آشتیانی:پرسپولیس با جوانانش نیازی به بازیکن ۳۰ میلیاردی ندارد
آشتیانی:پرسپولیس با جوانانش نیازی به بازیکن ۳۰ میلیاردی ندارد

بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به نظرم بازیکنان جوان پرسپولیس نشان دادند که نیازی به بازیکن ۲۰، ۳۰ میلیاردی نیست.

 

به گزارش زیرنویس، اردلان آشتیانی بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس درباره برد سرخپوشان برابر تیم پیکان در هفته ششم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: به نظرم یکی از روز‌های خوب پرسپولیس بود. اول از همه بازی خوبی بود، چون هر ۲ تیم توانستند روی دروازه هم موقعیت ایجاد کنند و همین موضوع باعث شد که بازی تماشاگر پسند شود.

پیکان با تیزهوشی پاکدل و اشتباهات مدافعان پرسپولیس به گل رسید

او افزود:  پرسپولیس به موقع روی ارسال کرنر سروش رفیعی توانست به گل برسد، اما بعد از آن  پیکانی‌ها توانستند به جلو بیایند و بازیسازی از دفاع خود داشته باشند و موقعیت گلزنی ایجاد کنند و تعویض به موقع رسول خطیبی که ۲ مدافع کناری اش را عوض کرد، باعث شد که پیکانی‌ها از کانال‌های کناری هم فشار بیاورند و درنهایت هم بازیسازی مستقیم  باعث شد که آن‌ها روی تیزهوشی حامد پاکدل و اشتباهات مدافعان وسط پرسپولیس به گل برسند.

استعداد ناب رفیعی باعث برد برابر پیکان شد

آشتیانی گفت: پیکانی‌ها بعد از زدن گل تساوی خیلی عقب رفتند و همین موضوع باعث شد که  فشار بیش از حد پرسپولیسی‌ها روی دروازه پیکان ایجاد کنند و مدام موقعیت گلزنی به وجود آوردند و در نهایت استعداد ناب سروش رفیعی و آن پاس خلاقانه اش که به شهاب زاهدی داد، او توانست به گل دوم تبدیل کند. در مجموع رفیعی با  ۲ پاس گل و گرفتن یک پنالتی باعث برد تیمش در این بازی شد. پرسپولیس بعد از گل سوم با ورود هنانوف ۳ دفاعه شد و بازی را به راحتی کنترل کرد. البته باید بگوییم که نبود پورعلی گنجی و حسین کنعانی در این بازی خیلی احساس شد.

اشتباهات خط دفاعی پرسپولیس برابر پیکان زیاد بود

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: اشتباهات خط دفاعی پرسپولیس در این بازی زیاد بود و اگر تیمی غیر از پیکان بود که می‌توانست از فرصت‌ها بهتر استفاده کند شاید داستان عوض می‌شد. همچنین اگر بیرانوند موقعیت‌های تک به تک حریف را نمی‌گرفت شاید شرایط پرسپولیس سخت می‌شد.

شرایط بدنی شهاب زاهدی در حد نام پرسپولیس بزرگ است

او درباره هت تریک شهاب زاهدی در این بازی گفت: شهاب زاهدی به الدحیل گل زد و فشار روحی از او برداشته شد و نشان داد که مهاجم خوبی است. من فکر می‌کنم از لحاظ بدنی هم شرایطش خیلی بهتر وسر حال‌تر شده است و زمانی که بازی‌ها تعطیل بود فکر می‌کنم که توانسته بود شرایط بدنی اش را در حد  بازی در  تیم بزرگ پرسپولیس کند.

میلاد سورگی استعداد نابی دارد

آشتیانی درباره عملکرد خوب سورگی در این بازی گفت: بازیکن ۲۱ ساله که محصول آکادمی پرسپولیس است. به نظرم یک بازیکن جوان از دقیقه یک فیکس بازی کند فشار زیادی روی او هست، اما میلاد  سورگی نشان داد بازیکن فوق العاده‌ای است هم استعداد نابی دارد و هم از لحاظ روحی و روانی شرایط این را دارد که بازیکن خوبی در آینده شود.

 پرسپولیس می تواند از بازیکنان جوانش استفاده کند

بازیکن سابق پرسپولیس درباره عملکرد بازیکنان جوان سرخپوشان گفت: بابایی زیاد فرصت بازی نداشت، اما همین که کادر فنی به بازیکنان جوان بازی  داد خیلی مهم است و همین که خود جوانان هم نشان دادند که اگر به آن‌ها فرصت بدهند دیگر پرسپولیس نیاز ندارد که برود ۲۰، ۳۰ میلیارد هزینه کند و بازیکنان دیگر تیم‌ها را بگیرد و  بازیکنان خوبی در آکادمی اش  دارد.

کنعانی زادگان می تواند فضای خالی را پوشش بدهد

او درباره اینکه تیم پرسپولیس با مصدومان زیادی مواجه است و این موضوع ضربه نمی‌زند، گفت: بحث خط دفاعی پرسپولیس مهم است. البته حسین کنعانی بازی بعدی می‌آید، اما به نظرم  پرسپولیسی‌ها  زمانی که توپ را از دست می‌دهند در کانال‌های کناری خصوصا پشت دانیال اسماعیلی فر خیلی ضعف دارند، اما حسین کنعانی زادگان بازیکنی هست که این فضا را خیلی خوب پوشش می‌دهد. مشکل دیگر این است که گولسیانی و کنعانی زادگان بازیکنانی هستند که در سمت راست بهتر بازی می‌کنند و باید دید که کدامیک از آن‌ها چپ بازی می‌کند.

آشتیانی درباره اینکه پرسپولیس با این شرایط می‌تواند به موفقیت برسد، گفت: پرسپولیس تیم خوبی است و شانس اول قهرمانی در فصل جاری محسوب می‌شود. تنها مشکلی که می‌تواند به آن برخورد کند مصدومیت و بازی‌های پشت سرهم و فشرده و جام باشگاه‌های آسیا هست که ممکن است بازیکنان تحت فشار قرار بگیرند.

باشگاه خبرنگاران