به گزارش زیرنویس، بارش‌های پیش‌بینی‌شده از بامداد امروز جمعه ۲۸ مهرماه آغاز شده و همچنان نیز ادامه داد و در برخی مناطق استان با توجه به حجم بالای بارندگی سبب جاری شدن روان‌آب‌ و آبگرفتگی معابر شد. در شهرهایی مانند نوشهر، بابل، آمل، بهشهر، ساری، قائمشهر و بعضی مناطق دیگر استان، بارندگی‌ها منجر به بالا […]

به گزارش زیرنویس، بارش‌های پیش‌بینی‌شده از بامداد امروز جمعه ۲۸ مهرماه آغاز شده و همچنان نیز ادامه داد و در برخی مناطق استان با توجه به حجم بالای بارندگی سبب جاری شدن روان‌آب‌ و آبگرفتگی معابر شد.

در شهرهایی مانند نوشهر، بابل، آمل، بهشهر، ساری، قائمشهر و بعضی مناطق دیگر استان، بارندگی‌ها منجر به بالا آمدن سطح روان‌آب در معابر و حتی ورود به بعضی واحدهای تجاری شده است.

این بارش ها در برخی از خیابان های قائمشهر از جمله کارگر، ‌قائم محله، ‌امام خمینی و آیت الله صالحی مازندرانی موجب آبگرفتگی معابر شده است.

در جویبار نیز بارندگی‌ها سبب جاری شدن و بالا آمدن سطح روان‌آب‌ها در نقاط مختلفی از این شهر مانند بلوار ورداسبی و میدان امام خمینی(ره) شد.

در ساری، ‌مرکز استان مازندران خیابان ها و مسیرهای منتهی به میادین اصلی شهر از جمله میدان ساعت بدلیل بارندگی و لغزندگی خیابان ترافیک خودروها بوجود آمده است.

هواشناسی مازندران روز گذشته با صدور اطلاعیه هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: باتوجه به شکل گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو، که آسمان مازندران از عصر پنجشنبه تا عصر جمعه با بارش باران گاهی شدید، وزش باد به نسبت شدید موقتی، رعد و برق پراکنده، کاهش محسوس دما و در ارتفاعات مه آلود و در مناطق مرتفع کوهستانی بارش برف و احتمال تگرگ همراه خواهد بود که مناطق مختلف استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب محلی به ویژه در مناطق ساحلی تا دامنه ها، سیلابی شدن رودخانه ها، کاهش دید و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، احتمال اختلال در ترددهای جاده‌ای و خسارت به سازه‌های کم مقاوم را از مخاطره این سامانه جوی است.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح نارنجی خود به شهروندان توصیه کرد علاوه بر مقاوم سازی سازه‌ های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه و رعایت جوانب احتیاط در ترددهای جاده ای، از اسکان یافتن در کنار رودخانه‌ ها خودداری کنند.

 

منبع خبر: رکنـا