منصور رشیدی دروازه‌بان و مربی اسبق استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره دیدار پیش روی استقلال مقابل تیم هوادار و رویارویی بازیکنان سابق استقلالی با این تیم همچنین شرایط کلی آبی پوشان طی هفته‌های اخیر، میزبانی احتمالی استقلال در کیش و مخالفت نکونام با این موضوع اظهاراتی را مطرح کرد.  وضعیت کلی تیم استقلال […]

منصور رشیدی دروازه‌بان و مربی اسبق استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره دیدار پیش روی استقلال مقابل تیم هوادار و رویارویی بازیکنان سابق استقلالی با این تیم همچنین شرایط کلی آبی پوشان طی هفته‌های اخیر، میزبانی احتمالی استقلال در کیش و مخالفت نکونام با این موضوع اظهاراتی را مطرح کرد.

 وضعیت کلی تیم استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظرم استقلال در شرایط خوبی است. برخلاف آنچه انتظار می‌رفت که در ابتدای فصل ما فکر می‌کردیم این تیم نمی‌تواند نتایج خوبی بگیرد اما می‌بینیم که الان در صدر جدول قرار گرفته و میتواند به عنوان یکی از مدعیان به بازی‌هایش ادامه دهد. فقط باید کمی این تیم را تقویت کرد.

 به نظر شما استقلال از نظر نفری بازیکن کم دارد؟

خیر! اتفاقاً بازیکنان استقلال تقریباً در هر پست دو نفر هستند که می‌توانند برای تیم ملی هم بازی کنند. استقلال از نظر نفری یار کم ندارد اما بازیکن تاثیرگذار مثل مهدی قایدی یا محمد محبی که بتوانند کار را تمام کنند را نیاز دارد تا بتواند به خواسته‌های کادر فنی دست پیدا کند. الان استقلال یک تیم آماده، خوشفکر و هماهنگ شده که البته فکر می‌کنم تعطیلات به وجود آمده در لیگ برتر بیش از هر تیمی برای استقلال فایده داشت.

 این موضوع را به خاطر مسائل ابتدایی لیگ می‌گویید؟

بله! قبل از شروع مسابقات لیگ برتر استقلال دچار تغییر و تحولات مدیریتی و شرایط بدی شد. وضعیت اینقدر بد بود که استقلال تقریباً ۱۵ یا ۲۰ روز بعد از همه تیم‌های رقیب تمرینات بدنسازی اش را استارت زد و در نهایت خیلی دیر به خودش آمد اما با توجه به تعطیلات به وجود آمده به خاطر اردوهای تیم ملی و لیگ قهرمانان آسیا این شرایط ایجاد شد که جواد نکونام بیشتر از قبل بازیکنانش را ببیند، بشناسد و آنها را کنار هم جفت و جور کند. به همین خاطر است که می‌گویم این تعطیلات بیشتر از هر تیمی به نفع استقلال شد. بعد از تعطیلات هم دیدیم که چطور در رفسنجان مقابل تیم خوب و جنگنده حریف با آن مهره‌های خطرناک در خط هافبک و حمله توانست ۳ امتیاز حساس را از آن خودش کند.

منصور رشیدی: نکونام می‌داند تیمش از تهران برود قهرمان نمی‌شود/ صددرصد مخالف میزبانی استقلال در کیش هستم

 چه تیم‌هایی را رقبای اصلی استقلال دیده‌اید؟

به نظرم سپاهان جدی‌ترین رقیب استقلال برای رسیدن به قهرمانی در این فصل است. بعد از سپاهان تراکتور و پرسپولیس تقریباً مثل هم هستند. البته تراکتور شروع خوبی نداشت اما به یکباره تیم خوبی شده و حالا می‌بینیم که آنها هم جزو مدعیان بالای جدولی هستند. پرسپولیس هم که همیشه یک تیم رقیب محسوب می‌شده و قهرمان فصل گذشته است. اما سایر تیم‌ها به آن شکل قدرت و توانایی آنچنانی ندارند که خودشان را مدعی قهرمانی معرفی کنند. مگر اینکه در نیم فصل تغییر و تحولاتی در تیم‌هایی مثل ذوب آهن یا گل گهر سیرجان به وجود بیاید تا آنها هم بتوانند خودشان را بالا بکشند.

 بازی مقابل هوادار را چطور می‌بینید؟

تیم هوادار پر است از بازیکنان سابق استقلال. آنها برای این بازی انگیزه زیادی دارند و این می‌تواند تا حدی کار استقلال را دشوار کند. نفراتی که در آن تیم حضور دارند برای اینکه ثابت کنند شایستگی زیادی داشتند که می‌توانستند در استقلال بمانند قطعاً دو برابر توان همیشگی‌شان مقابل استقلال زحمت می‌کشند و این می‌تواند کار را برای هافبک‌ها و مدافعان استقلال سخت کند. با این وجود اگر استقلال با برنامه و تاکتیک درست، مثل بازی‌های قبل به میدان برود قطعاً می‌تواند نتیجه مورد نظرش را بگیرد و این سه امتیاز را هم به امتیازات قبلی اش اضافه کند.

منصور رشیدی: نکونام می‌داند تیمش از تهران برود قهرمان نمی‌شود/ صددرصد مخالف میزبانی استقلال در کیش هستم
ورزشگاه المپیک کیش که برای میزبانی استقلال مدنظر باشگاه قرار گرفته است

صحبت از میزبانی استقلال در زمین‌های دیگر مثل کیش یا ورزشگاه‌های دیگر شده است. به نظر شما چرا این اتفاق رخ داد؟

صددرصد مخالف این اتفاق هستم. باعث تاسف است که استقلال و پرسپولیس نمی‌توانند یک زمین اختصاصی برای خودشان داشته باشند! این دو باشگاه اینقدر هوادار دارند که به خاطرشان حتی دو ورزشگاه هم بتوان ساخت ولی متاسفانه هیچ مدیریت و برنامه‌ریزی درستی در این زمینه دیده نمی‌شود. ما لیاقت نگهداری از زمین آزادی را هم نشان نداریم و حالا می‌بینیم که چمن ورزشگاه آزادی به این روز افتاده که باعث تمسخر کشورهای عربی می‌شود. آن روزی که گزارشگر عربستانی گفته بود باید در زمین آزادی سیب زمینی بکاریم من واقعاً قلبم به درد آمد. اگر کمک داور ویدیویی نداریم، اگر چندین زمین تمرین مناسب یا استادیوم درجه یک نداریم لااقل نمی‌توانستیم یک چمن را درست نگهداری کنیم؟ این‌ها همه نشان دهنده بی‌لیاقت بودن مدیران ماست که نتوانسته‌اند حتی از یک چمن نگهداری کنند!

شنیدید که نکونام هم با این موضوع مخالفت کرده و گفته استقلال نباد از تهران بیرون برود؟

قطعاً با حرف نکونام موافقم. سرمربی استقلال می‌داند تیمش باید در تهران و زمین خودش باید بازی کند. سفر هر هفته به شهرهای مختلف و کیش یا هر شهر دیگری تیم را از بین می‌برد. جواد نکونام تا اینجا هرچه کرده برای استقلال بوده و الان هم اگر حرفی می‌زند به خاطر استقلال است. صد در صد با حرف سرمربی استقلال موافقم.

منصور رشیدی: نکونام می‌داند تیمش از تهران برود قهرمان نمی‌شود/ صددرصد مخالف میزبانی استقلال در کیش هستم

مدیریت باشگاه چه نقشی در این زمینه دارد؟

کادر مدیریتی باید شرایطی فراهم کند که استقلال کمترین لطمه را بابت جابجایی زمین مسابقاتش ببیند. متاسفانه دورترین زمین کشور به تهران برای میزبانی استقلال انتخاب شده و این می‌تواند باعث خستگی و مصدومیت بازیکنان تیم شود. باشگاه که در ابتدای فصل نتوانست بازیکنان مورد نظر را برای نکونام بگیرد، حالا هم با این شرایط ممکن است زمینه مصدومیت ستاره‌های فعلی استقلال فراهم شود. نباید تن به این کار بدهیم. خروج از تهران می‌تواند استقلال را از رسیدن به قهرمانی دور کند.

 قرار است یک ورزشگاه درخور و بزرگ برای این دو باشگاه و مسابقات ملی ساخته شود. نظر شما در این باره چیست؟

به جای این وعده‌ها بیایند همین استادیوم آزادی را ترمیم کنند. ما بهترین استادیوم منطقه را در اختیار داریم. در بهترین نقطه شهرتهران. چرا باید بی‌دلیل این همه هزینه کنیم و آخر هم در بیابان‌های اتوبان قم پذیرای مردم باشیم؟ وقتی مردم می‌توانند با مترو و اتوبوس یا ماشین شخصی خیلی راحت برای تماشای بازی تیمشان به غرب تهران بروند چرا باید ترافیک سنگین جنوب تهران را پشت سر بگذارند و در منطقه خشک و بیابانی آن محدوده به استادیوم بروند؟ این‌ها همه نشان می‌دهد هیچ فکر و تدبیری پشت این برنامه‌ریزی‌ها نیست. امیدوارم وضعیت به سمت و سویی برود که لااقل این استادیوم را از یاد نبرند. استادیوم آزادی روزی پذیرای بازی‌های آسیایی بوده است بنابراین یک استادیوم کاملاً استاندارد است و تنها با یک هزینه خوب و درست می‌توان آن را ترمیم کرد و دوباره سالیان سال از آن بهره برد.

منبع: خبـر ورزشی