ادامه بمباران غزه به جنگی منطقه‌ای منتهی خواهد شد
ادامه بمباران غزه به جنگی منطقه‌ای منتهی خواهد شد

رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنانی تاکید کرد که ادامه بمباران غزه به جنگی منطقه‌ای منتهی خواهد شد.

به گزارش زیرنویس،به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنانی با اشاره به تحولات فلسطین و ادامه بمباران غیرانسانی نوار غزه اعلام کرد: «مقاومت فلسطین به رغم وحشی‌گری و جنایات صهیونیست‌ها، ابتکار عمل را در این نبرد در دست دارد. تلاش‌های مسئولان آمریکایی و اروپایی که به دنبال حمایت از اسرائیل هستند، را زیر نظر داریم.»

به گفته هنیه، آمریکا در همراه سازی موضع کشورهای اسلامی و عربی با طرح کوچاندن مردم غزه ناکام ماند و ملت فلسطین به سرزمین خود پایبند است و هرگز کوچاندن یا وطن جایگزین را نمی‌پذیرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنان خود تاکید کرد که هدف نهایی اشغالگران، کوچاندن مردم غزه به مصر و ساکنان کرانه باختری به اردن است.

به گفته اسماعیل هنیه، ادامه جنایات دشمن علیه مردم غزه تمامی معادلات در فلسطین و منطقه را برهم خواهد زد و آنچه در غزه در جریان است، به جنگی منطقه‌ای منتهی خواهد شد که دشمن و حامیانش قادر به کنترل آن نخواهند بود.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه هشدار داد: «به همه هشدار دادیم که این جنگ اگر ادامه داشته باشد، ممکن است به جنگی منطقه‌ای منتهی شود.این پیروزی که در ساعات اولیه نبرد محقق شد، سرآغاز شکست دشمن و بهره‌برداری سیاسی از آن به نفع ملت و قضیه فلسطین خواهد بود. به همه اعلام کردیم که راه حل پایان اشغالگری است. نباید بگذاریم این دشمن بیت المقدس و مسجدالاقصی و خون مردم ما را هتک حرمت کند.»

هنیه در ادامه افزود: «از موضع اسلامی و عربی به ویژه مصر در قبال قضیه کوچاندن ملت فلسطین تقدیر می‌کنیم. جنایات دشمن صهیونیستی با کشتار امروز در اردوگاه نور شمس به کرانه باختری و همچنین لبنان نیز کشیده شد تا اراده مقاومت در هم شکسته شود. به همه اعلام کردیم که این جنایات باید محکوم شود و این قاتلان و جنایتکارانه در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه و مجازات شوند.»

هنیه همچنین اظهار داشت که من جنبش توده‌ای مردمی را می‌ستایم که در روزهای گذشته ظهور کرد و اعلام کرد که غزه تنها نیست.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه تاکید کرد: «آمریکا در فاصله انداختن بین میادین و جبهه‌های مقاومت در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی ناکام ماند. بر ضرورت ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه تاکید کردیم، زیرا غزه امروز به سبب وحشی‌گری‌های صهیونیست‌ها در برابر یک فاجعه انسانی قرار دارد.»

اسماعیل هنیه افزود که به تمامی کسانی که با ما در مورد غیرنظامیان و یا تابعیت اسرا سخن گفتند، اعلام کردیم که در شرایط مناسب در این زمینه توضیح می‌دهیم و در نهایت اخلاق و انسانیت حماس و ملت فلسطین برای همگان ثابت خواهد شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: «عموم ملت فلسطین و سراسر امت را به خیزش سراسری در روز جمعه تحت عنوان جنگ علیه غزه باید متوقف شود، نه به کوچاندن و میهن جایگزین دعوت می‌کنیم. تاکید کردیم که حماس، مقاومت و ملت فلسطین از نظر انسانیت و اخلاق بسیار بالاتر از رژیم اشغالگر هستند.»

از سوی دیگر، ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس به رژیم صهیونیستی هشدار داد که هزینه جنایت‌هایش سنگین و دردناک خواهد بود و مقاومت از این جنایت‌ها ضد ملت فلسطین و مسجدالاقصی چشم‌پوشی نخواهد کرد.

ابوعبیده در پیامی صوتی افزود: حمایت‌های دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی هیچ کمکی به این رژیم نخواهد کرد و آن را نجات نخواهد داد. هیچ قدرتی در جهان نمی‌تواند قدرت را از ما بگیرد.

وی ادامه داد: ما از همه ملت فلسطین در تمام اماکن حضور می‌خواهیم که از کرامت خود و مسجدالاقصی دفاع کنند. نبرد طوفان الاقصی تا هر وجب از خاک فلسطین که مرزبانان و رزمندگان فلسطینی حضور دارند، گسترش می‌یابد.

ابوعبیده تصریح کرد: دشمن صهیونیستی اکنون در بدترین وضع خود در ۷۵ سال گذشته قرار دارد. این در حالی است که جهان همچنان نظاره‌گر جنایات صهیونیست‌ها در کشتار کودکان و غیرنظامیان و بمباران خانه‌های مسکونی ملت فلسطین است.

منبع: مـهر