالایشگاه‌های داخلی با پایان تعمیرات فصلی کارکرد خود را افزایش دهند.